Pages

Jan 12, 2014

kawan saya.

ini adalah sponsored post. kahkah. just imagine kalau ini adalah sponsor punya post. rasa rasa sape nak sponsor? adakah faja? hahaha. gila betei kalau faja sponsor entri pasal dia. apekedehalnya ntah. hahaha. 

sewel.

semalam aku berborak dengan tirah. banyak benda. tirah kawan baru aku. kawan kat tempat keje tuisyen. 

sebagai seorang wanita yang tak boleh duduk diam kat rumah. kalau duduk diam pun tengok tv dengan intenet atau tido. so benda tu bosan. aku tak leh. kalau nak kua berlibur lagi maleh. memacam aku fikir. duit minyak. tol. belanja. makan. bla bla bla. 

jadi untuk mengisi kekosongan diri. aku keje la part time as kerani kat pusat tuisyen terkemuka atau soon to be terkemuka di kajang. lulz.

ok berbalik pada berborak dengan tirah. kitaorang bercerita tentang faja. ye. faja seorang yang hebat. dikagumi oleh dua awek cun yang super baik yang baru meniti kehidupan bekerjaya. kuikuikui. 

dulu aku pernah citer kot pasal faja ni. maybe tak terperinci. okay faja adalah kawan super baik aku sedari tadika. kami dah berkawan lama. kira dia dah kenal aku sesangat la. hahaha. dulu masa sekolah tadika. kitaorang selalu gaduh. masuk sekolah rendah apentah lagi. faja dulu masa tadika lagi pandai dari aku. masuk sekolah kebangsaan. aku la lagi pandai. kuikui. tapi aleh aleh.result UPSR sama jugak. 

tak malunya ngaku diri pandai dari faja. bahaha. sukahati aku je. kitaorang sekolah rendah dulu suka compete antara satu sama lain. okay faja seorang pengawas yang berwibawa. aku tak. aku hanyalah seorang murid biasa yang perasan macam pengawas. kira tak sedar diri punya orang la. dah la cikgu tak pilih. pastu sesukahati aku je nak ikut pengawas which is faja pegi jaga kelas. nampak tak betapa tak sedar dirinya aku. tu baru part ikut dia jaga kelas. belum part ikut dia rehat. ikut dia jaga tangga. ikut dia pegi rombongan pengawas. pehhh. 

tak malu. 

dulu masa sekolah rendah kan ada rombongan rombongan ni kan? faja ni ada penyakit apentah. duit dia mesti akan hilang/tercicir watsoever waktu rombongan ni. menda la faja ni. aku la kena belanja dia. masa tu kira bongkak gila bila tau dia tak ada duit sebab hilang. so eksyen la.eiii jahatnya aku. apelah aku fikir masa tu. haha. 

dulu sekolah rendah kitaorang satu taman. bas sekolah poyo gila. dah la datang lambat. pastu ada masa tu tak nak amik kitaorang. mementang sekolah sri jelok tu tersorok. di anak tirikan gegila. so ada satu masa tu. ada latihan sukan kot. so kitaorang balik lambat. so tak ada bas la kan. makanya kami jalan kaki lalu short cut balik rumah. short cut bukan sebarang short cut tau. kami lalu hutan. ada gaung belah kirinya. gila betui. ni aku tak tau nakal ke apa atau sindrom anak solehah ke apa. sebab tak nak inform parents nak survive balik sesorang. adui. pemikiran jenis apekah ini. 

sampai sekarang kitaorang musykil dengan diri kitaorang waktu dulu.

tu satu hal. belum lagi hal melepak jam 5 petang. ha...dulu kitaorang suka melepak jenjalan satu taman konon eksasais la. beli goreng pisang satu hinggit pastu beli ais kosong rm 20 sen. pastu lepak kat bangku. minum dan bergosip memacam. hahaha. ramai sangat dah cam dengan tebiat petang hari kitaorang. tu belum masuk kes tawaf satu taman cukup 7 kali. heilu. weolls eksasais okay. tapi versi jalan punya. bukan joging.

yang aku tak leh lupa masa darjah enam. kitaorang main solek solek. bersolek dekat luar rumah faja. so tengah kusyuk aku solekkan mata faja. terdengar la suara jiran feweit feweit. pehhh. kemain semua orang gelakkan kitaorang. hey! sukahati la!! kata main solek solek!!!

hahahaha

tabiat faja yang aku kagum sampai sekarang adalah dia sangat berjimat cermat. dari sekolah. kira masa kat sekolah dulu. antara aku dengan dia. secara halusnya kami macam bertanding la,. sape paling jimat kira the best la. aku kalau lapar gegila tapi tengok faja beli roti je. terus kenyang. nak beli roti jugak. hahaha. faja sangat jimat. until now. kalau aku beli selendang nak kat salam saje. tapi tidak bagi faja. dia beli kat downtown. baju semua yang downtown je. aku je poyo nak g butik bagai. so faja sangat the best. 

sampai aku dah keje ni siap aku tanya dia cemana dia simpan duit.jawapan dia bagi kurangkan shopping. beli murah murah je. bukan orang tau pun. dan lantak la orang nak kata apa. huhu. 

iye. salah satu perangai dia jugak. tak kisah apa orang cakap pasal dia. orang cakap dia keje biasa biasa je pun dia tak kisah. betul. kadang kadang aku citer masalah aku. tu jugak dia cakap bila berkaitan dengan mulut orang. buat tak tau je. persetankan. kalau kita yakin sesuatu tu terbaik untuk kita. jangan fikirkan tentang orang lain. 

entahla. aku banyak sebenarnya belajar dari faja. aku rasa frust sangat bila dia tak nak sambung. result dia ok jugak. lebih kurang aku. tapi dia tak nak sambung. kalaulah dia sambung. mesti aku tidak kesunyian selama beberapa tahun merantau study di klang lama dan puncak alam. kekeke. 

macam...aku pernah ikut dia keluar dengan famili dia. jenis aku yang suka perhatikan orang. aku tengok dia seorang yang pemurah. dengan famili. sebab tu rezeki dia murah. segala yang dia buat pun dimudahkan. dari situ aku belajar. even ko tak da duit. tak cukup duit. lebihkan jugak la untuk famili. insyallah segalanya dipermudahkan. 

masa tu aku tengah study degree. so kami ke pasar malam masjid india. faja keje biasa je. tapi dia mampu belanja aku. belanja famili dia. sapot duit tol. sapot duit minyak. so..aku sangat sangat kagum. sampai sekarang aku kagum. aku terfikir macam mana faja survive. peh. she iz iron ledi ai told ya. kuikui. 

bila tahun lepas dia kawin. aku rasa separuh nyawaku hilang. peh. over nak mampuih. hahaha. aku tidak hadir ke majlis dia yang bertandang punya. aku rasa berpuasa hati bila dapat tolong dia macam macam untuk kenduri dia. even aku adalah pengapit paling teruk diabad ini. lulz. 

sekarang faja dah kawin. dah jadi puan faziah dah. perasaan bila kawan baik kita dah kawin ni...aku ingatkan aku dah kehilangan kawan. tapi tidak. rupanya faja masih ingat aku selain suami dia. kahkah. dia ajak jugak la aku hang out dengan dia. so terharu ittew bila kawan kita dah kawin dia ingat lagi kat kita dan ajak kita pegi jenjalan. best. rasa diingati dan disayangi. lulz.

kepada faja. serius talk ko sangat baik. aku dan tirah sangat kagumi ko. semoga kehidupan ko dirahmati Allah. kami merindui kamu. lulz. 

saranghae~~~ kekeke

okay okay. sebenarnya nak bagitau yang saya merindui faja. 

comel tak saya? LOL.


No comments:

Post a Comment