Pages

Jul 14, 2013

Cerita

hi olls.salam ramadhan semua.

warning: entri ni mungkin 90% ke 100% berbaur luahan perasaan.

aku tak tahu apa yang terjadi dengan diri aku.sangat sangat pemalas.hati aku nak siapkan thesis.mati dah.i just love my job.happy slave for syarikat Y.sejujurnya.aku nak sangat sangat semua ni berlalu dengan pantas.aku tak nak terlibat lagi dengan benda ni.susah lah.serius susah.bukan susah apa.susah nak handle diri yang dah tak ada hati.dimana hati dia telah mati.

fuh.

aku bukan jenis pencerita masalah.aku tak yakin dengan orang untuk dengar masalah aku.kepercayaan aku kepada seseorang untuk dengar sangat tipis.sorry to say.entahlah.aku rasa tak yakin.aku rasa dia tak mampu mendengar.tapi bukan bermaksud aku tak cerita masalah aku langsung kat orang.ada.beberapa orang.untuk mereka yang sangat aku percaya dan yakin.dia boleh mendengar.

tapi selalunya aku cerita tak terperinci.sebab selebihnya aku akan ketawa.depends.bila dah cerita aku rasa masalah tu simple gila.tak payah cerita pun tak apa.hahaha.

aku mengaku aku adalah pendengar masalah yang baik(cewah) aku boleh dengar masalah yang sama berulang kali.aku suka.pada aku.bila seseorang ceritakan masalah dia pada aku.aku rasa dihargai.dihargai dan dipercayai.aku menjadi seseorang yang bertanggungjawab untuk dengar masalah dia dan pegang amanah.yela ada sesetengah masalah tu.kita kena simpan.

bila yela ada masalah.kita nak bercerita.berkongsi.tapi kadang kadang kita cerita.ada orang tak suka.lagi lagi kisah tu kisah berulang.so dia dah malas nak dengar.oklah.terima je la dengan pasrah.kita tak ada hak nak paksa suruh dengar.tapi..dengar je la.bukan nak suruh terlibat pun.aku tak tahu pulak bila kita dengar dan bagi pendapat.maksudnya kita terlibat dalam masalah orang tu.yeke macam tu? entah.

bila kena situasi macam tu.aku sedih.sedih gila.huhu.kadang kadang kita kita cerita benda sama ni just nak lepaskan apa kita rasa.tak eksited pun sebenarnya.just cerita dan mintak pendapat.tapi tak nak pun.just nak cerita.faham tak? so tak payah la nak bagi ayat nasihat yang sentap sangat kan.yang buat kita rasa memalukan dan tak guna gila bila kita cerita.sangat sedey.sangat sangat.untuk aku yang berjiwa sensitif gila babeng ni la kan.bhahaha.

well.biasalah.kawan tak semua boleh mendengar.serius.susah nak carik pendengar.dalam 100 kawan kita.belum tentu ada 10 orang yang boleh mendengar.bakat ni sangat limited.hihi.dan dan je bakay.life is simple la.anggap je la dia bukan orang yang tepat untuk bercerita.kita salah orang.tapi yang tak bestnya bila kita cerita.dia tak nak dengar.dia marah kita dengan yela.kata kata yang kurang enak.cakap elok elok boleh kot.what's werong with u? Ai dono.

so.

sejak beberapa hari ni aku berhati hati dan jadi lagi memilih nak cerita masalah kat seseorang.betul.tak semua boleh dengar masalah kita.lagi lagi benda sama.benda yang buat orang menyampah.macam hey ni hal dulu la.ko tak habis habis lagi ke nak citerr' kadang kadang bukan niat kita nak suruh fikirkan jalan penyelesaian.but then just dengar je.tak bagi solution pun takpe.dengar je.tak susah pun.huhu.

macam hal thesis aku.aku tak pasti sape yang tahu masalah sebenar aku.tak ada kot.aku tak pernah cerita sesuatu masalah aku kat sesiapa dengan terperinci.entah.aku tak tau kenapa.aku rasa tak perlu tahu kot.banyak betul rahsia dalam kehidupan aku ni.

thesis aku tu rubbish.lebih hina dari sampah mungkin.

entah.atas beberapa faktor.aku tak boleh nak suka.until now.aku rasa bodoh gila buat.sia sia.sebab tu aku namakan dia rubbish.

blergh.tak baik macam tu.tapi tak baik lagi mulut seseorang yang berpangkat dan berilmu cakap sesuatu kat aku.stress! moral down yo.

ok semua.selamat malam.selamat sahur.nite.

No comments:

Post a Comment