Sometimes after you've tried your best and put all your effort into it, you'll just have to let times do its course.
Pages
Showing posts with label pengalaman. Show all posts
Showing posts with label pengalaman. Show all posts
Mar 28, 2014
ISO 14001 TAMMAT
Entri kali ini dimulakan dengan lagu here without you. i love very the muchie la dengan lagu ni. kehkeh.
so! audit ISO 14001 dah tamat dengan sedikit jaya. dimana non compliance yang berjaya dikutip oleh auditor adalah kurang empat. aku tak tau la ini kejayaan ke apa. tapi aku rasa macam..tak best je. hahaha. tapi logik la dapat. mana ada tak dapat.
itu tipu. back to basic la. mana ada manusia yang perfect. buat kerja dengan perfect. tapi x mustahil la kan. haha.
beberapa hari nak audit. aku sibuk gunakan hash tag PrayForMe pastu diinovasikan oleh haris. siud je. memang dia aplikasikan hash tag MH370 kaw kaw untuk aku.
nak audit ni...aku keje 6 hari seminggu. minggu terakhir adalah 7 hari seminggu. fida cakap aku macam zombie. peh. nak menjelang audit jugak...aku buat janji merepek dalam diri aku. aku tak leh berhibur. sebab tu aku tak pergi PD. aku buat pengumuman tak rasmi besday aku ditunda 15/4/2014, aku tak shopping, aku tak leh makan nasi lemak untuk 26-27hb 3 dek kerna audit.
ini semua merepek cakap layun.
aku bersyukur sangat sangat. sebab masa audit ni. jatuh masa hari sekolah. so...tuisyen tutup. tenangnya lahai hati. bayangkan kalau tuisyen ada. tak menangis aku kepenatan?
so kita tau la. tuhan tu perancang yang baik.
neves la nak audit ni tau. tapi tido maintain cukup la. hahaha. dapat jadual pun dah neves. sebab aku takut jawapan yang tak berakal aku akan beri. salah satu adalah.
auditor: kenapa tak print yang awak submit to DOE.
Aku: hmm...saya rasa membazir kertas la encik.
hahaha. aku rasa tak patut kot dia suruh aku print. DOE pun tak suh aku print. kenapa dia nak suruh? so aku stick dengan jawapan aku. dia macam ok je.
nasib tak dapat observation pasal tu.
untuk audit ni. ko akan dapat tiga kemungkinan. observation, minor non compliance atau major non compliance.
so semalam syarikat Y dapat observation and minor non compliance.
auditor ni adalah orang yang audit tahun lepas. tahun lepas aku join as intern student. so tak ada tanggungjawab langsung la kan. tahun ni as auditee. so neves kott.
alhamdulillah. tempat yang aku jaga which is scheduled waste tak kena. nasib weyh.nasib.
so sepatutnya audit 2 hri setengah tapi habis 2 hari je. so maka dengan selamba nya aku mohon cuti last minit via henpon kepada bos aku.
Audit ISO 14001 TAMMAT.
selamat berehat cik aisyah.
Feb 18, 2012
bosan.
hai! salam!
petang sabtu yang membosankan ni.tiba tiba line intenet jadi selembab siput.i guess lagi lembab.apekah yang lagi lembab dari siput kan? entah lah.sedang khusyuk stalk pasal girl's generation ni.time ni la dia nak lembab.haiya! bad timing maa! potong stim la!
bukan stalk ape.pasal girl's generation je.aku bukan peminat dia pun.tapi saja je nak tau siasat kaji selidik bla bla bla.pasal dorang ni.memula kita tengok mv dorang yang super duper cuteeee.tetiba rasa gila ketinggalan zaman.haha sebab baru tengok.tak.bukan apa.aku nak tengok nape orang minat lah sangat lahaii~
pastu saje la carik girl's generation plastic surgery.nak tau sape yang buat plastic surgery.artis korea ni kalau tak buat plastic surgery memang lah tak sah kan? huhu time eksited tengok muka dorang la line jadi sangat lambat.huah.
sabtu yang bosan.
tak keluar ke?
alah.soalan yang tak best untuk dijawab.semua orang busy.aku je free.so apelah maknanya? tak ada makna kan? tula yang tak best bila kawan kawan dah grad.nak grad.dah berpraktikal.sedangkan hanya aku yang menagih kasih untuk berhibur disebabkan tengah free.STRESS!
esok ahad.
yela.esok ahad.takkan sabtu balik kan? esok kawan kawan tempat keje meden ajak lepak.eksited jugak nak lepak ngan dorang.aku merindui zaman keje kat meden.eventhough keje kat sana sangat lah super duper stress! iye.yang teramat sangat.tapi kawan kawan dia sangat baik.tak sabar nak jumpa geng lama! haha 4 orang sahabat yang nakal.berani dan..dan ape eh? dan cantik kot.ahahaha.muntah darah.
esok kawan baik kitaorang yang dah kerja lama kat situ nak berhenti.sambung belajar.alhamdulillah.hepi untuk faiz.faiz ni dulu bahagian muslimin.jaga sejadah, yasin suma.dia partner timah.baik orangnya.lembut suaranya.ehehe.faiz ni pandai gila.tengok macam biasa je orang nya.tapi bab speaking.huiyo.memang tabiok spring laa.ding! ding! ding! jadi tumpang gembira dia dapat sambung belajar.dulu aku panggil dia abang.lama lama kau aku je.hahaha =D oh ya.dah pun bertunang.
bila teringat meden.teringat geng 4 orang ni.haha aku sekali la tu.ada hani.qin and timah.dalam ramai ramai ni.hani nampak matang.haha lemah lembut orangnya.baik.selalu bagi nasihat kat aku.cakap pun lembut je.hani ni kawan sekolah aku.kami selalu berkongsi cerita mengenai 'kawan' masing masing.ehehe.bila dah habis citer.kami conclude yang.alah! lelaki sama jee! haha and baru kitaorang realize yang kita kena banyak cerita.cerita bagi dia bukan nak tunjukkan masalah.atau keburukan.tapi kita boleh simpulkan yang semua orang mengalami situasi yang sama.so jangan rasa rendah diri dan teruk! kalau cakap pasal masalah.jeles.or ape ape.hani akan redakan dengan berkata.jangan risau.setiap manusia ada graf kehidupan.kaya miskin cantik hodoh bodoh pandai.bila dibanding beza.graf tu sama je untuk setiap manusia.so jangan rendah diri!
contoh mudah! orang tu kaya tapi dia tak bahagia.orang miskin.tak ada duit.tapi mungkin dia bahagia.hah
qin.qin ni sengal.kitaorang sama je.buat kerja gila.gelak gila gila.borak gila gila.mengarut benda gila gila.haha aish.aku rindu time solat maghrib.kami akan adakan cabaran minum air makan terpantas.haha selalu waktu solat maghrib.setengah jam.masa ni kena ganti.so untuk ganti.kami kena datang setengah jam awal dari waktu mula bekerja.kalau shift petang la.so dari start keje pukul 1 setengah.jadi pukul 1.kalau aku off.aku akan sengaja menggatalkan diri datang awal jugak.pastu masuk waktu solat.aku dengan qin akan pergi surau metropoint.sebab best.haha masa keluar dari meden.cabaran bermula.aku akan pergi beli air apa apa je.pernah air coke.gila nak habiskan.buncit perut dan penuh dengan gas.bisa je masa masuk mulut.pastu masa masuk tu.tak habis sendawa.hahaha kalau dua dua solat lagi best.lari lari pergi beli.aish.
timah.dia budak sekolah aku.kitaorang jarang bertegur kat sekolah.senyum senyum je.and tak sangka dia kenal aku.ahaha popular gak aku ni en? =P timah suka memuji.selepas dia pergi kursus pengurusan emosi.haha.meden ada sediakan kursus tau.dalam tempoh selepas pergi kursus tu.mood dia baik.kalau buat kerja.asik puji orang.bukan dulu mood dia tak baik.tapi impak selepas pergi kursus tu sangat berkesan.haha aku sampai tanya.kenapa dia selalu puji? betul ke ni? haha dia kata.orang kat kursus tu suh puji orang selalu.so dia puji la.hebat jugak.tapi kadang kadang takut dengan dia bila mood puji puji tu sampai.haha
kat meden.moody tu selalu.tapi kawan kawan semua memahami.selalu tanya.ecah ok? hani ok? qin ok? timah ok? sebab kitaorang tau keadaan sangat tensen.so kawan kawan la yang meredakan tensen.tapi serius aku merindui persahabatan kat meden.huhu
koranggg.jumpa sok! ehehe =D
Subscribe to:
Posts (Atom)