Pages

Dec 15, 2016

To u. yes u.

aku rasa nak cakap kat seseorang. nak sedarkan dia yang zaman masa aku sukakan dia tu dah berlalu. aku nak bagitau dia yang aku sebenarnya buat silap sebab suka dia. dan sebenarnya perasaan suka aku kat dia tu bukan nyata.

Its illusion.

masa ni orang boleh kecam aku dengan berkata 'eleh kau time ni la ko nak cakap its illusion tak ada kaitan dengan perasaan walhal ko dah selamat buat confession' 

ya aku silap. aku terburu buru. aku silap judge perasaan aku yang akhirnya tanpa aku sangka aku direjek which aku tak kisah langsung tapi the worst things is..biarlah rahsia. benda ni stupidity level infinity. so aku tak nak story sebab nanti orang tu akan dikecam. so aku tak nak dia kena kecam. biarlah dia gembira dengan apa yang dia rasakan betul.tapi setelah berbulan bulan sebelum berita perbuatan dia yang malukan aku sampai kat telinga aku aku dah pun study perasaan aku dan ternyata.

itu hanya illusion dan mungkin aku boleh kata instant crush je.tak lebih. tak boleh aku nak cakap tu cinta. 

so?

Tak ada kaitan dengan perasaan so dia boleh stop malukan aku. tiap kali nampak muka dia aku tak leh pandang dengan detail sebab aku sangat marah. apa yang dalam fikiran dia untuk buat macam tu? 

so yeah. 

benda dah berlaku apa boleh buat so sekarang adalah masa di mana aku kehilangan orang yang aku betul betul suka sebenarnya. oh macam drama. letih la. lagi lagi bila ko tak ada sapot. mungkin sebab aku tak crystal clear keadaan aku dengan orang lain. aku denial. aku kata aku ok. walhal tak ok. aku masih marah. aku tak tau sampai bila kemarahan aku ni akan kekal dalam hati aku. which is aku rasa benda tu salah. tapi bila ingatkan apa yang dia malukan aku. aku doa mintak kekuatan untuk maafkan dia tapi sangat susah.

dalam buku bicara ini demi illahi ada tulis. kita kena belajar memaafkan dan melupakan.

tapi bila fikir ya. kita belajar untuk maafkan orang tapi orang tak belajar untuk meminta maaf. everyday aku fikir apa salah aku sampai macam tu sekali dia malukan aku. 

but then Allah knows the best.

thank you la kat kawan aku yang temankan aku dengar bebelan aku sejurus aku dengar kisah aku dimalukan tu. aku doakan dia dimurahkan rezeki. aku suka mendoakan orang yang tolong aku. aku syukur sangat setiap kali ada orang tolong aku plus aku selalu rasa yang seseorang tu digerakkan hati oleh Allah swt untuk tolong aku. Allah hantar seseorang tu untuk mudahkan urusan aku. 

pasal kisah tu.tak fun weh. sumpah. aku tak rasa keseronokan pun. 

kepada kau. ye kau. kalau ko tertanya tanya kenapa lepas je aku dapat tau hal ni aku tak carik kau tapi aku carik orang lain untuk aku share semua benda apa yang aku rasa plus mintak nasihat dia. kenapa tak cari kau mintak penjelasan kenapa kau buat macam tu sebab aku rasa tak ada sebab dah untuk aku datang tanya kau mintak penjelasan. aku tak perlukan penjelasan dari orang macam ko yang aku rasa sumpah tak matang langsung. so aku tinggalkan pertanyaan aku melayang layang. aku rasa tak perlu kot tanya kau. kau tak mampu tarik balik apa kau buat.

plus even ko tau aku dah tau. ko tak minta maaf pun. aku pelik. tapi aku faham. aku dengan kau standard tak sama. tu diri kau. yang tak pernah cuba belajar untuk meminta maaf.

entahlah. aku just doakan diberi kekuatan untuk memaafkan kau.

dalam hal ni. 

Aku tak minta pun dia dibalas balik anything disebabkan perbuatan dia. cukuplah aku diberi kekuatan untuk maafkan dia plus doa dia dapat hidayah yang benda tu salah and tak buat kat orang lain. sesungguhnya mengaibkan seseorang tu...besar dosanya. tuhan pun tutup aib kita. inikan kita manusia. siapalah kita nak bukak aib seseorang. manusia hina kot. tapi act like lebih berkuasa dari tuhan. 

semoga tuhan makbulkan doa aku. 

Ameen.

No comments:

Post a Comment