Pages

May 10, 2013

Peneman

Assalammualaikum.


selamat hari jumaat.jumaat kedua terakhir aku disyarikat Y.next week aku last.woot woot.tak sabar.tapi sedih.takpe.next time aku cerita perihal syarikat Y ni ye.

aku nak bercakap pasal 'peneman' ni bukan apa.ini pasal diri.

sejujurnya.aku gemar temankan orang pergi memana.betul.jauh sekalipun.aku sanggup.sebab apa.sebab aku suka berjalan.dan bila ada kawan kawan yang ajak aku teman pergi shopping ke makan ke aku jarang kata tak boleh.melainkan aku malas.tapi kadang kadang aku ni entah la.dah cakap dah tak dapat ke apa.tapi sedaya upaya aku merealisasikan hasrat dia untuk mintak aku temankan dia.

sebab aku kesiankan dia.yela.nak pergi tempat yang dia tak tau dan macamlah aku ni expert sangat kawasan tu kan.pergi sorang sorang.kalau aku jadi dia.aku sedih.dan bila selalu meletakkan diri aku kat tempat orang tu lah yang membuatkan aku berlembut hati nak tolong.

sebagai peneman.

tapi aku ni.tak tau jalan.tak ingat jalan.tak tau tengok jalan kat gps pun.so bila orang ajak aku 'teman' mereka.jangan expect aku tahu jalan.serius.kadang kadang ada yang salah faham.fikir bila aku iyakan.bermaksud aku expert kawasan tu.

kalau kau harapkan aku expert tempat tu.so that jangan guna ayat teman.sebagai contoh.

'ecah, esok boleh tak teman aku pergi kajang'

contoh ok.aku memang akan gunakan sebaik baiknya penggunaan ayat 'teman' tu.ok teman.boleh boleh.just teman.faham tak? bukan 

'ecah, esok boleh tak tunjukkan aku jalan pergi metro kajang.aku tak tau la'

aku tak tau la ayat ni betul ke tak.tapi bila dah ada ayat 'tunjuk jalan' so maksudnya aku kena tunjuk jalan atau dia expect aku tau jalan tu.kalau permintaan kawan macam ni.jujur je aku cakap aku tak tau.and kalau dah terdesak tak ada orang yang boleh tunjukkan.aku pun temankan dan tanyalah kawan kawan yang lain pasal jalan tu.kita try and error sesama.

aku memang tak berguna bab tunjuk tunjuk jalan ni.walaupun aku dah pergi tempat tu berjuta juta kali.sejujurnya.aku pergi shah alam tau guna skve je.laluan puchong.ai dono.pegi midvalley aku tak tau.jusco balakong? tak tauuu.damansara lagilah.walaupun aku dah pergi damansara banyak kali.makan meatball je pun.tapi aku tak ingat.kadang kadang siap tanya. 'uih? kita memang pernah lalu sini eh?'' =.=''

mines memang tak payah cakap.selalu kalau ke tempat tempat macam tu.aku ajak adik aku.atau aku naik public transport.tu je.jalan yang aku tahu hanyalah kajang.kajang luas kan? ok kajang tu area metro kajang,semenyih dan rumah aku dan saujana impian.tu pun tak tau sangat area saujana walaupun dah banyak kali pergi giant and tesco dia.oh putrajaya aku tau.tapi ke alamanda saja.

fuh.

bangi lagilah.kirim salam je la.

dan itulah punca aku gemar bertapa dirumah sambil menonton rancangan korea.sesungguhnya rancangan korea tidak pernah membuatkan saya keseorangan didunia ini.ok berbalik pada isu ini.so..

bila kita rela hati teman teman orang ni.orang expect kita tau jalan tu.pastu kalau salah jalan.dia blame kita.indirectly lah.secara tak langsung.aku tersedih sikit.isk isk.masyarakat mula mempertikaikan kewibawaan aku menjalankan tugas.dan aku blur.tugas? bukankah tugas aku menemani kau? 

so aku tak suka.kalau suruh teman.ai teman.suruh tunjuk jalan..ai tak tau.tapi ai boleh teman yu untuk carik jalan.ha gittew.

peristiwa paling best adalah masa teman fida pergi interview kat glenmarie.aku tau la jalan nak ke shah alam tu.tapi ke glenmarie.aku tak tau jalan.so kami try and error sama sama.so tepat sampai sana jam 11 pagi.dan alhamdulillah.dia dapat keje kat situ.hepi dia bila dapat tolong kawan yang menghadap temuduga dan berjaya dapat kerja kat situ.entah.best gila.sangat sangat mengharukan.sampai nak menitis air mata.ibarat kita dilamar oleh seorang yang kita syok untuk dijadikan suri hati.auwww.hahahaha.ni pengaruh movie ok.aku tak pernah alaminya.tapi berharap untuk alaminya.hahahaha! =D

so secara kesimpulannya.saya suka teman orang.saya tak tau jalan.kepada bakal suami.mohon hadiahkan gps yang punya suara so saya tak payah tengok tengok kat screen.sebab saya tak tau tengok pun.mana nak drive mana nak tengok.oh payah.ke gps memang dah punya suara? oh ai dono.sebab selalu guna waze je.haha.tu pun sesat jugak.tak tau baca.haha.sekian.selamat makan!  \(^0^)/ *lunch hour*

No comments:

Post a Comment