Pages

Mar 3, 2011

march.fake smile.

bulan ni ramai orang hepi.ramai orang ternanti nanti.aku tengok kat facebook.ramai kawan kawan aku mengalu alukan kedatangan bulan march.bangga sikit.mestila bangga! bulan aku kott.tapi aku rasa orang yang like bulan ni.mesti semua semua tu lahir bulan ni jugak.haha orang march memang suka angkat bakul sendiri.

bulan ni tahun ni sure sangat besday aku tak best.tak da kenangan manis macam zaman diploma dulu.tak ada lagi orang buatkan suprise kek.hadiah and macam macam lagi.macam faraha,jijah, pah iffa, nanad amy buat masa zaman diploma dulu.yang penting tak da kua lagi dah dengan dia.

sibuk.sekarang musim sibuk.bulan march bulan sibuk.kalau uni swasta pulak.bulan march lagi sibuk.sebab dorang nak final dah.

masa orang lain hepi hepi sambut bulan march.aku fikir.bestnya kalau macam dorang.tahun lepas aku tak suka bulan januari.so masuk tahun ni.bila dah lepas bulan januari.aku lega sangat.tapi lega tu kejap je.jadi balik bulan ni.kenapa bulan ni?

aku ingat hal dulu dah tak jadi balik.tapi jadi jugak.sebab ego.sebab sellfiish.pelik la.aku memang memberontak kali ni.cuma aku akan mengawal dengan sedikit tenang.tolonglah kawan kawan.kalau nampak aku diam seribu bahasa.tak da mood makan.jangan lah tegur.jangan lah tanya.aku tak terdaya nak jawab.sedih.jiwa kacau.

entah la.kita tengok ajelah nanti.kadang kadang manusia ni pelik.sebab ada nilai bongkak dalam diri.pelik means kita selalu abaikan mereka yang prihatin dengan diri kita sehinggalah kita tinggalkan mereka.baru kita sedar.salah kita.kita selalu tak nampak permata depan kita tapi kita kejar emas di seberang sana.kita selalu sibuk carik salah orang depan kita orang yang dekat dengan kita tapi tak sedar kita pun bukan sempurna untuk judge semua tu.bongkak kan? manusia bongkak yang tak bersyukur.

aku pun bukan baik.aku pun pernah jadi manusia bongkak yang tak bersyukur.then no wonderlah tuhan turunkan benda yang sama dari orang yang sama untuk aku.then kat situ aku bersyukur jugak.sekurang kurangnya kena kat diri aku sendiri.bukan kat anak cucu aku.sebab ape yang kita buat kat orang.sure kena kat kita balik.kalau tak kena kat kita.mungkin kena kat cucu cicit kita.

tapi aku nak tekankan kat sini.semulia mana hati kau.jangan lah sellfish.mungkin aku sellfish.tak fikir perasaan orang.kita cuma perlukan kematangan dari diri untuk selesaikan satu masalah.bukan give up give up give up.nope nope.

aku suka dalam berpasangan tu.lelaki menunjukkan  sifat kematangan dalam diri.matang dalam uruskan masalah dalaman.bukan amik jalan mudah.tanpa fikir perasaan orang lain.bukan aku sorang yang alami masalah macam ni dengan mahkluk tuhan bernama lelaki.orang lelaki ni pelik.perempuan juga pelik.tapi dah nama kau lelaki.takkan kau nak setel prob macam orang perempuan?

sekarang bila umur dah meningkat.ramai la kawan kawan dah mula mendirikan rumah tangga.even bukan dari kalangan kawan kawan aku.tapi aku rasa hepi tengok orang lain kawin awal.pada aku tak salah dia kawin awal.then aku rasa nak bagi tabik hormat kat lelaki tu.aiceh.sebab bagusla dia nak mengahwini makwe dia dalam usia muda ni.

tadi masa tengah tunggu kelas nak start.ada seorang kawan aku.husna nama dia.cakap yang ramai kawan kawan dia nak kawin dah.dan semua tu lelaki.haha.kita yang perempuan ni pun tak kawin kawin lagi.baguslah.seru dah sampai.kita doa je la kan.kita semua mengikut jejak langkah mereka mereka yang bertuah tu.tak rugi pun kawin awal.

ada seorang kawan husna.aku rasa macam sweeeeeeeeeet sangat lelaki tu.dia dengan makwe dia study kat jerman.so dia fikir sebab selalu berdua means bersama.better diaorang kawin je.even tak kawin lagi ni pun dia dah anggap makwe dia tu macam isteri.bertuahnya badan dapat orang macam tu. :))

pada aku lelaki kena matang lebih dari perempuan lelaki kena kuat semangat lebih dari perempuan.lebih sabar dari perempuan.sebab korang ada 9 akal.betul kan? lelaki kena lebih tenang dari perempuan.pada aku lelaki pantang ego diusik.pantang marah dicabar.itulah lelaki ego yang hurm.entah.

aku tak pasti tentang isi entri ni sinonim atau tidak dengan tajuk entri ni.ah tak kisah la.

No comments:

Post a Comment