Pages

Jul 28, 2011

situasi

fatimah: qin! aku nak mintak tolong ko ni.tolong buatkan hamper.

qin: boleh boleh.nak bila?

fatimah: sekarang la.esok aku nak bagi.budak yang mak aku jaga tu.last esok.

qin: oh ok ok.pilihlah nak apa.

setelah beberapa minit kemudian.sesi pemilihan barang untuk pembikinan hamper setel.

aku: ko tak nak tambah apa apa lagi ke?

fatimah: jap jap.mainan ok tak?

hani: haa..oktu ok gak!

qin: haa..apa lagi.pergila first floor carik!haha

fatimah: sekarang ke?

qin: yela..

fatimah: jom hani!

hani dan timah pergi ke first floor mencari permainan kanak kanak.


aku; sambil belek barang.baiknya timah...!

qin: haah.nak bagi budak tu.nanti mesti budak tu ingat dia.

aku: aah.nanti mesti budak tu tunggu timah kan? will u marry me?

qin: 20 taun lagi? hahah aah!

aku: masa tu timah mesti dah tua kerepot jalan pakai tongkat.pastu budak tu cakap. will u marry me? *pelat*

qin: hahahahhaha *gelak gila sambil buat aksi orang tua menggigil pakai tongkat dan jalan jongkit jongkit.*

aku gelak gila yang tak keruan

qin: masa tu timah tak ada gigi! hahahha!

aku: *ketawa bertambah rancak* kejam gila weh! jap jap.gigi yang mana tu?

qin: *gelak gila jugak* gigi depan! dua dua tak ada! hahahah!

aku: hahahhaha! siud seh ko!

sepanjang aksi kami.kami telah diperhati oleh seorang promoter barang baby.dia senyum je tengok kitaorang.tak lama beberapa minit kemudian.dengar suara aruna.supervisor kitaorang.jerit jerit mintak tolong *kahkah! ni tipu* pastu kitaorang terus senyap.pura pura sibuk.hahaha tau takut weh.tak ada la takut.tapi riso dia ingat kami happy sangat tak ada kerja.nanti dia bagi kerja.hahaha so buat la lipat lipat baju baby.hehe tapi serius.angin masuk perut aku dengan banyaknya.lupa.kami sempat buat lakonan.aku membelakangi qin dan cakap.will u marry me dalam keadaan pelat.pastu dia toleh sambil melakonkan watak orang tua.cakap yes.pastu jalan ke arah aku.pergh.lawak gila sampai ketawa terduduk aku.hahaha gila!


beberapa jam kemudian.


aku: eh qin!sekarang kita baru 22.20 taun akan datang.timah baru 42.mana ada kerepot lagi.

qin: aah la..hurm jap2.tukar tukar.

*lakonan versi baru dimulakan.*

qin menggayakan aksi pelik.

aku: apakah itu?

qin: kita ubah sikit.kira 20 taun nanti.timah tersasar sikit dari landasan.dia pakai skrit! HAHAHHA!

aku: kahkahkah!! jahat gila weh! mana boleh macam tu! lucah! hahahaha

qin: hahahhha!

lakonan diulang semula.mana mungkin perut tak terburai ketawa.HAHA

No comments:

Post a Comment