aku demam lagi.
hahaha gedik ah tajuk. nak lempang laju laju je nghase.
okay. aku demam malam je. kul 6 lebih aku rasa suhu badan dah lain. ok tak pe. kul 7 oh dah naik sikit suhunya. masa ni aku terus cakap.
mak! rasanya kan demam malam la! - aku
pegi la klinikk - mak aku
malas lah. takut. - aku
iye. aku mmg penakut. aku tak suka jumpa doktor. sebab aku tak tau nak terangkan situasi badan aku. kalau dia kata awak sakit tekak? contoh la aku sakit tapi tak sakit sangat. kadang kadang sakit kadang kadang tak.
tu jatuh hukum mana? sakit ke tak sakit?
so aku malas nak biarkan doktor macam bengang dengan jawapan aku. so yela. aku kata esok je la pegi.
hari ni hari kedua. so aku bertambah dua kali ganda. aku suruh syira amik panadol. amik air suam.
tone suara yang.. syiraaa tolonggg syiraaa tolonggg
padahal ngah tengok tv ni. macam aku cakap sebelum ni. adik beradik aku memang penyabar banyak dengan aku. aku kat rumah tu. paling lembik. paling lemah. paling ngada ngada. paling sensitip. ah yang sayur sayur bagi aku je la gitu.
pastu macam mengeluh.. cemana nak mandi ni. sejuk gila. nanti demam teruk. syira cuba rasa dahi akak. panas tak? apa? panas? mak? macam mana ni? panas lah. hah? pegi klinik? mahal tak? ala esok je la. medikal kad panel? ala tak tau mana letak.
pastu mak aku suh syira masakkan air. bukan syira la g masak. syira suruh akak aku pegi masak air untuk aku. ngehngehngeh.
gedik je kan?
pastu g metropoint. beli jus katanyaa. konon kepercayaan diri sendiri menyatakan. jus peel fresh mampu pulihkan kesihatan badan. tapi balik x minum pun. duk begosip dengan member sampai akak aku tegur ko ni sampai kul bape nak begosip ngan member.
peh.
syira teman aku pegi kajang tadi. jalan dengan dia. hati riang. kami nyanyi lagu black widow ha kau. aku train baik punya sampai dia suka lagu black widow. pastu lagu yuna. yang cinta ini tanda hati tu. hafal wehhh. kagum tepuk bahu dibuatnya.
masa lintas. aku membebel sejuk. dia kata sweater aku nipis. see. budak skrg. dah pandai tengok kualiti baju ko. aku cakap la. lama kot sweater ni. dari kak echa diploma kott. beli mahal. kena pakai 10 tahun. ( padahal baju tu serius dah mereput)
ngah lintas. aku ni tak pandai lintas. bebel sorg sorg. ah susah la nak lintas. tak sedar adik sendiri telinga kuali. alert.
apa yang susah? xda kereta. jalan la. - syira
......... - aku
pastu ko nampak satu kereta lambang chevrolet kot. ke bukan? aku men bantai je. ni yg besar tau. mcm wish tu. bila adik ko tanya ni kete apa. aku jadi macamm.. hmmm..
ni chevrolet. macam alza tapi bukan alza.- aku
tak nampak macam alza pun - syira
dia bukan alZa tapi besar mcm alza la - aku
sama pesen macam alza - aku
aku tak tau ajaran aku tu masuk ke tak. atau dia sedar aku tengah merapu. so ok.
syira faham.
lol
ok aku nak tido. demam dah kebah sikit. sebab aku dah boleh pasang kipas. hahahaha.
ok semua. gudnoitee gudnoitee gudnoitee ( suara snow white cakap babai kat haiwan haiwan dia)
over je kan. hahaha
kantoi selalu buat kat rumah.
Sometimes after you've tried your best and put all your effort into it, you'll just have to let times do its course.
Pages
Showing posts with label december. Show all posts
Showing posts with label december. Show all posts
Dec 29, 2014
Dec 28, 2014
aku demam.
aku demam.
peh! menggelabah gila kan nak bagitau diri sendiri demam. eh sukahati kita lah nak citer pasal ape. ni belog kita.
hahaha.
ok anneyong haseyooo.
aku demam weh. aku tak tau kenapa tiap kali aku demam. ahli rumah ni gemar pandang aku sayu pastu buat kerut dahi pastu geleng kepala pastu gelak (kadang kadang)
waii?
standed lah orang demam. dia akan beli hundred plus untuk diri sendiri. makan sup. bersweater. dan berstokin.
betul tak?
pagi tadi macam suam suam kutu gitu.
eh jap. suam suam kutu ke kuku? konfius lah kita. 0.o
ok pastu kan. ok lagi la. pegila teman kawan soping kat matrade. bagus bawak mira. dia kontrol ko. dia x suh ko habiskan duit. kalau tak. hurm.
idoklah tau apa jadinya nanti.
kejap je soping situ. aku jumpa di daus gendut. butik dia pun join benda tu. dia tak amik gambar ngan aku weh. ko sedih tak? kita ni kenalah amik gambar bila tak jumpa. tapi tak tau nape. aku ingat nak amik. tapi tak tau nape aku rasa ah tak yah ahh. hahahaha pastu mcm weh gendut tak begamba weh.
sentap sesorang.
umah dia sebelah taman aku je. just imagine umah dekat sebelah je tapi nak jumpa punya kemain susah! apada!
demam demam ni aku pegi bejalan umah kenduri. sana tak rasa lagi. dia macam lek lek. cool. boleh tahan la ni.
masuk metro kajang. hmmm. mulut tak henti mengomel cakap. penatt penatt.
korang rimas tak? jalan shopping dengan orang yg mulut dia kata penat? hahahaha
aku selalu macam tu. so dah alah bisa tegal biasa gittew.
adik beradik saya seorang penyabar dengan saya. sebenarnya.
so sekarang aku rasa nak tido. dah stokin lain lain. its fasyen. katanya.
demam pertama selepas 23/10/14 so rasa lain sikit la. selalu aku dah tau sape yang gelakkan aku perangai macam ni. ngada ngada melebey. siap stokin lah. siap nak sup lah. siap itu lah ini lah. tapi kali ni tak ada. patut la keadaan yang gelakkan aku tak meriah sangat. kalau tak mesti ada ayat macam.. ' kau ni macam macam lah' 'napela ko pakai macam ni. hahaha'
kira macam tu la. geleng geleng kepala gelak. pastu aku macam buat muka bajet comel cakap. 'ala bialah. dah demam.'
gelabah kan?
haih. so skarang nak beli hundred plus. ko amik kunci pegi la kedai min kong seru hundred plus satu.
bertabahlah!
sobs.
peh! menggelabah gila kan nak bagitau diri sendiri demam. eh sukahati kita lah nak citer pasal ape. ni belog kita.
hahaha.
ok anneyong haseyooo.
aku demam weh. aku tak tau kenapa tiap kali aku demam. ahli rumah ni gemar pandang aku sayu pastu buat kerut dahi pastu geleng kepala pastu gelak (kadang kadang)
waii?
standed lah orang demam. dia akan beli hundred plus untuk diri sendiri. makan sup. bersweater. dan berstokin.
betul tak?
pagi tadi macam suam suam kutu gitu.
eh jap. suam suam kutu ke kuku? konfius lah kita. 0.o
ok pastu kan. ok lagi la. pegila teman kawan soping kat matrade. bagus bawak mira. dia kontrol ko. dia x suh ko habiskan duit. kalau tak. hurm.
idoklah tau apa jadinya nanti.
kejap je soping situ. aku jumpa di daus gendut. butik dia pun join benda tu. dia tak amik gambar ngan aku weh. ko sedih tak? kita ni kenalah amik gambar bila tak jumpa. tapi tak tau nape. aku ingat nak amik. tapi tak tau nape aku rasa ah tak yah ahh. hahahaha pastu mcm weh gendut tak begamba weh.
sentap sesorang.
umah dia sebelah taman aku je. just imagine umah dekat sebelah je tapi nak jumpa punya kemain susah! apada!
demam demam ni aku pegi bejalan umah kenduri. sana tak rasa lagi. dia macam lek lek. cool. boleh tahan la ni.
masuk metro kajang. hmmm. mulut tak henti mengomel cakap. penatt penatt.
korang rimas tak? jalan shopping dengan orang yg mulut dia kata penat? hahahaha
aku selalu macam tu. so dah alah bisa tegal biasa gittew.
adik beradik saya seorang penyabar dengan saya. sebenarnya.
so sekarang aku rasa nak tido. dah stokin lain lain. its fasyen. katanya.
demam pertama selepas 23/10/14 so rasa lain sikit la. selalu aku dah tau sape yang gelakkan aku perangai macam ni. ngada ngada melebey. siap stokin lah. siap nak sup lah. siap itu lah ini lah. tapi kali ni tak ada. patut la keadaan yang gelakkan aku tak meriah sangat. kalau tak mesti ada ayat macam.. ' kau ni macam macam lah' 'napela ko pakai macam ni. hahaha'
kira macam tu la. geleng geleng kepala gelak. pastu aku macam buat muka bajet comel cakap. 'ala bialah. dah demam.'
gelabah kan?
haih. so skarang nak beli hundred plus. ko amik kunci pegi la kedai min kong seru hundred plus satu.
bertabahlah!
sobs.
Dec 23, 2014
Dia cakap
semalam tengah aku lepak makan tomyam berkawankan melo ais dselera. aku membincangkan hal ami dengan uyun. ami tu kuceng aku. cantik. ramai orang berkenan. kalau mood aku baik. aku panggil dia si cantik. ami atau baby. tapi bila mood tak baik.
aku babikan aje.
ops. *emot gelak tutup mulut*
perbualan tu macam ni.
aku: cuba teka ami dah melahirkan ke belum?
uyun: dahh.
aku: okay kalau dah kenapa perut dia masih kembung?
uyun: sebab saluran darah bahagian tempat susu dia bengkak
aku: macam mana ko tau..???
uyun: tau lah. aku kan ada buat kajian kucing masa sem 3.
aku: ok apa kita kena buat? bedah?
uyun: tak boleh bedah. atau dia akn mati sebab pendarahan.
aku: ok pastu kita kena buat apa?
uyun: kita kena biarkan saluran darah dia ok balik. pastu baru leh mandulkan.
aku: oh ni sebab susu banyak ni. tu pasal la bengkak. dia kena susukan anak dia la ni.
uyun: aah
aku: tapi ami tak susu kan anak dia..payah la macam ni.
uyun: mana ada... dia selalu la susukan.
aku: tak.. dia tak susukan.
uyun: mana ko tau?
aku: dia cakap.
uyun: ...gila dia ni. (berkata pada syira)
aku: (terpinga pinga) watt? eh betullah.
uyun berlalu pergi ke dapur. tak ada sape dengar apa yang keluar di mulut aku selepas itu. oh ti dak.
aku babikan aje.
ops. *emot gelak tutup mulut*
perbualan tu macam ni.
aku: cuba teka ami dah melahirkan ke belum?
uyun: dahh.
aku: okay kalau dah kenapa perut dia masih kembung?
uyun: sebab saluran darah bahagian tempat susu dia bengkak
aku: macam mana ko tau..???
uyun: tau lah. aku kan ada buat kajian kucing masa sem 3.
aku: ok apa kita kena buat? bedah?
uyun: tak boleh bedah. atau dia akn mati sebab pendarahan.
aku: ok pastu kita kena buat apa?
uyun: kita kena biarkan saluran darah dia ok balik. pastu baru leh mandulkan.
aku: oh ni sebab susu banyak ni. tu pasal la bengkak. dia kena susukan anak dia la ni.
uyun: aah
aku: tapi ami tak susu kan anak dia..payah la macam ni.
uyun: mana ada... dia selalu la susukan.
aku: tak.. dia tak susukan.
uyun: mana ko tau?
aku: dia cakap.
uyun: ...gila dia ni. (berkata pada syira)
aku: (terpinga pinga) watt? eh betullah.
uyun berlalu pergi ke dapur. tak ada sape dengar apa yang keluar di mulut aku selepas itu. oh ti dak.
Setiap pagi
aku pegi ke pantry. mau isi air. aku malas sikit nak pegi pantry tu. jauh. macam aku bebelkan kat tuiter. aku rela kehausan dari pegi pantry isi air.
yawn.
atau menguap.
masa aku tolak pintu nak ke pintu pantry. aku bertembung dengan manni. aci cleaner. sambil tolak pintu sebelum ke pintu pantry. aku pegang pinggang ke perut ek? lupa. sambil dahi berkerut kerut.
tengah aku isi air suam. manni tanya aku.
manni: amoi. sakit ka?
aku: oh haha. sakit perut sikit
manni: sudah makan kah? setiap pagi kena makan. kalau tidak sakit perut lah.
aku: hahaha. setiap pagi kena pegi toilet.
manni: oh haha. aah la. btl2.
air penuh. letak tepi. lima minit lagi dtg balik. korg pk la mana peginya aku lima minit tu.
hoho
yawn.
atau menguap.
masa aku tolak pintu nak ke pintu pantry. aku bertembung dengan manni. aci cleaner. sambil tolak pintu sebelum ke pintu pantry. aku pegang pinggang ke perut ek? lupa. sambil dahi berkerut kerut.
tengah aku isi air suam. manni tanya aku.
manni: amoi. sakit ka?
aku: oh haha. sakit perut sikit
manni: sudah makan kah? setiap pagi kena makan. kalau tidak sakit perut lah.
aku: hahaha. setiap pagi kena pegi toilet.
manni: oh haha. aah la. btl2.
air penuh. letak tepi. lima minit lagi dtg balik. korg pk la mana peginya aku lima minit tu.
hoho
Dec 22, 2014
Sebilik
aku : uyun tido mana?
uyun: dengan mak
aku: ala tido la dengan aku.
uyun: nape pulak?
aku: aku takut.
aku: syira. syira tido mana?
syira: dengan mak
aku: tido la dgn kak echa
syira: alaa.. syira nak tido dengan mak..
aku: mak. tido la sekali jom
mak: ko tido sorg pun nape
aku: takut
disebabkan terlalu letih. aku baring smbil cuba melelapkan mata tanpa menutup suis lampu bilik tapi beberapa minit selepas itu. kedengaran lampu bilik aku ditutup. lantas dengan segera aku buka mata n bertanya kepada mak aku.
aku: mak. mak tido mana??
mak: ya allah budak ni
uyun sudi tido sebilik dengan aku malam itu.
uyun: dengan mak
aku: ala tido la dengan aku.
uyun: nape pulak?
aku: aku takut.
aku: syira. syira tido mana?
syira: dengan mak
aku: tido la dgn kak echa
syira: alaa.. syira nak tido dengan mak..
aku: mak. tido la sekali jom
mak: ko tido sorg pun nape
aku: takut
disebabkan terlalu letih. aku baring smbil cuba melelapkan mata tanpa menutup suis lampu bilik tapi beberapa minit selepas itu. kedengaran lampu bilik aku ditutup. lantas dengan segera aku buka mata n bertanya kepada mak aku.
aku: mak. mak tido mana??
mak: ya allah budak ni
uyun sudi tido sebilik dengan aku malam itu.
Dec 15, 2014
Isnin yang sibuk (sangat sibuk)
Manic monday.
hari ni boleh aku buat pengakuan yang ini adalah isnin yang parah. dimana otak aku dari malam tadi duk ingat keje apa yang aku kena setelkan hari ini.
keje banyak rasa nak benti. masa ni berangan nak student intern. nak laki. pastu tinggi. nak malay. t leh teman aku pegi makan sama sama.
lolol.
lupakan pasal student intern.
semalam aku baca entri blog aku yang lama lama. entri dulu macam lagi best dari sekarang. dulu memang teratur kot cara aku olah. atau banyak idea untuk aku lahirkan kata kata yang nampak hidup. means aku boleh tergelak bila baca penulisan sendiri. pastu aku terfikir. apalah yang aku fikir masa menulis entri tu?
hohoho.
ada satu entri. gambar afghan. sampai pagi ni aku fikir. sape kawan lelaki yang tanya lelaki idaman aku tu? peliknya. kenapa aku tak ingat langsung? dan kenapa benda tu jadi penting? penting sebab jawapan aku tak best. tak spesifik. jawapan budak baik. alah lagipun aku dah state kat entri tu. aku tak ada mood nak cakap pasal topik tu masa tu. tu pasal la aku bagi point tak menyeluruh sangat.
siapa lelaki itu? sape je yang aku berkita kita? eh peninglah!
so ni isnin ketiga untuk minggu ni kan? ada lagi 2 minggu untuk habiskan tahun ni. dan ada lagi 1 minggu untuk dapat gaji ho yeah!!
jumaat ni aku pegi pengkalan. aku malas la nak pegi. tapi kalau rasa nak claim duit pastu nak masyuk sikit bulan ni. better ko pegi ecah.
hahahahaha.
lagi 15 minit. aku tak bleh main wasap pagi ni. kalau aku dah mula. aku kena tamatkan. tamatkan jam 5 setengah pulak tu. dan hari ni busy. so confim better aku syuh syuh hp aku dari awal pagi.
arghhhh. menggeliat sikit atas meja. shaun tak nampak. so ok lah. gila dia tak nampak. dia buat buat x nampak tu.
tak..dia tak nampak. komputer dia menghadap penjuru. lainlah macam aku. depan depan aku. aku hadap dia.
penatlah! baru aku sedar last week aku keje tujuh hari bekerja. penatnya.aku rasa sedih pagi tadi sebab aku kena bangun untuk pergi keje. aku macam. eh dah isnin eh? bila nak bangun lambat ni? pastu mekap mekap dengan slomo nya sampai mak aku tanya ko tak pegi keje ke? pastu tengok aku masih bermekap mekap padahal muka sama je ko mekap ke tak mekap.
comot.
hahahaha.
haris mana haris ek? dah bape hari dah ni dia menyepi je kat group. dia tu macam biskut. kejap ada kejap tak ada. aku syak dia pergi backpacking. korang rasa? no no. aku rasa memang rasa dia pergi jenjalan. kitaorang kecoh kat wasap group. dia tak balas pape pun. untunglaaa iaaa pegi jenjalan. jangan risau. aku dah mintak buah tangan dah. kalau pergi jalan jalan mestilah kena beli hadiah untuk kawan kawan kan? hahahaha. tu kalau dia bagitau sebenarnya. kan? aku pun tak tau. tapi kalau tak bagitau pun aku rasa ko pegi jenjalan. rasa rasanya macam kena belikan jugak je. aku rasa la. kalau orang lain aku tak tau.
ok semua. selamat menjalani isnin yang ceria!
bekerjalah dengan seikhlasnya...ewah!
hari ni boleh aku buat pengakuan yang ini adalah isnin yang parah. dimana otak aku dari malam tadi duk ingat keje apa yang aku kena setelkan hari ini.
keje banyak rasa nak benti. masa ni berangan nak student intern. nak laki. pastu tinggi. nak malay. t leh teman aku pegi makan sama sama.
lolol.
lupakan pasal student intern.
semalam aku baca entri blog aku yang lama lama. entri dulu macam lagi best dari sekarang. dulu memang teratur kot cara aku olah. atau banyak idea untuk aku lahirkan kata kata yang nampak hidup. means aku boleh tergelak bila baca penulisan sendiri. pastu aku terfikir. apalah yang aku fikir masa menulis entri tu?
hohoho.
ada satu entri. gambar afghan. sampai pagi ni aku fikir. sape kawan lelaki yang tanya lelaki idaman aku tu? peliknya. kenapa aku tak ingat langsung? dan kenapa benda tu jadi penting? penting sebab jawapan aku tak best. tak spesifik. jawapan budak baik. alah lagipun aku dah state kat entri tu. aku tak ada mood nak cakap pasal topik tu masa tu. tu pasal la aku bagi point tak menyeluruh sangat.
siapa lelaki itu? sape je yang aku berkita kita? eh peninglah!
so ni isnin ketiga untuk minggu ni kan? ada lagi 2 minggu untuk habiskan tahun ni. dan ada lagi 1 minggu untuk dapat gaji ho yeah!!
jumaat ni aku pegi pengkalan. aku malas la nak pegi. tapi kalau rasa nak claim duit pastu nak masyuk sikit bulan ni. better ko pegi ecah.
hahahahaha.
lagi 15 minit. aku tak bleh main wasap pagi ni. kalau aku dah mula. aku kena tamatkan. tamatkan jam 5 setengah pulak tu. dan hari ni busy. so confim better aku syuh syuh hp aku dari awal pagi.
arghhhh. menggeliat sikit atas meja. shaun tak nampak. so ok lah. gila dia tak nampak. dia buat buat x nampak tu.
tak..dia tak nampak. komputer dia menghadap penjuru. lainlah macam aku. depan depan aku. aku hadap dia.
penatlah! baru aku sedar last week aku keje tujuh hari bekerja. penatnya.aku rasa sedih pagi tadi sebab aku kena bangun untuk pergi keje. aku macam. eh dah isnin eh? bila nak bangun lambat ni? pastu mekap mekap dengan slomo nya sampai mak aku tanya ko tak pegi keje ke? pastu tengok aku masih bermekap mekap padahal muka sama je ko mekap ke tak mekap.
comot.
hahahaha.
haris mana haris ek? dah bape hari dah ni dia menyepi je kat group. dia tu macam biskut. kejap ada kejap tak ada. aku syak dia pergi backpacking. korang rasa? no no. aku rasa memang rasa dia pergi jenjalan. kitaorang kecoh kat wasap group. dia tak balas pape pun. untunglaaa iaaa pegi jenjalan. jangan risau. aku dah mintak buah tangan dah. kalau pergi jalan jalan mestilah kena beli hadiah untuk kawan kawan kan? hahahaha. tu kalau dia bagitau sebenarnya. kan? aku pun tak tau. tapi kalau tak bagitau pun aku rasa ko pegi jenjalan. rasa rasanya macam kena belikan jugak je. aku rasa la. kalau orang lain aku tak tau.
ok semua. selamat menjalani isnin yang ceria!
bekerjalah dengan seikhlasnya...ewah!
Dec 14, 2014
Menderita dimeja kerja.
happy sunday semua orang.
berlatar belakang kan lagu pink bertajuk try. aku mengupdate blog sambil kertas kertas berselerakan diatas meja opis syarikat Y.
ya. aku tengah bekerja. bekerja menderita di meja pada ahad yang ceria.
mihmihmih.
aku pasang lagu sekuat mungkin. aku sorang je kat opis belah purchasing ni. opis kat syarikat Y memanjang ke belakang tapi ada 2 belah. ibarat tulang ikan. ada belah kanan belah kiri. kalau dari lobi. meja aku terletak di posisi belah kanan.
belah kiri ada kak anis and cherry. dorang payroll. so tak tau lah. ngah kira duit kot. i dono.
so kiranya aku sorang lah kat belah kanan.
dan dihujung sekali adalah opis QC. ada ms ho. dia datang keje sebab nak temankan aku buat keje. btw dia yang paksa aku suh datang hari ni. ok fine. datanglah. next week cuti tak nak datang.
aku rasa dah lama aku tak Ot.dah kaya ke? haha tak da lah. cuma lately macam malas nak keje. tak ada mood. sekali amik ko. belambak keje datang. lagipun bulan ni bulan terbakarnya duit aku. dimana duit aku hampir seribu telah aku belanjakan ke atas kereta aku. wyt. sian wyt. cedera ringan tapi kalau ikutkan hati aku buat bodoh je la kan. tapi tak baik pulak bila buat bodoh ni. so aku terpasa back up balik la duit yang hampir seribu tu. syukur keje bulan ni melambak.
kahkahkah.
cita cita aku nak siapkan semua ni menjelang tahun baru. so tahun baru nanti aku nak duduk kat meja tunggu whats next. lolol.
ni bukan macam zaman sekolah. apa untuk tahun 2014 habis pada tarikh 31hb. ini palsu. haha. semua benda palsu. lulz.
okla. banyak keje yang aku kena setelkan. oh penatnya. balik ni terus tido sampai petang.
hahahaha
berlatar belakang kan lagu pink bertajuk try. aku mengupdate blog sambil kertas kertas berselerakan diatas meja opis syarikat Y.
ya. aku tengah bekerja. bekerja menderita di meja pada ahad yang ceria.
mihmihmih.
aku pasang lagu sekuat mungkin. aku sorang je kat opis belah purchasing ni. opis kat syarikat Y memanjang ke belakang tapi ada 2 belah. ibarat tulang ikan. ada belah kanan belah kiri. kalau dari lobi. meja aku terletak di posisi belah kanan.
belah kiri ada kak anis and cherry. dorang payroll. so tak tau lah. ngah kira duit kot. i dono.
so kiranya aku sorang lah kat belah kanan.
dan dihujung sekali adalah opis QC. ada ms ho. dia datang keje sebab nak temankan aku buat keje. btw dia yang paksa aku suh datang hari ni. ok fine. datanglah. next week cuti tak nak datang.
aku rasa dah lama aku tak Ot.dah kaya ke? haha tak da lah. cuma lately macam malas nak keje. tak ada mood. sekali amik ko. belambak keje datang. lagipun bulan ni bulan terbakarnya duit aku. dimana duit aku hampir seribu telah aku belanjakan ke atas kereta aku. wyt. sian wyt. cedera ringan tapi kalau ikutkan hati aku buat bodoh je la kan. tapi tak baik pulak bila buat bodoh ni. so aku terpasa back up balik la duit yang hampir seribu tu. syukur keje bulan ni melambak.
kahkahkah.
cita cita aku nak siapkan semua ni menjelang tahun baru. so tahun baru nanti aku nak duduk kat meja tunggu whats next. lolol.
ni bukan macam zaman sekolah. apa untuk tahun 2014 habis pada tarikh 31hb. ini palsu. haha. semua benda palsu. lulz.
okla. banyak keje yang aku kena setelkan. oh penatnya. balik ni terus tido sampai petang.
hahahaha
Dec 13, 2014
yang sebenarnya....
... yang sebenarnya kau ni ok. baik. cantik. cuma ko terlalu merendahkan diri kau.,.dan kadang kadang ko offensive bila ko rasa terkena..
hmm. any komen?
Dec 6, 2014
Disember minggu pertama
Matahari malu malu selamat hari sabtu yang senduuu.
kajang hujan. pekan semenyih hujan. kawasan persekitaran syarikat Y pun hujan.
minggu pertama bulan december dah tammat. cepatnya masa berlalu. apa yang berlaku sepanjang minggu ni? kpi lah. lolol.
hmmm.
nak cakap pasal ape eh?
okay aku telah buat satu kesalahan. hmmm. kesalahan macam mana ek? hmmm..aku berjanji dengan orang pastu aku TERmungkiri. contoh aku nak mintak tolong dengan kawan aku masa hari kamis. tapi aku tak tau kenapa aku lupa ke atau aku malas nak mintak tolong dia sebab macam lambat sangat je nak tunggu kamis tu. so dia pun senyap je pastu hari kamis tengah aku berchit cat dengan kawan aku dia pulak mesej aku tanya aku nak mintak bantuan dia malam tu jadi tak?
oh mai god.
aku lupa nak inform dia tengah hari ke petang ke.
agaknya dia tengok aku senyap je pastu dia tanyalah. so aku rasa bersalah. aku kata aku lupa. hahahaha. bodoh la. patut aku tipu la cakap emergency ke apa. ni tak cakap lupa. marah ke ek dia? i dono. pastu aku mintak maaf tak inform awal dia buat bodo je.
hahaha. adeh. ini boleh dinamakan perang saiko tak?
kenapa semua orang suka main main saiko ni!
hmmm so aku rasa nak ajak dia minum koppi la.
rasa rasa macam mana?
hmmmmmm. perlu ke?
lolol.
aku rasa semakin hari aku semakin macam jadi cepat marah. macam jadi seorang yang terus luahkan apa yang dia rasa.macam kalau aku tak suka. aku cakap je tak suka. dan kalau aku buat sesuatu yang aku rasa kawan aku akan sentap. aku macam. biarlah. dia patut rasa apa yang aku rasa ke apa ntah.
keringnya hati ni. hati akan jadi sangat kering bila kesalahan tu bukan aku yang lakukan. ia akan sekering padang pasir bila orang yang buat kesalahan pada aku.
kalau aku buat salah. aku mintak maaf. tapi bila orang tu tak maafkan. ape je aku boleh buat selain buat bodoh.
hahahaha.
siot.
ok selamat hari sabtu.
kajang hujan. pekan semenyih hujan. kawasan persekitaran syarikat Y pun hujan.
minggu pertama bulan december dah tammat. cepatnya masa berlalu. apa yang berlaku sepanjang minggu ni? kpi lah. lolol.
hmmm.
nak cakap pasal ape eh?
okay aku telah buat satu kesalahan. hmmm. kesalahan macam mana ek? hmmm..aku berjanji dengan orang pastu aku TERmungkiri. contoh aku nak mintak tolong dengan kawan aku masa hari kamis. tapi aku tak tau kenapa aku lupa ke atau aku malas nak mintak tolong dia sebab macam lambat sangat je nak tunggu kamis tu. so dia pun senyap je pastu hari kamis tengah aku berchit cat dengan kawan aku dia pulak mesej aku tanya aku nak mintak bantuan dia malam tu jadi tak?
oh mai god.
aku lupa nak inform dia tengah hari ke petang ke.
agaknya dia tengok aku senyap je pastu dia tanyalah. so aku rasa bersalah. aku kata aku lupa. hahahaha. bodoh la. patut aku tipu la cakap emergency ke apa. ni tak cakap lupa. marah ke ek dia? i dono. pastu aku mintak maaf tak inform awal dia buat bodo je.
hahaha. adeh. ini boleh dinamakan perang saiko tak?
kenapa semua orang suka main main saiko ni!
hmmm so aku rasa nak ajak dia minum koppi la.
rasa rasa macam mana?
hmmmmmm. perlu ke?
lolol.
aku rasa semakin hari aku semakin macam jadi cepat marah. macam jadi seorang yang terus luahkan apa yang dia rasa.macam kalau aku tak suka. aku cakap je tak suka. dan kalau aku buat sesuatu yang aku rasa kawan aku akan sentap. aku macam. biarlah. dia patut rasa apa yang aku rasa ke apa ntah.
keringnya hati ni. hati akan jadi sangat kering bila kesalahan tu bukan aku yang lakukan. ia akan sekering padang pasir bila orang yang buat kesalahan pada aku.
kalau aku buat salah. aku mintak maaf. tapi bila orang tu tak maafkan. ape je aku boleh buat selain buat bodoh.
hahahaha.
siot.
ok selamat hari sabtu.
Dec 31, 2013
31.12.2013
entri ni macam panjang atau maybe akan panjang. who nos.
hari terakhir untuk 2013. kengkonon semalam aku bertekad nak keje kuat kuat la. hmmm..kuat ke ek? biasa je kot rasanya. atau aku rasa hari ni macam tak buat keje langsung. aku tacap report bos aku lagi sikit. sampai encik M tanya aku.
En M: Aisyah, saya tengok awak ni stress je. awak kena fikirkan tentang kerja. jangan fikirkan hal luar kerja
Aku : iye lew. saya tengah fikirkan hal keje lew ni. *sambil tangan laju menaip report bos*
En M: awak ni saya tengok dah grad.tapi buat report lagi. awak repeat pape eh?
Aku: Menda la encik M ni. mana ada repeat repeat ni laaa.
En M adalah bos aku. kadang kadang aku annyoing dengan dia sebab dia suka bagi aku kerja. tapi standed la bos bagi keje kan. tapi aku tetap tak suka. kekeke. sukahati aku saje. tengah aku sibuk bekerja. *siapkan report* En M tanya lagi.
En M: Aisyah, awak suka warna apa?
Aku: Oh saya suka pink encik M! i loike pink veri the muchie. and aim into pink sekarang ni tau. *over gila*
En M: pink? eiii pink tu jahat tau.
Aku: Eh ape pulak encik M! Pink cantik wattt.
En M: Awak pernah dengar tak pink metal? selalu dengar black metal kan? ha pink metal ni untuk perempuan jahat tau.
Aku: menda la encik M ni. *malas nak layan*
En M: Aisyah, awak kalau nak dapat hadiah tahun baru, apa hadiah yang awak nak sangat sangat?
Aku: Oh semestinya ipon 5s encik M.
En M: Ipon 5s? okay okay.
Aku: tapi samting spesel eh? belikan saya planner lah.
En M: planner? * sambil berkerut dahi konon nak gtau aku punya taste ntah pape*
Aku: tak nak la. novel la. saya suka baca buku. tapi nak novel cinta. tak nak bahasa melayu. nak omputih. bahasa melayu mengarut je.
En M: Okay okay.
dan selang beberapa jam kemudian. aku telah menerima email selamat tahun baru dari encik M dengan ucapan berwarna pink. sambil gambar aku yang dia amik dari hari training minggu lepas dan ya...gambar ipon 5s and novel cinta omputih.
so sweat! =.=
terima kasih encik M. aku ucapkan dia sambil dia ketawa beria. yada yada. geramnya!
oh ya! pagi tadi kawan aku madiha hadiahkan aku bantal untuk dipeluk. kekeke. terharu ittew dibueknya! sebab apa tau, hari ni dia last day. suppose aku hadiahkan dia. tapi ni terbalik. dia yang hadiahkan aku. xpe xpe. aku memang dah prepare. so aku hadiahkan dia casing ipon. aku ni jenis yang terkejut bila orang bagi hadiah ni. kekeke. over je kan. sampai dia kata
'kak ecah nampak kelakar la'
ofkos la madiha! akak baru datang kot. terus awak datang kat akak and bagitau.
'saya hadiahkan akak bantal. tapi saya nak plastik ni balik'
u no wat. saya sangat suka bantal. adik aku selalu hadiahkan aku bantal. tapi sebab dia hadiahkan aku bantal. sebab aku puteri tido. aku mampu tido berjam jam lamanya tanpa makan dan minum. kahkah. tak senunuh!
so petang tadi aku ada meeting EMS. EMS ni environmental management system. ISO 14001 kot tak silap. ampunkan aku kalau aku salah ye. aku ni vvvvvip. siap orang kol banyak kali. bukan apa. hantar la email. ni email tak dak.nasib hari ni aku macam free jew. kekeke. pastu cakap bos aku yang pegi. aku..goyang kaki lew. masa meeting, aku dapat jangkakan tugas aku macam berat je untuk 2014 ni. stress.
lagisatu aku nak tanya. tahun baru ni memang kena keluar dan perlu disambut eh? sibuk semua tanya aku malam ni buat apa. jawapan aku. duduk rumah main intenet dan tido. aku tak tau apa kepentingan untuk tengok bunga api. tak bosan ke. membazir minyak la. tau tak. tadi masa aku ke pantry. ada sorang mamat cina tanya aku. aku dengan boypren sambut tahun baru kat mana. pehhh. pe lagi. goreng la. 'oh ai sambut tahun baru kat putrajaya'
lol. menipu sangat.
hari terakhir ni aku masih lepak kat opis until 7pm. kenapa aku suka lepak sampai 7pm? untuk manusia bujang yang tak dak life ni. inilah life membosankan aku. balik lambat saje. rasa best la. balik jam 7pm. oh hari ni aku balik sorang. so fefeeling sikit la drive sesorang ni. best tau. ai loike. petang petang ni dengar mix fm dengar dendangan mel c tajuk lagu never be the same again sampai volume no 15. pehhh. pekak telinga.
hari ni madiha last day. sedih sikit la. sebab kitaorang kira rapat jugak. dulu dapat keje situ aku bagitau madiha. bila bos aku macam ni macam ni. aku bagitau madiha. ok la. best. bila aku kenal dengan sorang mamat auditor ni. aku bagitau dia. dia dapatkan kad mamat tu. ahaha. sama sama berusaha. so bila hubungan gagal. pehhh. konon je gagal. dia pun tahu and tumpang simpati. hewhewhew.
aku rasa satu kisah tu akan jadi pengalaman paling pelik. selalu tengok kat drama. kali ni real life punya tuuu.
oh sedihnya. aku balut hadiah untuk madiha dan letak senyap senyap dalam beg dia. kekeke. benda ni last aku lakukan masa zaman form 4. bagi hadiah untuk budak lelaki bernama apan. junior aku. baiknya aku zaman dulu. and sweet escape jugak.
LOL.
okay. nak update lagi satu entri. tapi nak rehat dulu. oh ya. gendut memang nak mintak kaki,. dia suka bagi pertanyaan yang bakar line betul tau.nyampahnya sayaaaa.
'apa je ko buat malam new year?' ' leh bagi idea x kat mana nak jimbit'
nyampah je nak balas kan. aku jawab.
'no idea'
nyampah je nak layan. saje buat dia annoying. so tak balas dah mesej aku. tapi aku salah. seolah olah macam hari ni baru aku kenal dia. dan dia teruskan mesej yang buat aku rasa sangat annoying nak pukul dia.
lalu seorang lagi kawan muncul dengan mesej bertanyakan.
'kat mana celebrate new year?'
jawab aku
'dalam bilik depan lap top'
jawab dia.
'key ell la..baru curlasssss'
aku tak rasa loser pun duduk rumah masa tahun baru. sebab aku pelik kenapa nak pegi sambut,. tak penat ke? baik makan dan tido dan jalani hidup macam biasa.
LOL.
selamat tahun baru 2014!
Dec 26, 2013
catatan malam jumaat.
seorang pemalas yang hilang kewarasan. aku kena berubat untuk mengubati sikap malas ni. bertapa di gua thur mungkin.
mandi bunga mungkin? malas ibarat virus yang menjalar ke seluruh tubuh melalui liang saraf.
nyampah la malas malas ni. apehal aku malas sangat nak siapkan report mr O. sumpah ini kali terakhir dia suruh aku buat report dia.
ala kacang je mr O. 15 pages je kot minimum.
ok fine. kalau kacang y u tak siapkan awal awal.
ok tu jawapan yang bakal aku dengar suatu ketika nanti.
ok nak tido. sakit tekak ittew nyanyi lagi demons by imagine dragon, citernya esok nak karok lagu ni. suara ai dah maca awie tau. cool kan? seronok la suara serak serak ni.
seksi.
kahkahkah! perasan!
ok nite uolss. penulisan ringan dan merepak akan bersambung lagi.
nite.
Dec 9, 2013
isnin blues
ketenangan 5-6 aku telah direnggut. yang pasti seseorang yang merenggutnya adalah sipolan yang sedang duduk dimeja belakang aku.
Mr M.
no no. jangan salahkan dia. dia bukan punca teragutnya ketenangan aku. eh salah. dia salah satu punca. yang bermaksud. dia tidak keseorangan.
lulz.
untuk masa masa ini. aku cuba jadikan gerak geri Mr I suatu ketika dulu sebagai iktibar untuk minimakan tekanan dalam tubuh badan. gerak geri dia aku jadikan inspirasi. kata kata berbaur nasihat *mungkin* dari papa S aku perdengarkan kembali.
tapiii masih. masih gagal untuk kali ini. tak leh digunapakai. makin aku makin terserlah tahap ke-stress-an aku. bibir semakin galak menaikkan volume keluhan keluhan berat dari mulut aku.
ottoke?
'pehhh. tak yah ottoke sangat la ecahhh.'
kata seorang kawan.
heilu. sukahati ai okay. ni mulut ai. sukahati ai la nak cakap bahasa ok. pape pun. biane.
lol.
pura pura berhumming- bird
pura pura ketawa
pura pura tersenyum
aku makan. aku gelak. aku dengar lagu. aku tengok drama. aku tebahak bahak tengok running man. aku tengok wayang. aku tido. tido dalam gelap. aku memandu. aku karok sorang sorang. aku jumpa kawan. aku wasap dengan mereka terpilih.
itu adalah metod untuk aku minimakan tekanan dalam tubuh badan. tapi malang.
masih tidak membantu. mungkin belom. mungkin metod yang tidak praktikal. mungkin aku terlalu berahsia.
terus pura pura ketawa.
petanda aku sombong ke cemana?
hari ni aku tanyakan banyak soalan mengejut kepada kawan kawan. aku tak tau mana datangnya soalan itu.
'cemana seseorang boleh berjumpa dan bertunang dan bernikah?'
'cemana seseorang tu berjumpa seseorang?'
banyak lagi.
paras normal diri aku mungkin bakal hanyut dilaut mati.
lol.
Mr M.
no no. jangan salahkan dia. dia bukan punca teragutnya ketenangan aku. eh salah. dia salah satu punca. yang bermaksud. dia tidak keseorangan.
lulz.
untuk masa masa ini. aku cuba jadikan gerak geri Mr I suatu ketika dulu sebagai iktibar untuk minimakan tekanan dalam tubuh badan. gerak geri dia aku jadikan inspirasi. kata kata berbaur nasihat *mungkin* dari papa S aku perdengarkan kembali.
tapiii masih. masih gagal untuk kali ini. tak leh digunapakai. makin aku makin terserlah tahap ke-stress-an aku. bibir semakin galak menaikkan volume keluhan keluhan berat dari mulut aku.
ottoke?
'pehhh. tak yah ottoke sangat la ecahhh.'
kata seorang kawan.
heilu. sukahati ai okay. ni mulut ai. sukahati ai la nak cakap bahasa ok. pape pun. biane.
lol.
pura pura berhumming- bird
pura pura ketawa
pura pura tersenyum
aku makan. aku gelak. aku dengar lagu. aku tengok drama. aku tebahak bahak tengok running man. aku tengok wayang. aku tido. tido dalam gelap. aku memandu. aku karok sorang sorang. aku jumpa kawan. aku wasap dengan mereka terpilih.
itu adalah metod untuk aku minimakan tekanan dalam tubuh badan. tapi malang.
masih tidak membantu. mungkin belom. mungkin metod yang tidak praktikal. mungkin aku terlalu berahsia.
terus pura pura ketawa.
petanda aku sombong ke cemana?
hari ni aku tanyakan banyak soalan mengejut kepada kawan kawan. aku tak tau mana datangnya soalan itu.
'cemana seseorang boleh berjumpa dan bertunang dan bernikah?'
'cemana seseorang tu berjumpa seseorang?'
banyak lagi.
paras normal diri aku mungkin bakal hanyut dilaut mati.
lol.
Subscribe to:
Posts (Atom)