Pages

May 30, 2014

Jumaat

Jumaat hari ni. aku memang dapat rasa yang adrenalin aku memuncak. hari ni aku rasakan yang aku kena keje macam lipas kudung. dengan pagi pagi datang lambat. tak ada la lambat mana pun. cuma lebih dari 8.15 la. mungkin 8.2++ 

lambat la tu. sebab aku jarang datang lambat, cuma sejak beberapa bulan kebelakangan ini la. aku kerap lambat. 

ini bukan penulisan tentang kisah aku lambat. tak yah la tau kenapa aku lambat. walaupun rumah aku dengan syarikat Y tak ada la jauh pun. sebenarnya la. tapi...jauh jugak la bila ada banyak traffic light. 

oh lupakan kisah lambat. 

hari jumaat ni. pagi pagi lagi aku dah dipanggil oleh bos aku. untuk brainstorming. hari ni aku rasa baru aku berfikir dengan betul betul fikir. apa selama ni kerja aku tak berfikir ke? aku rasa tanggungjawab hari ni sangat besar. aku jadi decision maker dan kena bagi idea. kena keluarkan pendapat. kena dengar pendapat. 

ya allah. sakitnya kepala aku. 

sebelum rehat berlarutan sampai selepas rehat. selepas rehat tu bermula jam 4.15 - 4.30 someting macam tu la masa dia. aku rasa bos aku memang sakit kepala nak setelkan hal tu. nak buat satu prosedure. pastu mintak aku. 

'u boleh tak buat'

aku pun tak yakin aku boleh buat. tapi. apa yang aku jawab. boleh. kita kena cuba. boleh ke tak boleh. kena bolehkan jugak. 

positif. 

walaupun kepala aku bapok pening ya amat. tak confident langsung. tapi. optimis kena ada. mungkin ini yang aku suka tentang diri aku. sedikit optimis. positif. sikit la. sebab..masalah. mesti kena ada penyelesaian. macam mana pun. tetap kena setel. tak boleh cakap tak. 

so bos aku suka. dia kata good. 

good? aku kadang kadang tak tau kenapa aku kena dapat good. 

bersyukur je la. sekurang kurangnya. tak kena marah. 

hewhewhew

happy weekend chuolls. 

No comments:

Post a Comment