Pages

Showing posts with label love. Show all posts
Showing posts with label love. Show all posts

Dec 8, 2017

NEW CHAPTER : 91 days to go

selamat siang semua!

lama gila namatey aku tak update blog. kiranya ni kali pertama aku update untuk tahun 2017.

2017 berlaku begitu pantas. 

lupakan semua yang berlaku sebelum ni sebab saya akan memasuki fasa baru dalam kehidupan. 

yeah i'm happy very happy sekarang. bukan nak cakap dulu tak happy ya. dulu pun happy jugak. tapi now lagi happy jenjenjengg.

so apebenda 91 days to go tu ecah?

kalau korang perasan. untuk tahun 2016 dan kebelakang. macam banyak je post aku yang sedih sedih kan. hahaha. so stat dari hari ni aku akan update tentang kehidupan yang baru becozzz aim geeting merid!!!

actually dah lama nak update blog lagi lagi bulan 7 hari tu tapi sebab busy namatey so tak dapat la aku nak update segala perasaan atau progress meniti hari hari kebahagiaan. 

so now boleh dah stat hashtag road to kawin road to wedding watsoever. 

so kita akan cerita semua sekali next update ok. 

sighh bapak bosan nak update blog tulis cengini je ajet ajet retis. bukan ajet ajet retis. actually aku tengah lapar so aku akan update bila aku kenyang so bila kenyang lagi best la wording yang akan aku gunakan. 

ok bai. 

 

May 15, 2016

Confession

Confession ni ada banyak. 

kerja, kawan kawan, cinta.

sejak mentua ni. aku jadi lain macam beraninya. aku jadi straight forward. 

suka aku cakap suka
tak suka aku cakap tak suka

contohlah tentang cinta.

aku pernah google pendapat manusia satu dunia ni tentang bila perempuan buat confession. dia banyak situasi. sama ada ko kawan lama dengan laki tu. atau kau baru je beberapa bulan nampak dia. pastu ko suka. pastu ko nak confess. hah.

perempuan confess kat lelaki tu tak salah. benda betul. ko bukan mintak buat maksiat. ko just sampaikan apa yang ko rasa. paling paling pun kena rejek. bukan kena bunuh.and ko kena ready. kena ready bila ditolak. pastu let say la dia cakap yes dia suka ko ke apa. ko pun kena ready la. bila dah say yes. apa yang ko nak buat.

kiranya ko kena fikir sedalam dalamnya lah.

apa yang pasti lepas ko confess ko rasa lega. ko tak rasa berat. selebihnya kau doa dan berserah. ada rezeki ada lah. tak ada. nak buat cemana. move on dan cari orang lain. set kan target. 

hati manusia ni bukan kita pegang. tu je. bercinta bertahun tahun. kalau tuhan nak tarik balik. dia tarik je. 

so saya menyokong kuat pada perempuan yang buat confession pada lelaki. well sekurang kurangnya ko sangat berani tau sebab tak semua manusia diberikan kekuatan dan keyakinan untuk buat confession.

hidup ni kalau ko tak berani amik risiko.

baik tak payah hidup. 

happy sunday!