Pages

Aug 8, 2014

catatan jumaat

heiluluuuu! 

aku penah bagi mukadimah macam ni kat haris. pastu dibalasnya aku. 

ko islam kan? 

pehhh!!! siud la..sentap hati akak lima saat. pastu gelak terbahak bahak secara tiba tiba pastu bos tanya ko dah kenapa. 

siud la. kata kata tu kalau tak mengejutkan hati aku. tak sah. 

selamat berhari raya ke berapa tak hengat. 

lepas raya ni macam tak da mood ah nak raya. tak tau apesal. mood nak berdinner kot. peh. nak gtau syarikat Y nak buat dinner lettew. 

sebab tak ada mood nak keje. aku banyak perhati dengan tajam monitor komputer tu. seolah olah aku boleh bukak folder dia tanpa tekan mana mana. so sebab macam bosan gila babeng weyh! aku pun amik keputusan nak turun ke production. 

nak turun ada banyak tangga. tapi aku pilih paling jauh dengan lalu lobi. dah lalu lobi. hati terdetik nak pegi kawasan surat kabar. nampak Mr D ngah duduk kat sofa dengan mata yang macam terpejam. 

aku- ha tido! snap kecekkkk *konon bunyi kamera tapi guna suara.'

namun mr D masih duduk dengan mata yang macam terpejam. 

aku - ulang aktiviti pertama tadi

Mr D bukak mata dan berkata

dah pukul berapa dah ni?

aku- 5.30

Mr D- gila ke dah pukul 5.30 

aku persetankan  kata kata dia dan baca paper. peh. senang hati. ala berdiri. bukan duduk. so xdala senang hati mana. baca sikit tu. aku tertoleh ke arah pintu masuk. pintu utama lobi. 

mr O masuk. aku senyum dan macam babai. 

sukahati je weyyy.

kemudian dia bertanya

aisyah. report investigation dah siap?

aku sambil mengemas paper tu. bercakap. 

sudah sudah. nanti saya bagi la kat mr oongg. 

dengan gaya dan nada macam. alaaa mr o ni kacau laaaa. 

dia gelak gelak. nyampah je. wekkk. 

aku hari ni balik awal. ada keje luar. pastu berniat nak cuci mata kek shah alam sana. tapi teringat kat faraha, so berminat la untuk lepak dengan dia. kami berjumpa di one city. kononnya situ ada sky park. kekeke. 

berborak kenmain sampai x teringat hari dah malam. lepas makan ala ala orang tua dengan berteman kan kopi. kegemaran aku white kopi tak dak so terpaksa amik latte. pastu sakit pelut wei. hahaha. 

pegi skypark. naik lift. bapok gayat. faraha gelak gelak. aaaa. kejung kaki aku weh. haha. kitaorang tengok pemandangan jalan raya dari atas. sungguh indah. kekeke. pastu ada satu bahagian yang lantai dia lut sinar tu kan. pehhhh. mencabar adrenalin la untuk aku yang penggayat ni. hahaha.kalah naik roler koster tau. kitaorang berdiri kat cermin tu pastu amik gambar. peh. serius kaki aku keras. rasa nak pengsan. namun mujur ditenangkan faraha. ekekeke. 

kami bercit cat seolah olah esok faraha tak keje. so tak sedar hari dah macam larut malam. dah tu. berdiri. tak duduk. pastu bercakap tak benti, pastu haus. 

i need water. 

so kami amik keputusan untuk pulang. masa nak pulang tu. ada la plek satu pasangan ni. si pompuan dapat bunga. so kami berfikiran dia dilamar disitu. kahkah. tak ada ke fikiran yang tak serius sikit difikir? kenmain fikir untuk orang. 

so best jugak la lepak situ. aceli biasa je la. aku sejak dah mentua ni. tak larat la nak jenjalan. masa bersama rakan rakan aku selesa lagi duduk berborak bercerita sakan dari sakit kaki berjalan berjalan dan berjalan. penatttt. biasalah. tulang berusia 80 tahun memang begini. 

memula masuk macam. weh. apa tempat ni aku ajak ngedate ni weh. ape ni weh. tapi nak wat acane. ni je strategik sikit sikit. lama lama. hmmm. biasa je. xdala berprofile tinggi sangat kawasan ni. biasa biasa je ramai lagi pakai tshirt. so faraha jangan segan segan ye. 

hihi, 

okay esok nak sakan beraya. saya harus tidooo. gudnoite. oh ya! dengar la lagu justice crew. que sera. bapok sedap weh. 

serius. 

kekeke. noite~

No comments:

Post a Comment