Pages

Showing posts with label famili outing. Show all posts
Showing posts with label famili outing. Show all posts

Jan 18, 2013

part 2 famili outing

Assalammualaikum!


sambungan entri famili outing bahagian 1 hari ittew.ni bahagian 2.ewah! berbahagian bahagian konon.hehe.lama dah.baru nak update balik.beberapa hari ni sibuk aktiviti kemasyarakatan sikit.konon.hehe

ok.hari tu kitaorang pergi ke the mines kan.asalnya nak buat tiga aktiviti! jalan jalan, karok dan tengok wayang.sungguh membazir bukan? dah la duit memang paras hidung.tapi aku dah memang sediakan duit untuk 12hb ni.tengok! betapa semangatnya haku.hehe

actually mood sekarang ni nak tengok citer hantu.sebab nak jerit jerit macam kena rasuk dek hantu.malam tu buat mini mesyuarat dengan haris dan ina.tengok.over tak.siap buat mesyuarat? mesyuarat kami dah decide seminggu sebelum exam.hah.tengok.serius poyo gila.

mula mula haris ngan ina je meeting.sebab aku busy.busy nak update monolog twitter, busy nak borak borak dengan susu, busy nak hapdate entri kat belog.alasan bengong tu buat haris pasrah.ngehngeh.

tapi malam tu sambung lagi mesyuarat.aku ngan haris pulak.haris ni macam dato pulak kan.semua meeting dia kena ada.euw.haha.ok then tolak tolak sape nak uruskan.macam aktviti ape je outing kali ini.so katanya nak tengok wayang kan.jadi aku cekidaut la movie ape yang ada.movie citer hantu la maksudnya.sebab nak feeling seram gittew kan.

movie hantu yang ada.hanyalah minyak dagu.

frust ai! kenapa citer hantu ada minyak dagu jeeee!

aku kalau movie melayu ni macam curious tak confident sikit ah.bahaya.sebab kualiti tak bagus.entah hape hape.sampai pening pening dalam meeting kat twitter.nak tengok citer ape.betui ka nak tengok minyak dagu? haris kata.ok.dia tak kisah.ok fineeee.minyak dagu lah ye.

mood tak sedap kot.hati aku berkira kira lagi.minyak dagu?aish.napelah 3am keluar minggu depan.*masa hari nak decide movie.3am tak keluar lagi.*

so masa kat mines.kami pi beli lah tiket.komfem ni.kami tengok minyak dagu.rm13 hinggit per person.

minyak dagu ye...gatal dagu aku!haish!

secara keseluruhannya.minyak dagu adalah loser.tapi manusia yang tengok tak loser.kami tertipu je.atau TERpaksa.no choice.kami ibarat mangsa keadaan.strategi dorang kot.tayangkan masa banyak filem luar tak masuk lagi.haha.ok sambung.filem loser ini.jahat gila.dia ibarat tengok running man.serius lawak.lawak sebab tak logik.tak realistik.entah hape hape mereka ngarutkan.lagi best drama hantu setengah jam kat tivi.sepanjang kat wayang.dengar orang gelak gelak.see.ni bukan citer seram.ni cerita lawak.tolonglah.

banyak part aku ketawa.sampai sakit perut.ketawa yang beria ria.part yana tendang tendang pintu.pastu dari mana entah datangnya kekabu yang berterbangan.memang la orang yang terbangkan.tapi tak ada motip.pastu terbang tak rata.sekali selonggok terbang.lol.

sepanjang kat wayang aku dengar haris merengus mengeluh.bosan kot.hahaha.menyesal mungkin.lol.

aish.banyak lagi la.nak citer pun tensen.

disebabkan karok mahai betui.satu jam rm30.ada yang satu jam 25 ke bape entah.sebab dekat kajang rm15 kot.so tak jadi.ke masing masing nak costing ni? entah.so kami jenjalan la kat mines tu.mines tak ada ape sangat.kalau nak shopping dengan tengok wayang.aku prefer  la mines.sebab murah dan tak ramai orang.serius tak ramai.tengok lah.tak yah beratur kot nak beli tiket.parking standed la ramai orang.tapi bukan tak dapat parking langsung pun.

disebabkan outing ni last keluar bertiga.so konon nak sweet memori la.haha.pastu banyak la citer macam macam.luahan hati suma.luahan hati tu macam dilemma internship, perasaan nak pegi intern.elaun.fyp.bla bla bla.banyak lagi laaa.

then jalan jalan sambil usha usha baju dan banyak lagi.haris nak carik teddy bear untuk adik dia.pergilah semua kedai cenderahati.cerewet gila mamat ni.ni baru beli untuk adik.belum untuk aweks.bhahahah! 

ok kemudian, haris dengan ina carik carik la barang lagi.katanya banyak berkenan.tapi prinsip kedekut menguasai diri.so kensel tak beli.haha.sambil sambil jalan tu.kita posing posing kat tengah mines.haha.malu je orang tengok.eh buat ape nak malu! kita amik gambar suka suka je pong! kan kan? 







dannnn aku terlupa gila bahagian luar mines.dah nak maghrib baru sedar kawasan luar tu.aigoo.kalau aku ingat dari awal.sure leh posing posing dengan banyaknya lagi.hehe


last destination pergi daiso.ina nak beli barang.bergamba kat daiso macam tak pernah pergi daiso kan? 


kata mereka.mereka tak sempat explore lagi mines ni macam mana.haha.okay okay.nanti korang datang lah lagi ye.aku tak mahir sangat jalan mines ni.jarang jarang pegi.kalau pergi pun sebab nak tengok wayang dan beli barang eletronik.macam hard disk ke.tu je.pastu balik.bosan kan aku? 




disebabkan saya la yang memegang kamera.jadi tak banyaklah gambar kitew.inilah risiko jadi kameraman.i hate this job.sebab tu le kita amik gambar sendiri je.ke-gegaran gambar menunjukkan kegigihan untuk amik gambar sediri..sadis takkk. T-T sekali tengok gambar sendiri ni macam gamba hantu je..euw.

malam balik ke puncak alam.singgah seksyen tujuh.makan makan.sambung lepak.ni kalau cinderella aka haris tak duduk kolej ni.dah kami merayau lagi ke mana mana entah.next time maybe.nak jugak tuuu.teruk betei.

life stat jam 10 maaa.

dialog akasha dalam drama ape entah.lupa.

to ina and haris.i'm glad having uols as ma fren.harap harap lepas ni kua la lagi yek.pastu tak putuih na our relationship ni.sampai mati.hehe.kalau kawin jangan lupa bagitau! bagitau tu awal awal.so that boleh aku carik orang untuk kongsi beli hadiah.lol.lagi ape?  to ina.ai will melawat you lah di shah alam t.insyaallah.shah alam and kajang.sekangkang kera je la weyh.hah.haris.dah kaya jadi consultant.jangan lupa akak ni.belanja akak makan makan.akak nak dominos,sgarden,srecipe dan macam macam lagiiii.haha demand pulak akak ni ye.actually aku dah bagi task kat depa ni.carikkan ai jodoh.kahkah.tapi ina dah aku kenselkan.sebab company dia tak ramai melayu.so tak boleh.awal awal dah disqualified.so harapan terjatuh dibahu haris je la.hahahah! tak pasal pasal tambah 1 task untuk haris.selain report intern dengan fyp.ngehngeh.

ok.

till then.
hug n kissess.
xoxo! 

Jan 14, 2013

part 1 famili outing

 Assalammualaikum.

Friendship..is not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything - Muhammad Ali 

ehem.sabtu yang lepas.me and my 'familia'.pergi berjalan jalan di the mines.okay.actually dah lama plan.dari awal semester tujuh lagi.nak pergi makan makanan korea laa.makan pizzaa laaa..and macam macam lagi laaa.tapi selalu tak jadi.almaklumlah.kami busy.cewah.

so plan 12hb ni memang tak boleh kensel! kalau kensel.putus kawan 5 minit.hehe.

kenapa the mines?

asalnya gue mau ajak mereka pegi the curve.nak makan meatball! meatball! tapii..aku ada jemputan kenduri kawin junior krs pulak.so..tak sedap lah tak pergi kan.kita singgah kajang dulu.tu yang pilih the mines.lokasi outing kali ini.cewah.

jam 10 lebih tak silap.dah mula gerak.sebab nak pergi shah alam dulu.ada urusan zainorinazainal.kak ina risma hasmie kita.pastu gerak menuju ke kajang.untuk rombongan kawin cik kiah.

kajang..well.tanah tempat jatuh kot.jatuh main kejar kejar masa kecik kecik dulu.pastu nangisss.pastu buat semua orang gelabahhh.lol.eksited sikit la tunjuk.

oh ini sekolah aku!
oh inilah ktm kajang!
oh inilah tempat aku karok!
oh inilah tempat aku dating! ok tipu. 
maidin belah sana!

nak pulak aku tunjuk meden kat mana.hish! belum masuk metro lagi.boleh aku bawak dorang lawat kawasan lepak aku lepas sekolah.which is.paksen dan giant.ape hade kat dua tempat tu.aku pun tak tau.haha.

orang kajang tahu lah betapa new york dan las vegas nya kajang itu.kalau drive boleh kasik blood pressure naik pastu terus terbongkang kat hospital kajang.untung sikit boleh sedar.tak untung.kubur mali punya.huh.

aku ingat tak masuk la pekan kajang depan bus stand tuuu.akak faja kita.yang lead rombongan itu telah memasuki pekan kajang yang..urgh.malu ai.faja tak ngethi nak uturn lalu sungai chua.awat tak habaq kat cheqq.

so saya malu! malu menunjukkan betapa jem nya kajang ini.seumur hidup aku pun tak pernah drive ke kajang sampai ke bus stand sana.kawasan larangan tu woiit.

disebabkan kelemahan daya ingatan.so jalan nak ke mines.aku tak tau.even dah selalu pergi.almaklumlah.jadi tuan besar.so mana la nak amik port ingat ingat jalan ni kann.duk bape kali faja terang kat aku.aku akhiri dengan muka blur.faja senyum dan berkata.

'tak pelah.aku anta sampai jusco'

huarghh.thank god saya punya kawan yang sangat sangat memahami.faja ibarat kakak untuk aku.hehe.kami dah berkawan dari tadika.dan dia memang memahami lah.terharu kitew.ini menambahkan episod duka sebelum tiba hari bahagia beliau.siapa je la boleh jadi pengganti faja. T-T

sampai mines.solat dan beli tiket wayang dan jalan jalan.karok sungguh mahal! musnah harapan nak menyanyi sampai lari anak tekak.





kami dah makan free kat kenduri kawin.so lepas jalan jalan sementara nak tunggu wayang mula.dan lepas penat berjalan seluruh the mines ni.tak adalah habis berjalan sangat.tapi penat woih.rasa nak patah kaki.then pergi la makan petang sat.haris sibuk nak minuman panas konon.sungguh orang tua la yu ni.euw.

muka haris dengan ina sama kan? kan kan kan? faja pun cakap.so ramai yang ingat depa ni adik beradik.tapi mulut aku jahat sikit.buat gosip kat faja.kata depa ni kapling kapling gitu.tak caya pulak faja percaya sampai terbeliak biji mata.lol.

oh faja! y u so lurus meh? hahahah!

 

aku ngan haris pun adik beradik jugakk.cewah.nak jugak.sebab lahir bulan sama.pada aku.mereka yang lahir bulan tiga sama ngan aku secara tidak langsung adalah adik beradik dengan aku.sebab secara mitosnya.kami punya gen yang sama.punya personaliti yang sama.lol.boleh ke fikir macam tu? so kalau carik suami.tak boleh sama bulan tiga! ini memang pantang larang diri aku! lol. sebab ape tau! mengikut firasat aku seolah olah aku "kawin" dengan adik beradik aku sendiri.which is harammm! lol. inilah mitos sendirian berhad aku.ok crazy me.

sekali bakal suami lahir bulan tiga dok? haha.




ini adalah ina.ina risma hasmie nama gelemer.okay aku mula rapat dengan ina masa praktikal dekat kuala pilah.masa tu zaman yahoo mesengger.dia je yang selalu dok online.so dia je la yang selalu aku kacau.masa tu nama zaman nama fesbuk dia hisa sajuji.dan aku asik ejek dia.si tudung saji.jahat kan?

masa masuk degree.geng geng diploma aku tak ramai yang masuk degree.depa nak keje.so aku dengan faraha je.geng rambutan ke hape ntah.yang masuk degree.eh betul ke nama geng dulu rambutan eh? aku rasa macam cendol cincau o something else je.

so inalah yang penyelamat aku.aku rajin la lepak bilik dia.pegi kelas sesama suma.sampai la ni la kami berkawan.alhamdulillah.tido awal jam 12 sama sama.ketawa macam pontianak sama sama.menangis sebab tak dapat jawab exam pun sesama.haha.



aku pelik.nape hari itu.ramai yang tertidur masa bergambar dengan aku? ina pun tertidur.mana entah gambar nya.mau aje aku tangan kan mereka berdua ini.memang mendatangkan murka! seolah olah aku bergambar dengan patung lilin mereka.urgh.stress akak.


single.bakal consultant.sape berkenan sila roger saya.lai lai laiii~ 

*mampuih kena sumpah dengan haris*



ok.next entri akan bersambung nanti..mungkin gambar banyak lagi. bergantung pada my kerajinan lah ye.hehe.

till then, 

hug and kissess.
xoxo!