Pages

Aug 5, 2013

Lalala Kerjalah

aku rasa malam ni macam kemaruk nak menulis entri la.haha.


ok kali ni nak cerita pasal keje.ok mari sini aku cerita rutin harian aku dipejabat ye.

diam tak diam dah masuk 2 bulan aku keje.woah.macam tidak percaya.huhu so far keje ok.aku masuk keje jam 8 setengah.ok.selalu aku keluar rumah jam 7 setengah.sejam awal.ini kerana aku perlu menghantar emak aku ke tempat kerja.tak jauh.dalam kajang jugak.baguskan.tempat kerja dekat dekat.so bulan puasa ni ok la kalau nak keluar jam 7.45 ka.kira tu paling lewat la.sebab tak singgah beli kuih.

so sampai dalam pukul 8 suku ke tempat kerja aku.sampai je tengok la.kadang kadang bukak pc dlu.kadang kadang bukak hp dulu.oh ya! sampai tempat kerja.aku parking luar.sebab...malam nak bersesak sesak kat parking company.selalu kat luar.aku drop kan kakak aku depan pintu syarikat Y.baik tak adik macam aku ni? layan kakak macam mem besar.bhahaha.pastu parking kat luar.ha ni ada alkisah.aku selalu parking ikut sukahati aku.kadang kadang senget.kadang kadang sukahati je aku melintangkan kereta aku.ah semua suka hati aku.

perjalanan dari tempat thumb print sampai ke pintu opis agak jauh.so orang dari canteen akan nampak ko.so bila jalan tu.aku suka bukak hp.bukan mesej ke apa pun.bhahah saje cover konon ngah sibuk layan mesej ke apa ke.baru la konon wah pepagi dah berbalas esemes.padahal....

sampai tempat aku.bukak la pc.macam aku cakap.kadang kadang tak bukak lagi.bukak hp.tengok buku ke.aku ada buku citer.memang wajib.kat beg pun kena ada.sebab yela.forever alone macam aku ni.yang tak ada orang nak mesej take care konon haktuih.so buku la peneman setia.boleh la bajet bajet ulat bukuuu.hahaha

pepagi check email.dulu aku semalamnya tu dah tulis da keje apa kena buat untuk esoknya.but now.aku buat pagi.keje apa yang dah siap belum siap.lepas tu kumpul dokumen untuk bincang pape dengan bos Mr O.

email.hurm.aku malas nak balas email.tapi suka terima email.haha.

Aku adalah manusia paling malas nak jumpa Mr O.tak ada la serius sangat perbincangan dia.tapi..malas kan.faham tak aku malas.hewhew.oh selalu kalau jumpa.sejam dua jam.kalah jumpa papa.pernah aku masuk.aku ketuk and nak bagi salam.sekali tengok bukan islam.aku jadi blur.eh nak cakap apa eh.aku syak Mr O nampak riak muka aku yang kecelaruan.

Mr O dulu aku memang bayangkan dia macam si perengus snow white tu.kawan kawan aku semua kenal la Mr O ni.means familiar la nama ni dengan hidup aku.dia offer aku keje.thanks la.entah kenapa.dulu dia tak suka aku.tula.dulu tak suka.tengok sekarang.amik keje dah.so kalau tak suka tak suka.jangan cakap tau.

ha gittew pulak.tetibee.haha.

pernah ada keje.kena betulkan satu procedure.aku pening.terus cakap Mr O saya peningg peningg peningg  sambil pegang kepala.over tak? hahaha sampai dia cakap haiya kenapa mau pening pening? so nak setel.diskus sesama.setakat ni dia membantu.setakat ini la.esok lusa.i dono.

Mr O ok.tak garang.cuma ada part tegas la.dulu aku selalu lambai lambai dia.masa zaman intern bebudak dulu.zaman tak tau malu.sekarang dah ok boleh control.hahaha.sedar diri sikit.tapi aku ni entah la.kadang kadang tak tau pape.refer la bos aku ni.

Mr O tolong tengokkan.betul tak saya buat.

lagi satu hal dia nak tengok balik.check balik.betulkan balik.pergh.nasib tak kena marah.sukahati aku je.

lepas jumpa Mr O.hati aku tenang sikit.aku jarang turun.sebab kadang kadang keje kat atas banyak.kadang kadang malas.tapi aku rasa banyak malas dari banyak keje.hoho.statement statement.tapi turun seronok.kalau tak panas.kalau panas.terbakar.

sebelah aku Madiha.budak admin.depan dia layun.aku suka gelarkan kawasan aku adalah convent area.haha sebab muda muda semuanya.bos madiha cuti sekarang.so kami bertiga asik berjoget joget je la.

tak habis habis dengan joget joget.joget joget tanda hati bahagia.haha tetibee.

rehat.

ok puasa ni rehat setengah jam.ok pengakuan.memula aku follow la rehat setengah jam tu.tapi sejak akhir akhir ini.aku rehat 45 minit.ok la tu kan? aku tidoooo.ngantuk sesangat puasa ni.tatau nape.masuk surau.tido tak ingat dunia.orang keluar masuk pun tak sedar.isk.penat betul keje ye.

puasa ni jugak.aku lakukan aktiviti tak sihat.tak sihat sebagai pekerja la.aku tertunggu tunggu jam 5.mood menunggu ni datang selalunya bila selepas jam 12 tengah hari.so mula pukul 1.00 aku da tulis kat kertas setiap jam jam yang tinggal.dah lama da aku buat.haha.tapi masa bulan puasa ni la.entah.keje tak banyak kot.tu yang buat keje merapu.

tapi esok last day aku keje sebelum pulang ke kampung.so aku kena keje kuat kuat.mohon 8 jam tak cukup.kekeke.

setakat ni keje kat syarikat Y...ok.aku suka main main.gelak gelak.oh aku kena buli korang tau.dengan sorang engineer ni.hampeh tol.pasal adala satu sistem ni.dia yang patut buat.ok la tak salah dia nak suh aku buat.tapi aku baru kot.aku report kat bos melayu aku.Mr Y.dia bekap aku.aku rasa berkuasa.aku pun sukahati bagi arahan

"ok encik dot dot.apa kata encik dot dot set up kan satu masa then panggil saya bila nak jalan."

ok macam ni.keje nya aku kena jalan di alam nyata untuk cari sendiri menatang menatang tu sebagai contoh kompressor.aku kena pegi tengok pelan dan tengok in real life.kompressor tu wujud tak macam kat pelan.

tu bukan keje aku ok.

tapi kalau aku nak belajar.aku boleh buat.kachang je.tapi buang masa.keje aku belambak lagi.orang tu sibuk cakap aku hutang dia bla bla bla.cakap dia sibuk la menda la.sampailah aku cakap.

"encik dot dot.saya pun sibuk.saya ni lagila.jaga safety jaga environment.saya ada 8 jam je sehari.nak jaga dua benda tu tau.kita sama sama sibuk.why not encik dot dot cari satu masa then just let me know bila"

dah dia suh aku 4 jam safety 4 jam environment.memang tu aku buat.tapi tak masuk skop keje yang tak patut aku buat.pastu terus aku cakap.t bila encik dot dot free.call saya.serius aku cakap macam tu.sebab aku bengang gila.mau aje aku tamporkan mamat ni.

malas aku nak melayan.orang macam ni bersepah ada dimana mana.kata pandai.bila mintak ajar.tetiba cakap tak pandai.padahal dah pergi kursus.bila cakap isu pergi kursus.cakap la tak competent.bila kita cakap ok la separuh competent.tak nak.nak jugak cakap tak pandai.tapi gaya macam...

macam macam.

so far aku enjoy keje sini.setakat ni ok.tak stress.stress kejap je.bila ada dateline.sekarang ni aku kena buat 2 projek.PPE dengan safety briefing video.aigo.muntah.aku syak kena Ot afta raya ni.its ok.ai loike.


ok nak kemas baju balik kampung.tahun ni balik johore.rabu pagi! yahoo boleh joget joget dengan sedara sengal ain nafisah sambil verangan depan kamera.mohon kampung intenet masih wujud.tapi rasanya tak dah.sebab rumah dah kosong.

ain nafisah sedara aku.budak darjah enam.selalu aku stalk dia kat twitter.sibuk cakap pasal lelaki.euwww.serius kelakar.thats why aku suka retweet status twitter dia.sebab aku rasa kelakar dan mengarut.hahaha sape nak ngorat boleh email saya.bhahaha.sedara kecik kecik.punca kenapa diri macam mak cik mak cik.asal cuti sekolah je kena bawak sedara beramai ramai ke shopping mall.ya allah.sedihnya kehidupan aku.bulan 12 bawak main go kart.ikut perancangan la.jatuh weh saham aku.bawak anak anak orang jenjalan.dah rupa macam baby sitter.isk T-T 

pening kepala.

No comments:

Post a Comment