Pages

May 13, 2013

Merapu.


sabtu lepas aku dengan ina dengan lina dengan ju ke GM Klang.tak sangka sangat best sampai dalam sejarah ina.ini kali pertama aku ajak balik dulu.tak habis jalan.sebab..? saya penat.hahaha.

ke sana sebab ju.dia nak carik lace.tapi aku yang beria shopping.aku beli manik untuk jahit kat baju, beli cincin.hahaha.dan barang barang sewaktu dengannya.so dalam ju dan lina sibuk diskus pasal lace.mana yang cantik ke apa suma.so bila keluar dengan kawan rapat contoh macam ina.apa aktiviti yang selalu saya lakukan selain shopping dan bercerita? merapu.ye kami gemar merapu.

dialog 1
ina: ecah, nah beli pin ni.untuk guna lampin nanti.
aku: hello.zaman sekaranga da ke orang guna lampin lagi? hahaha
ina: amboihh.entah entah nanti kau kawin.kau beli lampin banyak banyak.
aku: haah kan.entah entah nanti aku yang beli lampin.beria beli banyak banyak kan?
ina: euwww.nanti kau yang cuci taik anak kau.
aku: no.suami aku.sebab dia yang beli lampin.so dia cuci.suami aku seorang yang pencinta alam.so dia tak bagi beli pampers.pampers kan tak elok.plastic.tak reput u noe.cemarkan alam sekitar.pastu aku kena selalu masak.makan kat rumah je.sebab dia tak bagi beli polisterine.not good. *sambil buat gaya nonono*
ina: oooo..tapi.ko tak boleh lah beli pengeringg baju, pengering pinggan.
aku: *terdiam*
ina: dish washer pun tak boleh.sebab yelah.tak environmental friendly lah.
aku: *berkerut* hurm.susah la macam tu.aku memang nak beli pengering pinggan, baju semua tu.
ina: ha..tak boleh la.bil letrik suma meh.
aku: hurm.kensel lah.nonono.tiba tiba suami aku bukan environmental friendly.
ina: hahahah.sengal la ko ecah.

dialog 2
ina: ecah belikan aku stokin.
aku: wat stokin?
ina: ala stokin la.
aku: hah! jom.aku pun nak carik! aku nak stokin macam muka kau bertemu muka kau.
ina: hahaha! ko ni gila lah.ape kau ni.aku nak stokin biasa je.
aku: berapa?
ina: nak carik yang rm2.
aku: ok rm2 boleh.
ina: ok jom kita carik.
aku: ada ke stokin rm2? rm2 aku belanja.kalau lebih.no belanja belanja.
ina: ada..mesti ada..kalau tak ada.kau bagi aku rm2.nanti aku beli tempat lain.
aku: .......... 

selain berborak tentang perkara yang lagha dan sia sia.kami juga gemar main game yang sia sia dan tak baik dan jahat dan jahat jugak.

ina: ecah.lelaki belah kanan kau sesuai untuk kau.hahahahaha!
aku: inaaa...bagila sedap mata memandang sikit..jap ye.jap.aku carikkan untuk kau.hurm...ha! yang depan ni depan ni.hahahah!
ina: woih! dia jalan dengan isteri dia la weh! aku nampak isteri dia tadi.
aku: hahahah.jap jap.ok lelaki baju merah ni untuk kau.hahahaha
ina: tak nak aku.hahaha.ko jahat ecah! jap yang ni sesuai untuk kau.haa...pakai topi gitu.
aku: hahahaha.tak nak la.tu sesuai untuk kau.ha dia pandang kau.dia pandang dia pandanggg
ina: hahahaha.ntah ape ape la kau ni.malaslah layan ko ecah! hahahah

hahaha.ini salah satu aktiviti kami.selalu tak ramai yang mampu join.sebab aku suka mengarut.pastu gelak gelak.so macam jahat la.tapi just untuk gelak gelak.tak nak stress stress ok.game macam ni memang macam budak budak sikit.tapi..seronok lah.hahaha.

ni kira macam mini game la.haha.lagi satu mini game yang aku selalu main dulu.bila keluar dengan kawan pompuan.tapi tak semua.yang sekelapa je.dulu selalu buat dengan faraha.hahaha.best gila ok.

bila borak borak.macam macam isu lah.haha.konon je isu isu ni.merapu je lebih selalunya.tiba tiba kawan aku faraha kira sesuatu.

faraha: dua
aku: uih?apa dua?

faraha buat tak tau.dan aku tak amik pusing.aku terus borak borak sambil jalan.tak lama tu.

faraha: tiga
aku: apa tiga? kau tengah buat apa ha?
faraha: tiga orang lelaki pandang kau.

aku macam watttt? siud je.aku macam =.= apa benda la budak ni buattt.mula mula tak layan sangat.aku cakap.memang lah.ada mata.pandang la.serius mula mula aku macam rasa its normal.hahaha.cewah.konon normal la orang asik pandang aku? bhahaha! ok tipu.no normal sini maksud dia macam yela kau ada mata.orang pun ada mata.so apa salah seorang lelaki pandang kau? 

tapi faraha kata.tak normal.so kami gelak.hahahah.so teruskan game tu sambil kira pastu macam 

"huiyooooo. 5 (contoh) orang pandang kauuuuu.huiyoooo."

see.macam budak budak kan? hahaha.tapi enjoy la.kelakar.boleh gelak gelak.game ni tak ramai leh masuk.sebab ramai kata apa game korang ni? haha.padahal seronok ok.dari jalan jalan ngumpat orang baik kita jalan jalan sambil main game sambil gelak gelak.gelak kan each other sebenarnya.bila kawan dah malu malu.lagi la seronok usik usik.hahaha.

kalau ikutkan.ni normal je.haha.dah ada mata.pandang la! kan? tapi sekali lagi.game ni just for fun.tak ada lah sampai nak ngorat pakwe orang ke apa.saje buat aktiviti yang menggembirakan.hahaha.

tapi game ni dah lama aku tinggalkan.sebab sekarang ni aku jarang keluar dan aku jarang pandang orang.aku pandang ape aku pun tak tau.padang kedai sambil jalan lurus sehinggakan kadang kadang sampai terlanggar orang.hahaha.sungguh memalukan ok.bajet nak feelig feeling drama la langgar langgar orang pastu dapat jodoh.

pui!

kalau dapat jodoh tu.best la gak kan? hahaha.baru la macam drama sikit kisah percintaan tu.ha gittew.seronok la cerita kat anak anak.hahaha! ni kalau dah langgar orang pastu kena maki.dapat mimpi ngeri je la.tapi setakat ni aku selalu terlanggar troli yang ditolak oleh seorang lelaki yang bawak anak dan sebelahnya isteri dia.pencapaian yang sungguh mengecewakan.duh.

xoxo.

No comments:

Post a Comment