Pages

Mar 8, 2011

sekolah.

hari tu borak borak dengan kawan aku.atteya.dekat twitter.sume start bila dia post yang dia teringat dengan penggunaan istilah 'TEKAP'.Masa zaman sekolah dulu.penggunaan perkataan tu agak popular untuk macam macam tujuan.semestinya untuk melukis la kan? untuk orang orang yang malas plus yang hanya tau lukis pondok, rumput bunga.untuk menghasilkan lukisan yang baik untuk subjek sains, geografi dengan kemahiran hidup tak silap.amatlah malas.jadi bantuan sehelai kertas putih nipis tak silap.amatlah diharapkan.

aku pernah lukis secara terus dekat buku.hasilnya amatlah tak sedap mata memandang.

bila dah cerita part tekap tekap dengan teya.terbukak la citer perangai masa sekolah.aku tak sangka yang aku termasuk golongan dari budak budak nakal untuk kelas aku.form 1 tak ada nakal aku rasa.cuma gedik ayam lebih sikit.tapi tak gedik mana la.haha

okay.kali ni kita cerita pasal form 2 la ye? even tingkatan paling aku suka adalah form 3.heaven gila dat time.

masa form 2.aku tukar kelas.so macam bosan.dikelilingi budak pandai yang gila punya pandai.nak dibandingkan aku yang erk ni.oh ya! aku ditemani 'mak' aku iaitu fida.dia pun masuk kelas yang sama dengan aku.masa mula mula memang diam habis la.kelas tu macam seram gila.penuh dengan budak cina india di mana melayu adalah kumpulan minoriti.masa ni lah aku kenal

rozaini aka anne, ayu , teya, ain , dibot aka udani kapet plus shikin.hah! ni la golongan melayu kami.dan semua perempuan.campur aku dengan 'mak' aku.so jumlah semua ada 8 orang saja.yah.8 orang saja melayu dari 40 o 30 something dari kelas aku.

bila dah kumpulan minoriti ni.kena la buat perangai baik sikit kan? tapi tidak bagi kami.subjek paling tak memberikan perhatian adalah subjek english.dimana kami akan keluar beramai ramai.cukup 8 orang keluar kelas dengan alasan mahu pergi surau.surau dah la jauh gila.dari utara ke selatan la kiranya.memang betul pun kami sembahyang.cuma nakal.kadang kadang teacher belum masuk kami dah keluar.masuk kelas bila teacher dah siap bagi kerja rumah.jalan nak lambat lambat.belum kira berhenti kan vending machine beli air coke secawan.hahahah! heaven!

bila cikgu tak ada.cikgu lambat masuk.kelas memang riuh sekampung habis.ayam bertelur pun tak riuh macam ni.kami berkumpul 8 orang.ketuk ketuk meja.dalam 8 orang ni.ain paling pandai menyanyi.bab bab ketuk meja ni.atteya.selalu lagu yang dimainkan adalah.

we will we will rock you~!

tak tau la pulak aku ape tajuk dia.memang kecoh habis la.belum masuk si sathyvellu *kawan aku* gelak gelak lagi.tapi ada grup lain lagi nakal dari kitaorang.

lagisatu yang tak senonoh pasal aku.haha.malu sikit.semua ni atas ajaran ati.dulu masa form 1.Ati cakap kat aku.

ati: ecah, seronok tak kawan dengan aku
aku: seronok!
ati: kalau seronok.nak hadiah besday.

hahahah! dialog ni memang sampai sekarang aku ingat.so start form 2 aku dengan tak malunya.menggunakan dialog yang sama.aku mintak dorang hadiah.wah! pemberian hadiah masa ni memang banyak gila.tak putus putus.hahaha tak senonoh kan?
ingatan masa form 2 tak kuat sangat.tapi masa ni memang gila pemalas la aku.kalau kerja tak reti buat.atau malas buat.aku suruh rozaini buatkan.hahaha.semua masa ni kemetot lagi comel.paling comel adalah ayu.tapi aku rasa aku paling gelap.sebab sibuk dengan kawad KRS.tak berseri gila! hitam kot.saham memang turun dengan mendadak la masa ni.

paling pandai atteya dengan ain.aku tak tau la ape dorang makan.pandai sangat.tensen.hahaha.next entri nak citer pasal form 3 lak.feveret tu.nakal bertambah 2 kali ganda.

1 comment:

  1. hahahahah!!! aku ade ckp camtu? gile muke tak malu. hahahaha

    ReplyDelete