Pages

Aug 15, 2012

pandangan seorang teman

assalammualaikum.

entri ke 2 untuk hari yang bahagia hari ni.huhu bahagia aku menulis kan.tapi kali ni entri serius sikit.
aku tak tau nak mula macam mana.mungkin entri ni agak berterabur sebab aku pun tak tau ape aku lalutkan.sape sape ada masalah cinta? okay aku bukan pakar cinta.dan aku jugak selalu ditimpa masalah bab cinta ni.macam manusia biasa.haha

ehem ehem.pernah tak kita bercinta ada satu situasi dimana lelaki tu layan macam hampeh je.kalau tak ada.baguslah.anda insan bertuah.sesetengah lelaki ni.bila diaorang berada dalam comfort zone.diaorang dah ada kawan yang ramai.nak ape yang diaorang tak ada.diaorang akan tak amik kisah pasal kita.selalu lupa every single things about kita.contoh macam asik tanya sem bila u habis? lagi berapa sem habis? lepas tu lupa nak jaga perasaan kita.dia tau kita tak suka dia mcm ni mcm tu.tapi dia buat jugakk.alah.lelaki memang mudah lupa.

bila dah duduk dalam confort  comfort zone ni.dia rasa selamat.dia rasa kita tak akan tinggalkan dia.itu bagus.dia percaya.tapi at the same time.dia tak kisahkan kita.dia sakitkan hati kita.dia tak sedar.dia rasa."oh tak apa.tak mungkin si kiah *bukan nama sebenar* ni nak tinggalkan aku.huhu.oh tak pe.si kiah bukan nama sebenar tak kisah~ lalalalal~ senang gila hati dia kan!

selalunya bila berada dalam situasi ni.perempuan akan merana lebih.biasalah.perempuan jiwa lembut.emosi kita akan lebih terganggu.lelaki tak faham tu.dan kita sangat optimis.optimis yang menjengkelkan kita fikir dia berubah.tapi sedar lah.jangan terlalu positif dengan dia.ada sesetengah lelaki yang nak enjoy je...huhu

kalau kita sayang lelaki macam ni.mula mula kita diskus dulu.tanya dia ape yang dia nak dalam hidup.tanya ape dia nak dalam relationship kita.tanya dan tanya.baiki dan baiki apa yang boleh dibaiki..bincang dulu.mana salah kau.kau betulkan,tapi jangan ubah diri kau untuk dia.tu tak berjaya.ubah yang mana patut ubah.perbaiki diri.sebab kadang kadang kita rasa kita dah terbaik habis dah bagi tapi dimata dia.mungkin ada yang dia tak suka kat kita.mana tau kan? 

tapiiii...

bila tak ada perubahan.tak ada jalan.kita angkat kaki.kadang kadang salah seorang perlu mengalah.bukan sebab kita tak sayang dia kan.tapi kita nak ajar dia.jangan just tau sakitkan hati kita.untuk perempuan.kita la kesian.tak kan kita nak buang masa menunggu menunggu orang yang tak tau flow hidup dia.baik kita carik orang lain yang bermatlamat macam kita.masa ni kita serah pada jodoh.kalau tuhan ciptakan dia untuk kita.mungkin kita akan jumpa dia.masa ni kita kena kuat.sebab selalu perempuan akan sakit lebih.kena tabah.hidup kita simple je.yes and no.kalau nak berubah.just do it.tapi tu susah sikit.kena tabah.jadi.kita kena tabah.cewah! aku dah macam ahli politik bagi ceramah untuk mengundi.kahkah.yang part tu susah.mungkin kita boleh gunakan orang ketiga.means carik pengganti.tapi no no no.untuk tempoh kita angkat kaki tu.better carik kawan dulu.untuk mesej melupakan.kalau terus cari pengganti.kesian pengganti tu.untuk tabah.kita percaya pada jodoh.aku pun percaya pada jodoh.

entri ni macam untuk mereka yang sedang patah hati je.sebab aku baru balik dari rumah kawan sebenarnya.so banyak yang kami bincangkan.biasalah perempuan kalau jumpa.suka bincang pasal lelaki.hahahaha.ke kitaorang je? ah tak kisah la.so ni la input yang aku dapat hasil perbincangan tadi.ni pun peringatan untuk aku jugak.mana tau masa aku pun akan tiba untuk rasa down gila.loser gila sebabkan lelaki ni.ni just pandangan je.aku mintak maaf kalau ada yang salah ke apa.haha.pandangan orang lain lain kan.

tapi macam mana untuk mereka yang ditimpa masalah macam...pakwe dia kapel ngan dia..tapi at the same time..dia nak kat orang lain..ok senang cerita.dia nak kat orang lain tapi terpaksa kapel ngan kau.untuk masalah ni.aku lost.mungkin kena bertemu pakar.sentap kan.patah seribu hatiku kalau aku dalam situasi ni.hurm.why haa? why.

aku menulis bukan nak menunjukkan aku seorang yang tabah dan boleh buat apa yang aku tulis dengan senangnya.tak tak.aku bukan macam tu.penulisan ni ibarat peringatan kepada aku jugak.pandangan kawan aku.aku terjemahkan dalam bentuk penulisan.aku harap semua ni dapat membantu.aku manusia jugak.pernah rasa dikhianati.tertipu dengan janji kosong lelaki.dan kadang kadang buat aku sendiri terfikir.kenapa aku rasa perasaan ni.kalau aku tahu teruknya rasa ni.aku takkan sesekali melangkahkan kaki aku untuk perasaan ni.cinta.sekarang rasa muntah nak sebut.sebab aku rasa tipu je semua tu.huhu.mula mula bahagia la.lama lama...entahlah.

*senyum sinis*

aku pun macam kawan kawan lain.nak jumpa lelaki yang membahagiakan, melindungi.aku bukan perempuan yang sempurna.aku introvet.kaum lelaki tak suka aku ni.aku bukanlah seorang yang independent.aku jugak tak peramah dan aku kekok dengan orang.kata kata ni buat ingatan untuk aku.aku tau.lelaki nak perempuan yang sempurna.huhu.dan aku memang tak layak untuk itu.

huhu.tapi entahlah.aku harap aku boleh baiki diri aku.aku harap aku tak jadi selemah hari ini untuk hari akan datang.aku harap aku dapat lupakan rasa dikhianati tu macam mana.rasa ditipu tu macam mana.tak mampu untuk aku ingat.

kesian kan perempuan.wahai lelaki, jadilah lelaki yang melindungi bukan lelaki yang mempergunakan.kasihanilah hati kami ini.

dengarkan lagu malique teman pengganti pun dah cukup buat aku sesak nafas.haih.teruknya.malique.awak tak patut buat lirik macam tu.i hate that song so much.sorry.

ehem,aku memang gemar post entri tanpa check balik.maka sangat banyaklah typo.duhhh

1 comment:

  1. percaya pada jodoh. suatu masa the right man will come and take u away, because no one deserve u better than him :)

    ReplyDelete