Pages

Mar 30, 2011

Day FOUR: TEN things I want to say to ONE person


okay.selalu orang nak cakap kat parents dia.tapi aku rasa aku nak cakap kat adik aku.nama dia.
nurul alea ahmad or aku panggil dia uyun.

*aku tak boleh nak upload pic dia.sebab tengah dalam penjimatan speed limit.aku benci mesej bertalu talu datang yang bagitau speed aku dah terlebih limit.argh.kecoh.*

1.semoga rajin memasak dan masaklah tanpa dapur kelihatan seperti tongkang pecah.
dia bila masak.agak pelik.satu rumah gelak.sebab bukti yang dia adalah orang terakhir yang perlu masak.selalu kejadian berlaku.bila aku kakak aku mak aku.orang orang kedua ketiga terpenting untuk masak tak ada.masa aku balik johor dengan mak plus kakak aku.dia masak.so terkejut.
''uyun masak~ huiyo~''
tapi aku suka dia duduk tengok anime.sebab kalau dia masak.ko rasa penat gila.kuali.batu lesung.bawang.merata rata.jelas kekabutan dalam diri dia.
2.study rajin rajin
dia ni terlalu relaks.relaks sangat dalam hal study ni.mulut sampai tak cukup buih nasihat.nasib dia dapat keputusan yang baik dalam spm lepas.tak sangka pun.sebab kalau tengok dia study.rasa nak nangis je.huhu relaks sangat.dah la tak dengar cakap orang lagi senior dari dia.aku rasa semua atas doa kami sekeluarga.cikgu2.kawan kawan.serta kucing kucing kami.

3.dah keje jangan lupa belanja kakakmu yang super duper cute makan
oh ni pesanan selalu aku pesan.
''kalau dah keje nanti.aku tak ada duit.aku nak pinjam duit ko tau.tapi ko kena la keje best best.''
haha kakak yang amik kesempatan
4.segeralah berfashion
hurm.kalau keluar dengan aku.dari atas sampai bawah aku cek.sebab dia.hurm.susah nak ditafsirkan.haha.biasalah.budak sekolah.tak reti berfesyen.dia tak suka pakai selendang.tudung sarung.gemar pakai crocs yang besar kott.seluar jeans yang macam otai sesat mana ntah.tudung pun main pakai je tak kisah senget atau ada gelembung udara.sorry to say.selekeh weh! tapi dia tak kisah pun ko cakap selekeh.sebab dia tak kisah.tapi kua ngan aku dia ada 2 pilihan.sama ada nak selekeh.atau dengar khutbah 2 hari 2 malam dari aku tanpa henti.nasib dengar.dia bukan tak cantik.tapiiii...oh uyun.segeralah berpesyen.haha
5. bercita citalah setinggi langit
cita cita dia memang tinggi.bagus bagus.kadang kadang mengarut dan terlalu murni.haha.mungkin pengaruh dari anime.haiyah.=.=" kalau murni pulak.bila dia semangat memikirkan hal masa depan.contoh nak beli rumah besar.so nanti leh duduk ramai ramai.nak kereta besar.so boleh pergi jalan sama sama.pastu nak bawak parents jalan jalan keliling dunia kalau dia dah keje n kaya.huhu nak bawak pergi haji umrah n sebagainya.huhu kadang kadang rasa macam aku tak pernah fikir macam tu pulak.
6.jangan cepat gelabah
ni perangai dia yang menyusahkan orang.dia tak leh orang pandang dia.atau orang ramai sangat ke apa.nanti dia gelabah.gelabah kalau tak tercicirkan apa apa.okla kan? ni sampai tercicir duit.adoi~ pening jugak kitaorang.penah satu hari tu.lepas spm.dia nak kua dengan kawan kawan.disebabkan terlalu gelabah sebab da lambat.dia pergi ke mines tanpa bawak sesen duit pun.tepon aku suruh adik laki anta duit.adik laki dah sampai ktm nak bagi duit.dia dah selamat sampai mines dengan alasan.kawan dia sapot.selamba gila minah ni.aku jugak pening.=.="

7.hati hati pilih kawan
kalau ada rezeki dia dapatlah sambung belajar.harap harap begitulah.so aku harap kalau dia dapat sambung mana mana.tolong tolong tolong pilih kawan.sangat penting untuk ko succes.

8.janganla fanatik sangat dengan anime
dia selalu tido 2 3 pagi untuk tengok anime yang berjuta juta episod.dan aku adalah mangsa yang kena teman dia tengok anime dengan alasan takut hantu.tak salah tengok anime.tapi...membazirrr~

9.jangan terlalu murah hati
murah hati tu bukan tak boleh.tapi kena berpada.jangan at the end of the day.ko jugak yang susah.dia sangat baik.suka belanja.IF dia ada duit.dapat gaji atau apa apa.percaya atau tidak.kalau dia ada duit.keluar mana mana.dia belanja.suruh order yang paling mahal.tak boleh blah.aku gak yang malu plus risau nanti dia habis duit.lagilah malu.selalu pesan dengan dia.simpan simpan simpan duit.tapi alasa.bukan selalu.alah dah janji.last last.aku jugak tak reti nak cakap ape.huraian dia panjang lebar gila.last last.apa apa lah uyunnn~

10.terima kasih jadi adik yang baik!
adik yang sangat baik.kalau aku balik.dia orang paling eksited.rajin belikan macam macam untuk aku.pergi karnival buku pun ingat nak dapatkan tandatangan kouru sebab aku minat gila dengan pelukis tu.dia tau aku minat gila sebastion dalam kuroshitsuji.sampai belikan aku cd ori dia.huah.TERharu aku =') besday aku pun dia bagi hadiah mahal gila padahal aku bagi hadiah biasa je.huhu sedih je.

No comments:

Post a Comment