Pages

Aug 15, 2013

Assalammualaikum.

kalau korang jadi aku.ape pulak korang jawab?

cik udin: Ko nape dengan yang dulu tu tak nak?
aku: tak ensem.
cik udin: ya allah budak ni.itu yang ditengok dulu.
aku: *diam*
cik udin: kita ni kalau nak cari bakal suami.kena tengok dia semayang ke tak? bertanggungjawab ke tak? pandai cari duit ke tak?
mak aku: ensem tu tangga ke berapa din?
cik udin: tu tangga last sekali pun tak pe.
aku: .......

kak su: kat kilang tak ada ke yang berkenan?
aku: tak da.tak ada yang ensem.
kak su: *diam*
aku: *diam*

kerek kan jawab? kak su dah malas nak tanya.sebab aku tak berminat nak jawab.ni jawapan aku.belum tengok reaksi aku.masa tu aku ngah makan.dorang tanya aku jawab sambil pandang makanan.lapar.makanan first la.lagipun topik tak menarik.tapi tambah tak menarik bila dapat tazkirah isyak free dari cik udin.

ala lek aa.memain je.tapi betul la jugak.kita nak pandang suami kita ni.bukan sehari dua tau.biar la kena dengan mata kita tapi ensem ni subjektif.sedap di mata aku tak dimata ko.so siapa peduli? weq.

tapi aku yakin.aku kena banned.si Ecah tu entah ape ape.ada ke rupanya ditengok dulu.bla bla bla.yang ensem pun belum tentu bagus pun kekadang.

ala memain aaaaaaa.tak yah aaaa tanya soalan entah apa apa tuuu.

atas tu dialog bila bosan nak jawab.malas.dan sebagainya.tapi bila mood nak menggoreng.atau terlebih nak menjawab.habis aku menggoreng.sian mak cik aku.kena goreng. T-T. rasa berdosa.

aku: anis nanti ko nikah pakai baju apa?
anis: light pepel.
aku: ooo.ok nice jugak.tapi asik pepel je ko ni. *amboih kemain komen*
wak tipah: ko pulak kaler apa?
aku: saya? pink! dusty pink.ehehehe
wak tipah: bila tu?
aku: oh 2 tahun lagi! doakan ye!
wak tipah: *diam* ko...wak bebetul ko memain.
aku: eh ya allah! betulla wak.saya ni 2 tahun lagi tau. *pandang anis*
wak tipah: pakwe ko duk mana? orang selangor ke orang luar?
aku: err....oh sini la.orang selangor. *dalam hati ya allah! dosa! dosa!*
wak tipah: selangor belah mana?
aku: oh saya kan sekarang dah orang shah alam.so orang shah alam la. *ya allah! ya allah! siapala orang shah alam yang malang tu* *pandang ayu pandang anis*
wak tipah: ok la tu..dekat.t sekali la dengan ayu.jimat.
aku: iye iye.insyallah. *tukar topik.cuak punya pasal dan tak sampai hati nak sambung menipu*

kat dapur

anis: ko da ada pengganti ke?
aku: tak *kunyah makanan*
anis: tadi tu?
aku: tipu je.
anis: taik la ko!

ok tamat.pembohongan apekah yang telah aku lakukan pada wak tipah.ai dono.

kita tengok je la ape cer 2 tahun lagi.bhahahah.scary dow.


No comments:

Post a Comment