Pages

Nov 22, 2013

selamat berjumaat

Salam

heilu uolls. hari ni jumaat. jumaat yang pelik sebab tak ada mood langsung minggu ni tau tak!!!

ok baca rangkap diatas dengan membayangkan emot wechat yang mulut besar sambil tangan dua kat tepi tu. hmmm. faham tak? tak tau nak jelaskan cemana.

kehidupan minggu ini sangat stress. ada banyak faktor aku stress. aku jarang stress yang stress sangat. pehhh. dan dan je.

ok ok. jujur ok.

aku pernah stress macam ni tapi jarang jarang. stress yang tak leh diungkapkan dengan kata kata. dan aku syak stress ni berpunca dari masalah keje. keje ok je. tak stress. ke aku yang lembab?

sebab lepas beberapa bulan baru sedar yang keje aku stress?

ai dono.

ada sesetengah manusia kagum dan pelik. sebab lepas beberapa bulan baru nak stress.

aku nak cerita pasal ape ni? sebenarnya. aku malas nak bubuh tajuk setiap entri. sebab aku nak cerita macam macam. tak ada spesifik pun. aku menulis apa yang aku fikir.

so hari ni aku fikir tentang pandangan manusia terhadap aku ketika mereka menceritakan masalah mereka kepada aku. hmmmm. aku hargai setiap luahan perasaan mereka yang menceritakan masalah mereka. pada aku. satu penghargaan. sebab diberi kepercayaan untuk menyimpan rahsia dan mendengar. dan ya...mungkin bagi respon kot.

simpan rahsia kennn....
dengar kennn...

sebab saya seorang pendengar yang baik u no.

tapi bab beri pendapat...

oso kennn....

tapii...

cara aku cakap macam tak serius. so...aku sangat risau mereka akan rasa yang.

no point luahkan dekat ecah.

kadang kadang aku balas wasap atau email atau sms..cewah!! bajet macam kaunselor hebat la kan. ramai konon orang buat luahan perasaan. hahaha.

ha kadang kadang aku balas semua semua tu. bergantung pada mood. kalau aku bagi pendapat memain. bukan maksud aku tak serius. kadang kadang aku saja tak nak kawan aku stress sangat. so letakkan humor sikit la. contoh.

' tak ada mood? siapa? siapa yang buat ko tak ada mood? bagitau aku! bia aku sepak dia'

'how dare dia buat ko terluka! siapa dia! bagitau aku nama dia!'

=.=

this is me.

so...tak tau la ape perasaan kawan aku. kadang kadang aku risau dia cakap. ecah ni memain aaaaa. orang serius niii.

no no. aku bukan memain. aku serius sebenarnya mendengar. cuma...bebalik pada ayat diatas. aku tak suka suasana tegang. tapii risau macam tak kena lak ye. hewhewhew.

aku ada je bagi nasihat yang serius dan matang sikit. tapi setelah bersantai santai. aku sangat risau orang ingat aku asik memain. padahal...kita nak relaks relaks je. bila dorang ingat aku memain..t tak nak dah mengadu masalah. satu kesedihan untuk aku sebab kepercayaan mereka terhadap aku telah berlalu.

sebenarnya aku pun tak ingat bila kali terakhir aku memberikan nasihat yang matang sikit. aku tak faham la matang semasa memberi nasihat tu. maybe kalau ada yang perasan. dalam ketawa aku dalam bagi pendapat. terselit sikit nasihat yang matang. kekeke.

poyo gila. ni sumpah konfiden level tinggi sangat. yakin je.

macam ni la. untuk apa apa juga masalah. jalan penyelesaian adalah selesaikan. baru hati tenang.

berbalik pada pendapat orang..aku risau aku dilabel main main. tak serius. dan tak matang. matang ni pada aku subjektif. matang ni bukan diukur dengan tumbuhnya gigi geraham ko yang terakhir ok. matang ni luas. dari cara ko bercakap. dari cara ko berfikir. dari cara ko buat keputusan. dari cara ko handle masalah dalam diri ko. banyak lagi lah.

cuma tipikal malay people. *malay la sebab saya hidup dengan malay people* dorang selalu ukur kematangan tu dari gaya pakaian la. perwatakan la and macam macam lagi. walhal dorang tak sedar maybe ada side tersembunyi seseorang tu yang menunjukkan dia matang dalam hidup.

entah la.

ok berbalik pada pendapat. aku rasa kalau nak tengok tahap keseriusan aku. maybe yang terbaik adalah bersemuka dengan aku. simple. life is simple.

mr simple.

kekekeke.

selamat berjumaat.

No comments:

Post a Comment