Pages

Dec 28, 2012

Amidala


assalammualaikum!

ini adalah entri perihal seekor kucing bernama amidala.hakhak

meow meow *bunyik amidala*


amidala disini adalah bukan perihal watak puteri cantik dalam starwars tu tau.tapi..yelah.perihal seekor kucing.kucing yang...kelakar.

ok.mula mula tak letak pun nama dia amidala.kitaorang letak nama dia abu.selepas mesyuarat kecil kecilan.haha.over.sebab apa nama dia abu? sebab..dia kelabu.perjumpaan aku dan amidala berlaku masa..aku nak buang sampah.ada seekor kucing kat tangga.so dia nampak jinak dan comel dan cantik.so aku amik.amik ye.bukan curi.aku amik bawak balik.

kami ketagihan kucing.sebabkan permaisuri murka kalau bawak kucing ni.permaisuri disini adalah emak kitaorang.hakhak.so buat mesyuarat kecil lagi.kami decide untuk hantar ke baby sitter kucing untuk jagakan untuk ya..berbakti mungkin.so kami pilih...kawan adik aku.nama dia azmeer.so dia pun setuju maka jaga lah!

dipendekkan cerita.satu hari aku pergi ke rumah jiran.tiba tiba aku terpandang seekor kucing dalam rumah dia.

eh.macam ku kenal kucing ni.

tapi ai buat dono je la kan.pastu jiran aku ni pun perasan kot aku usha usha kucing dia.so dia tanpa malu pun cerita sejarah kedatangan kucing tu.menurut penceritaan beliau.kucing tu menangis nangis ditangga.lalu dia bagi makan.lalu kucing tu keep on datang lalu dia bela.

oooOOoo.

jiran: tapi kalau nak, acik boleh bagi.pandai kucing ni.dia berak kat toilet.

oooOOoo.

aku keep on recall.kucing ni...

dan tak lama kemudian my jiran hantar la kucing tersebut ke rumah aku.sejurus sampai ke rumah.adik aku.nama adi berkata:

adi : eh ni abu dulu kan?
aku : kan? kan? aku dah agak da!
adi  : dia ni yang kena halau dari rumah azmeer sebab berak dalam tong beras kan?
aku : watttt???!!!
adi : uyun tak citer eh? mak azmeer suh halau kucing ni.

bhahahah! what have you done amidala! berak di tong beras? siapakan yang mengajar awok.so rupanya jodoh kami kuat.eceh.dan kami menjaga amidala sehingga kini.amidala diberi selepas kami membubuh inai di muka dia.looks comel right? dot dot gitew.



amidala sangat sukakan teddy bear ayu.dia akan tepuk tepuk teddy tu kemudian tido disisi teddy.tapiii amidala sangat jeles.satu hari tu pernah dia moody sebab kitaorang bawak kucing betina yang baru kelahiran anaknya masuk rumah.konon nak bagi penjagaan yang rapi.tapii..seharian tu jugak amidala kua rumah dan asik moody jew.gedik.

kadang kadang aku panggil dia lala, ami, n paling sweet adalah baby.not babi ok.haha.oh lupa.amidala adalah betina.dia suka main teddy bear.suka ke? aku rasa macam more to jeles kepada teddy tu.sebab kami dok peluk teddy tu.so dia punya suka bukan main yang sweet sweet tu tau.ni yang versi WWF.sampai lunyai cheq punya teddy dia kerjakan. T-T



pagi semalam bawak amidala pergi klinik sebab dia muntah keluar caceng! euw.sepanjang dalam kereta tu dia asik menjerit jerit seperti kucing gilak.kami semua ketawakan dia dan takutkan dia dengan berkata kami nak pi buang dia jauh jauh sana.hahahaha.

satu kejadian memalukan telah menimpa daku tika nak parking kereta.aku telah melanggar o terlanggar sebuah pagar dan..diperhatikan seorang abang.hahahaha.lalu pagar tu telah kemek dan abang tersebut telah offer diri untuk iyelah.tolong park kan kereta.bahahahha! dan sekali abang tu pun pergi klinik tu untuk check up dia punya kuceng.adeh.malu ai.

=.=

berbalik kisah amidala.ok masa masuk bilik rawatan.amidala tak henti henti menjerit.hahahah.tak padan dengan kecik! bila dah kena inject lagilah.oh dia diberi 1 injection untuk kutu, cacing and kurap.hahaha.menjerit kuat gila! mak malu ada anak jerit kuat kuat ni! hahahaha

bila dah kua tu.semua orang pandang.tengok kuceng manakah yang melalak kuat sangat tuuuu.

mak cik : oh ni yang kucing garang sangat tuuuu..badan kecik..tapi garang..

hahahah.bukan garang mak cik.tu penakut sangat namanya! hahaha  malu ai. mujur dia tak cakar aku masa duk meroyan dalam tu tadi

so perjalanan pulang.dia sambung melalak dalam sangkar.

sampai rumah.sambung perangai macam kucing gila.carik gaduh dengan teddy dia.

oh amidala.

p/s: esok mencemar duli ke palam.oh examination examination it give a tensionnnn.  @_@

No comments:

Post a Comment