Pages

May 8, 2013

"Ini anak akak ke?''

hai assalammualaikum!

kelmarin.aku ke Meden.Meden Kajang.aku dengan syira.asalnya nak pegi beli kfc.2 hari berturut turut makan kfc.sebabnya apa tau.yang hari pertama.adik aku syira tak dapat makan.sebab tertidur.disebabkan adik lelaki aku yang nama adi tu makan tak hengat dunia dan nak kenakan syira la kononnya.yang sape suruh tidur sebelum makan.jadi dia hilangkan jugak ayam syira kedalam perutnya.

jadi.sebagai kakak mithali.ai terpaksa ganti balik uolls.isk. T-T

So masa dah sampai kajang tu.adik aku syira.*gambar dibawah*

*cute pie*

syira: kak ecah! mesti semua orang ingat kak ecah mak syira.
aku: hu? mak? ape pulakk
syira: yela.sebab kita dua orang je.hihihi
aku: =.=

kfc dekat je dengan Meden.dan Cosway berhadapan dengan Meden.makanya.arah angin berubah.kita belok sikit menghala ke Cosway.hahahah.saje tengok tengok lips setik.hahaha. =P nasib Cosway nak tutup dah.so sekejap je la pegi sana.kalau tak.mau jugak berjam jam.

Sampai Meden.Syira berlumba lumba nak amik troli kecik.ok amik laah.amikkkkk.berjalan dengan syira.rabak duit aku.isk.benda yang tak patut aku beli pun aku beli.contoh pewangi kete.dah beli dah hari tu.sebabkan si syira ni dengan jujur bercakap.tak wangi.bau ros busuk.aku pun terpengaruh.ya allah.teruknya aku.boleh je pulak terpengaruh dengan budak kecik! belilah aku wangian lavender.bertambah tambah la wangian kat kereta tu.kalau tak wangi lagi.ai dono.

"kak ecah! mak suruh beli naget!"

aku pun.oh mak suruh.ok ok.mak suruh boleh amik.tapi lepas amik naget.

"kak ecah! amik la hot dog!"

aku dah...kalau ada asap dalam kepala.dah keluar melalui telinga dah ok.hahahaha.aku ni macam mak cik mak cik sikit kalau keluar dengan budak budak.membebel tak henti henti.cakap jangan jauh jauh,nanti kena culik.tak boleh bawak troli laju laju.tak boleh amik itu amik ini.tapi hari tu kurang sikit membebel.terus aku cakap.

"nonono.naget only."

kalau mood membebel datang.nonono.naget tak leh.kena makan sayur.melo horlicks roti boleh.naget kenot.aiceh! dan dan je kenot.hahaha.over.pastu suruh dia pilih nak roti apa.hamek ko.biskut roti semua dia amik.dah aku tanya

aku: awat banyak ngat niii? sedap ke ni? ni biskut apa ni? pernah makan ke tak ni?
syira: penah la.syira penah makan lah.
aku: penah makan ok.sedap ke tak?
syira: sedap lah.
aku: ok boleh.

hahaha.dan dan je terus boleh.aku ni kalau kena tipu dengan budak pun senang je ni. so dipendekkan citer tu.nak ke kfc.tiba tiba aku ditahan.seorang budak lelaki.

budak lelaki:hi kak! akak nak cuci spek tak? 
aku: hah?
budak lelaki: kedai kami baru bukak.sebelah ni je.akak nak cuci spek tak? free je kak.
aku: oh ha.akak baru je cuci spek ni
budak lelaki: akak cuci kat mana
aku: kat sana.optik world
budak lelaki: eh yeke kak? nape saya tengok kabur je spek akak tu

aku dah.aish budak niii

aku: eh kabur ke? ok je ni.tak ada masalah.
budak lelaki: yeke kak? bak saya tengok

ok malas nak panjang borak.aku bagi je hah.amik la spek akak tu dik oiii
dan dia tanya.

budak lelaki: bila akak cuci spek akak ni?
aku: bulan lepas.huhu
budak lelaki: oh.hahaha.

amboi.kemain gelak ko ye.dalam sepuluh minit woih dia cuci.awat lama sangat entah.dah cuci tu.

budak lelaki: ok akak cuba try

bila aku dah pakai

budak lelaki: woah kakkk baru jelas tengok mata akak tu.

hamboi dik.sindir akak kan.haha

aku: adik.contact lens ni bape?
budak lelaki: rm40 kak.akak amik la purple ni.cantik.saya belanja.
aku: woah! *terbeliak mata aku masa ni* eh tak yah la.akak baru je beli ha.
budak lelaki: eh tak pe kak.saya belanja.
aku: haha.takpe takpe.
budak lelaki: akak umur bape kak? 
aku: akak? 26 tahun
budak lelaki: ooooo.ni anak akak ke?
aku: ha ni anak akak la.
budak lelaki: oh sorang je anak akak?
aku: sorang je.huhuhu *sambil gerak nak blah*
budak lelaki : adik jaga mak bebaik ye *sambil muka pandang syira*

aku dan syira keluar sambil pandang sesama sendiri dan gelak dan syira pun cakap.

"kan syira dah cakap! mesti dorang ingat kak ecah mak syira!"

dan balik tu kami cerita kat famili.semua ketawakan aku.

dan keesokkan harinya.aku dan mak aku dan adik aku uyun ke bilion.bila lalu kat kawasan buah buahan.adik aku uyun berkata.

uyun: aku rasa ko kena makan banyak buah.
aku: nape?nape?
uyun: sebab muka ko dah macam mak.
aku: emak? *sambil pegang muka*

aku: kuang ajo ko!!!!! *sambil berkejar kejar kat bilion.*

uyun hepi gila dapat kutuk aku secara halus.hahaha.konon nak lawan lawan bercakap lah.sebab sebelum tu masa kat bilion aku membebel.oh well.aku memang suka membebel.haha.aku cakap.

aku: woih uyun! ko tak bawak kan bakul yang mak pegang!
beria gila aku cakap.seolah olah itu satu kesalahan besar.
uyun: masalahnya aku tak nampak pun mak.
aku: oh? ko ada mata? aku ingat ko tak ada mata?
uyun: *hadiahkan pandangan dari sisi tepi yang tajam*
aku: hahahahahhaha!!! *sambil buat tanda yes!yes!*

dan kenapa bukan aku yang amik bakul dari emak aku.dan kenapa aku suruh uyun.itu akan terjawab dalam next entri yang tak tau bila aku nak publish.hahaha.

tapi bab orang tanya anak anak ni.aku stress ok! aku dah agak dah perkara ini akan berlaku.bila aku keluar dengan adik aku.ouh tidakkkk.tapi memang.aku memang ke mana mana je  mesti ada syira.jarang aku jalan sesorang.pegi kedai.pegi pasar.pegi beli sarapan.argh.pegi memana je la.so memang aku tau dan agak orang akan tertanya tanya.siapakah awek cun  lagi comel bersama anak kecil disampingnya ittew.hahaha.poyo ok.sudah! tapi jap ke memang sebab muka aku? urgh.uyun memang nak kena.

ni uyun.yada yada.sape kelihatan seperti kakak? dia kan? hakhak

No comments:

Post a Comment