Pages

May 25, 2011

SC: day three *hari yang...membanggakan* (part 1)

hai! salam! baru sedar dah lama rupanya aku tak hapdate blog ni.huhu sory guys! sangat bz.tapi bz hape.itu kita tak pasti.haha okay.hari ni nak kongsi cerita survival camp lagi.last! last! last episod nih.tapi part 1.huhu

hari tu kita cerita until hari kedua kan? but x masuk yang solo camp tu kan? okay berfore that.aku nak tanya.dalam kepala korang.bila bercakap tentang solo camp ni.ape eh? dalam kepala aku.masa sebelum mula camp tu adalah...duduk kat hutan sorang sorang.huhu sama tak ape yang terlintas dalam fikiran korang?

okay.solo camp ni.bermula jam 11 malam until 3 pagi, 4 pagi , o 5 pagi. ikut suka hati pihak penganjur tu la.nak jemput balik kitaorang wat time.masa dikejutkan pukul 11 malam tu.sebelum tu kami dibenarkan tidur ya.
kami kena pack selimut, bantal, makanan air dan apa apa saja lah.sebab apa? sebab kita nak tidur di dalam hutan! hiyah.itulah yang diberitahu oleh pihak ajk masa proses pengejutan berlaku.masa ni aku gelabah sikit.duduk hutan? kena pakai kasut.kasut basah.kasut crocs je ada.selamat ke? dalam kegelabahan berlaku.salina nampak.dia tanya n cadangkan aku pakai crocs sebab pacat tak ada kot.jalan tar and kawasan kering.fuh~ memang memahami!

bila dah berkumpul dan dengar taklimat.dia kata masuk sorang sorang.aku tensen.aaaaaaa.tak suka lah.sape dekat dengan aku.nampak la pengerutan dahi berlaku dengan banyak kali nya disertai dengan muka ke-fed-up-an.haha emosi gila masa ni.sekali diterangkan dengan lebih jelas.yang kami duduk dalam hutan.bersama group.fuh~ solo camp tu maksudnya.kehidupan kita masa kat hutan bila sesat.dia nak ajar cara hidup kat sana.tapi yang ni tak berapa real la.sebab kami dibekalkan khemah 2, ada lampu suluh, ada parang , ada lighter.haha sesat hape.kalau ikutkan.memang dia tinggalkan sebatang kara.tapi tak boleh kot dibuat.orait gak.lega sikit.kalau ikutkan dah nama solo camp.memang sebatang kara la kan??

masa masuk hutan.gelapp.tak dibenarkan bukak lampu.atau suluh suluh sekitar hutan.pantang.masa ni.gelappp sangat.so aku terfikir macam mana kalau orang sesat? tak takut ke? mestila takut kan? tapi cara dia atasi takut tu.sungguh buat aku kagum.fuh~

kami diminta pasang khemah, pasang unggun api.mula mula kecik.kecik sangat.group marcos dah menyala nyala.cara nak pasang unggun api dengan baik.mula mula carik ranting ranting kayu yang kecik kecik dulu.bakar la guna lilin n lighter.pastu dah ada api tu.masuk la ranting kayu yang besar gajah tu.kumpul kumpul la daun daun kering sekitar kawasan.campak.dan jadilah! unggun api yang sangatttt besar! wahhhh!

time ni pulak.aku trauma 5 minit.sebab tengah aku masuk kan daun kering.tiba tiba meletop unggun api kami!! terkejut.saspen.ngeri.mujur muka tak tercela terluka.tak berani amik risiko lagi.aku..just duduk jauh sikit.tapi mengapakah unggun api kami meletup? bahaya ooo.

pastu pasang khemah.dah terer.so senang la.kacang je.haha eksyen ye ko.tengah sibuk pasang khemah.bunyik pelik ada lagi.kuat ouh.macam bom.tapi tak sekuat bunyik bom.

tiba tiba soli.

soli: patutlah meletup.ada yang masukkan asbestos."

aku: asbestos??? *monolog dalaman sambil muka plain*

soli keluarkan atap bumbung yang dari mana depa ni dapat ntah.pergh.sapelah bijak bonar masukkan asbestos.asbestos ni la yang hampir meragut muka aku tadi.huhu

huah.terkejut gak aku.ada pulak asbestos sesat dalam unggun api.naya naya.

okay.tibalah masa untuk jaga kawasan! okay.budak laki group aku tak gentleman.soli awal awal dah pengsan.tak dapat diselamatkan.so kami sebagai wonder women.*aiceh* offer la jaga dulu.dat time jam menunjukkan jam 2 pagi.so konon nak jaga until 3 pagi.but yang terpilu sikit.aku pun tak dapat diselamatkan.jaga kejap.pastu baring.pastu tertido until 5 pagi.pergh.teruk la ko! masa ni wani budak degree part 2.yang jaga until jam 4 pagi.budak laki terlebih tidur.rasa bersalah banyak gila kat wani.haha dia kata dia dengan tiqah siap pinjam parang kat marcos.potong kayu.haha sampai taqi bangun.dan tolong kejap.haha aaaaaa.akak memang x boleh aktif langsung waktu malam wani.sori sangat sangat! haha

kami sampai kat kem jam 6 pagi! solat n siap siap pergi.....berakit! part 2 eh! nak tido jap.ngantuk nih. =P

No comments:

Post a Comment