Pages

Aug 6, 2013

Last day kerja

Asslammualaikum!

hari ni hari last keje sebelum balik kampung berhari raya! yuhhu! aim hepi.veri hepi.hari ni motivate diri.untuk keje kuat kuat.eceh!

ramai dah cuti.bos aku pun dah cuti.Mr O.pepagi Madiha dah bagitau.hari ni Mr O tiada.aku terdiam terpaku dan bla bla bla.

beliau cuti???

stress.sakit kepala.

kenapa sakit kepala.ok aku ni jenis yang...entah.tak tau nak tulis cemana.tapi stress sebab dia pegi main pegi je.tak cakap babai.ewah! boleh pulak cenggitu? eh opkos la.ucaplah selamat hari raya kat aku ke apa ke.

aceli aku nak jumpa dia hari ni.selain nak mintak tanda tangan.borak borak la konon bagi ucapan raya.

tapi tak pek la nampaknya.nevermind.kita jumpa bos lagi sorang Mr Y.tapi kejap lagi.sebab sekarang macam malas je nak turun.

so bila tau Mr O tak ada.semangat berjoget joget makin menebal.tengoklah.aku update entri lagi.hahaha keje? hurm keje...ok ape keje hari ni!

1. email result BLT june 2013 kat HOD. (done!)
2. laminate semua sijil Permit Mesin Angkat (PMA) dengan Permit Mesin Tekanan (PMT) (done!)
3. print commitment letter (done!)
4. consignment note untuk sw 204 ( pending sebab contractor tak komfemkan berat lagi)
5. Monthly report untuk Safety And Health Committe (hold dulu sebab malas nak berfikir)
6. Kira stock PPE untuk semua department (baru siap separuh)
7. Check LEV System Assembly (done!)
8. Incident case report (komfemkan bape jam je tggal)

ok setakat ni.8 keje yang kena buat hari ni.semua da siap.so sekarang kalau rajin.boleh la buat monthly report and report en ramlan.tu kalau la. k a l a u. tapi macam t a k je.haha kalau rajin lagi.buat filing.

memang rajin.mood membuak buak.tapi ngantuk.

aku manusia yang tidak mampu bilang tidak kepada mengantuk.so setengah jam lagi untuk aku melabuhkan tirai kelopak mata.hewhew.

madiha budak admin sebelah aku.esok keje.kesian.tu pesyen tak ada kampung la tu.hahaha bukan lah.dia kena keje sebab bos dia cuti.eh kesah pulak aku nak citer pasal dia! hahaha ini belog aku suppose aku citer kesah aku.

hurmmmm.tadi call ina.ina balik petang ni.suppose dia nak setengah hari.tapi kata dia keje dia macam lanbat je nak habis.so dia maybe balik petang ni.m a y b e.

ok citer pasal raya lah.ok aku raya ni balik johor dulu.dua dua belah balik.selangor dan johor.so kami sepakat balik johor dulu.johor kat mana? bukit gambir.

raya kedua dah balik kajang.singgah sepetang ke kuala pilah.rumah kawan mak aku.aish kami memang rajin betul singgah singgah sepetang ni.aku rasa raya kali ni aku sekali lagi amik tugas jadi driver.aku suka la drive.best tau.dulu macam kecut je nak drive ke johor tu.yela dengan bus dan lori dengan pemandu tak berhemah masyarakat johor.

tapi aku rasa memana sama je.belah ayah aku tu.lagi sakit hati.dah la jalan kampung.msyarakat sana memang jalan ikut kehendak hati mereka.masuk simpang pun sesukati.fuh.kus semangat.

aku syak raya kali ni tak menang kaki nak berjalan.kalau ikut hati mak aku.sampai ke bukit beruntong dia nak jalan.tapi ikut aku.baik aku beraya atas katil sambil berdengkur.hahahaha.pemalas.

hari sabtu balik selangor.selangor dimana.aceli aku konfius dengan belah selangor ni.sama ada sekinchan, sungai besar atau pasir panjang.ai dono.parit 11.ok tu kena ingat.kalau tak ingat.kena booo dengan masyarakat jawa disana.

kampung selangor hurm...best.sebab banyak rumah kena pegi.kalau aku tak kenal dorang.dorang kenal aku.so fefiling artis retis la jugak.hekhek.pastu ada sawah.dulu zaman muda muda.selalu naik basikal.asal sampai kampung je carik basikal pergi sawah.bajet drama nur kasih main main angin.gadis gadis kampung gittew.

belah selangor kuat gila jawa.balik selangor maka keluarlah kejawaan aku.bahasa utama kami ada lah bahasa jawa.ramai orang kagum dengan kefasihan aku berbahasa jawa.malah atuk aku pun.eh bukan atuk.sana panggil embah.kalau ko panggil atuk.ko kena marah atau dorang buat tak tau.okembah edok (shortform dia bahedok) bahedok aku pun always puji aku sebab pandai berbahasa jawa.

ok aku tipu.

aku jawa murtad.dengar boleh cakap..faham faham ajelah.

belah mak aku.sekarang macam dah tak best.sebab kedua dua atuk aku sudah pun meninggal dunia (al fatihah) so sedey la.cuma kami sambut adik beradik mak aku je la.ok situ best jugak.sebab ramai orang ramai mak cik mak cik.so...bila ramai orang maka kuranglah kerja kan.so kat johor..aku boleh tido.penah satu ketika dikala semua orang sibuk kemas rumah besar tu.aku tido kat satu bilik.best gila tido.sampailah dorang kemas bilik tu dan jumpa aku.hahaha kantoiiii!

rumah kat johor panas.sebab atap zink.ada la bahagian yang beratap zink tu.dulu aku duduk kat rumah tu siap bersapu tangan.letak kat leher.fesyen macam orang balik berkebun.serius.lap peluh.

eh tak sabar la nak balik kampung! esok sure penat.aku sampai kampung je aku nak tido.dengan alasan aku drive.so nak tido.biar la dorang yang lain kemas rumah.aim tired.hahaha

jahat.

ok dah nak jam 12.untuk mereka yang mengerti.mohon jeles.kroh kroh kroh.

selamat hari raya (in advance)!! maaf zahir batin! =D happy holiday!

No comments:

Post a Comment