Pages

Dec 29, 2012

sindrom

Assalammualaikum!


semalam ada seorang kawan lelaki tanya aku.ape ciri ciri lelaki yang boleh aku rasakan..aku suka and berkata oh lelaki inilah!calon bakal suamiku! 

pertanyaan tu tak ada maksud apa apa pun.since kami ni kawan.so mungkin dia mintak pendapat atas dasar pandangan seorang perempuan.tapi pertanyaan tu buat aku berfikir terdiam dan mengelamun.

then aku jawab

"untuk dimata kita la kan..protective.and..solat 5 waktu and..entah."

actually aku tak ada mood nak cerita ciri ciri lelaki idaman ni.nak bagi pendapat perihal ciri ciri lelaki.oh lagilah.blank.i have no idea about that.so bagila idea yang ntah pape.tapi sebenarnya banyak jugak aku nak cakap.yelah.perempuan.mestilah dah ada imaginasi lelaki macam ni macam ni kan? tapi masa yang sama tak ada idea.malas nak bukak mulut and rasa pendapat aku tak penting and macam macam lagilah.

aku tak tau la.sejak beberapa menjak ni aku mengalami sindrom observe tingkah laku seseorang esspecially lelaki dengan terlalu terperinci.even little things pun aku amik kira.aku observe keseluruhan gaya cara and macam macam lagi.dan kemudian aku menjadi terlalu fussy terlalu banding beza dan terlalu terlalu macam macam lah.haih.

cara dia duduk, cara dia makan, cara dia cakap dengan waiter, cara dia cakap dengan aku, cara dia berjalan, cara dia drive, cara dia susun duit, cara dia pegang dompet, cara dia bangun lepas makan means tarik kerusi atau tak, cara dia jawab call, cara dia berfikir, cara dia berborak means point ape yang dia guna untuk berborak, cara dia communicate dengan orang.oh macam macam lagi.

macam tak logik kan? mesti rasa aku ni macam gila je.aku perhati dan aku buat kesimpulan sendiri.tapiii..selalunya aku tak terus buat conclusion pasal orang tu dihari pertama.kita observe lagi.next next and next.so dun wori.haha. =P

tapi kadang kadang first time jumpa pun aku dah reject dah.even tulah.benda remeh.

contoh 1

jalan jauh kehadapan.ok ini berlaku bila lepas makan.dari mamak contohnya nak ke kereta.bila dia jalan dulu dari aku.aku dah fikir kalau lah lelaki ni kawin dengan aku.lepas kawin nanti dia mesti tak tunggu aku dan biarkan aku jalan sesorang kat belakang.aku suka lelaki yang jalan seiringan dengan aku.haha.sebab aku tak rasa ditinggalkan.so REJECT!

contoh 2

makan tak habis.pada aku lelaki kena makan habis! tak elok makan tak habis ni.membazir.and aku malu sikit bila kua dengan orang yang makan tak habis.tak sopan.lebih lebih lagi lelaki.haha.lelaki kena makan habis! lelaki kan kuat makan.lelaki kan metabolism tinggi.jadi kena makan habis! =P so tak habis makan kita REJECT!

contoh 3

merokok.lelaki merokok.aku tak suka.sebab..posibility untuk dia berhenti adalah sangat sangat rendah.mungkin tak ada kot.aku kenal diri aku.diri aku tak reti nak paksa untuk buat benda yang dia tak suka.ghahaha.so aku tak nak risiko kan diri aku untuk terpaksa redha dengan pasangan perokok.aku tak reti nak ugut ugut.

'eh yu pilih! yu nak ai ke rokok! kalau yu pilih rokok! tinggalkan ai!'

cewahh! drama giteww.

haa.tapi yang ni ai tak reti.esok boleh la ai ugut ugut.2 3 hari kemudian dah pasrah dah.dah malas da.dah fed up dah.so..macam tu lah.dan aku tak nak risikokan kesihatan aku demi pasangan yang ketagihan merokok.anak anak aku nanti? macam mana? oh tak leh.bau dia lagi? ouh headache.actually aku malu gak kua ngan orang merokok.rasa macam kau merelakan je diri ko di..di bahayakan atau didedahkan dengan macam macam kesan yang memudaratkan kesihatan.so..perokok kita REJECT!

ni beberapa benda benda remeh yang..aku terlalu fikirkan.tapi merokok tu bukan hal remeh sebenarnya kan.serius kan? kan? kan? 

orang lelaki mesti menyampah je bila tahu aku observe dari a sampai z.tapi ni belum  z lagi ni.tak salah kan? ni hak kita la kan.cuma ni satu cara untuk kita kenal dengan siapa kita deal, dengan siapa kita bergaul and bla bla bla.aku bukan la nak yang terbaik or perfect ke apa.cuma..aku rasa ni sindrom remeh yang ntah hape hape.remeh gila.serius.dan..

tipulah bila tanya perempuan apa ciri ciri lelaki yang dia rasa nak buat lelaki dia tak tau kan? dan ciri yang aku nak..

ada la beberapa.

yang PALING penting 

pakai spek pls.

hikhik.gurau.

pakai spek tu bukan point remeh ke? haha

nak macam afgan.boleh? 



haha.

bila sindrom remeh ini tak diubati secepat mungkin.aku rasa ianya bakal memudaratkan diri ibarat sel kanser.haha.over.

p/s: sayang apa khabar dengan mu..? currently addict with this song! he! he! he!

No comments:

Post a Comment