Pages

Mar 13, 2011

terpengaruh drama.

ramai ke orang suka tengok drama? aku suka.sangat suka! lagi lagi drama korea.aku bukanlah peminat fanatik korea macam kawan aku.haris ngan faraha.tapi pada aku.drama dorang sangat best even pelakon agak stereotaip.semua gaya lakonan macam sama je.hah! tau sangat! tapi walaupun sama.ianya sungguh mendatangkan kesan dijiwa.means macam mempengaruhi aku.atau memang mudah meninggalkan kesan kat hati aku.cewah!

berbalik pada kisah drama.semalam aku borak dengan kawan aku.faraha.pasal drama.drama melayu dekat tv sekarang.haha macam samsons dan delaila? *euw* begitukah cinta? *ok jugak* 

yang stress di sini.bila drama yang kat tv tu.jalan cerita nak superb je.macam begitukah cinta.matahariku *agnes monica*.cerita orang miskin jumpa orang kaya.yang orang kaya ni pulak jenis sayangg gila la kat orang miskin ni.sanggup hidup susah sama sama *begitukah cinta* hah! masuk lagi.cerita korea tu.full house
 *sebab mood full house melanda balik* perempuan sebatang kara.jumpa ARTIS dalam pesawat.huaaaaa. TAPI...

kenapa kat real life tak da ek? memang susah gila la.tak ada pun orang kaya bagi bunga? epal? kat aku? *begitukah cinta* tak jumpa pun artis kat dalam bas? *full house-kita ubah ikut keadaan diri* 

tau tau tau.ni hanyalah jalan cerita.yela..nak dijadikan cerita..rekaan semata mata.tapi alangkah bertuahnya badan kalau bernasib baik! kalau tengok drama.mesti fikir.

bestnya dapat lelaki macam ni! *rain-full house* 
seronoknya main basikal sama sama! so suwittt! *full house lagi* 

nila penangan bila tengok drama.bila tengok drama korea aku sebenarnya terpengaruh sikit.sebab watak hero tu mesti wahhh! memang memahami kehendak wanita la katakan.ayat tak boleh belah.memang boleh buat
"quotation'' kot.nampak citer my girl bagi bekas yang ada lagu tu.rasa suwitt! nak bagi jugak! tengok full house makan ais kerim sama sama.nak makan jugak!
 
sebab tu encik akmal melarang kerass saya menonton drama! iye.melarang keras! sebab! drama drama ini akan mempengaruhi kehidupan harian saya! wahahah! kadang kadang cerita kat encik akmal.aku tengok cerita tu cerita ni.jawapan dia?

''hah, nanti moody la tu.terpengaruh.''

waaaa....tertusuk jantung ku.terpengaruh tu.hurm.cemana ek nak explain?

hah! macam ni.contohlah.kalau ada watak lelaki tu macam main pompuan ke apa.aku citer kat akmal.pastu macam huish.membebel la.bebel bebel.pastu akmal dengan gigihnya nak terangkan kat aku.itu hanya cerita.real life tak semua macam tu.hah! memang jenuh gila nak terangkan kat aku untuk satu drama.tu baru satu contoh.banyak lagila.selalu cerita melayu.sebab dah nama pun drama.so jalan cerita pun agak 'drama' la.

tapi aku nak selitkan satu citer yang bila aku ingat balik.lawak gilaa.ni bukan drama.tapi movie.tapi memang mendatangkan kesan untuk aku selama beberapa jam.

citer a nightmare on elm street.okay.cerita tahun lepas.seperti yang kita sedia maklum.cerita ni gila seram.pada aku la.aku tensen tengok citer ni.aku tau citer ni pernah kuar dulu.lama dah.aku tau tangan tangan besi tu ada dalam citer ni.tapi aku TERlupa ketragisan citer ini.So aku tengok dengan agak tenang pada mulanya.Encik akmal banyak kali tanya.okay x? betul ke nak tengok ni?

dan aku yang selalu penuh keyakinan menjawab.

"iye!"

bila dah masuk wayang.scene first aku dah stress.baru minit minit awal! aku diam.diam diam dan diam.lama lama nak nangis.stress.rasa nak lari keluar dari wayang.biala encik akmal tengok sorang sorang.tapi fikir duit.duit wehh.rugi rugi.bagus jugak fikir duit ni.semangat dan tekad tu menjadi menyala nyala.cewah!

bila dah habis.aku diam.diam diam diam.bape lama aku diam.tu kita tak pasti.dalam kereta aku diam.sampai encik akmal cakap.

''lain kali tak payah la tengok citer macam ni lagi.apelaa..''

aku blur.dan.aku jadi cepat terkejut.

 ah.lagila dia malas layan! sekali dengan gigihnya dia menjelaskan.itu hanya cerita.tak yah takut.tak ada orang jari macam tu zaman sekarang.haha 

bahaya kan?? korang ada tak mempengaruhi kehidupan seharian? kalau tengok cerita hantu tu? terpengaruh tak? hah! ini memang melibatkan imaginasi tinggi.aku harap bukan aku je terpengaruh sorang sorang macam ni.nanti boleh eksyen kat  encik akmal.

''bukan sya sorang je tau mudah terpengaruh tengok drama!" HAHA  = B

grah! grah! grah! adiosss~! 

1 comment:

  1. adik aku terpengaruh mcm ko pas tgk elms street tuh!!hahaha!hurm,tensen sebenarnyer tgk drama...persoalan yg sme cam ko gak klua kat pale otak neyh..npe xde lak laki kaya or artis ske kat aku smp sanggup kejar2 bagi epal ke atau pe2 yg berkenaan..huuuuuuuuu,sedih2!

    ReplyDelete