Pages

Dec 31, 2012

2012

Assalammualaikum! 

2012 bakal melabuhkan tirai.rasa macam tak percaya je dah nak menganjak ke umur 24 tahun.menganjak ke menginjak eh? secara tak official-nya lah.aku bakal berumur 24 tahun dalam beberapa jam je lagi.hahaha.dan ini mungkin entri terakhir untuk tahun 2012 ni la ye? 

so 2012 pada aku..tahun yang tersangat mencabar.mental dan fizikal dan spiritual jugak.

tahun 2012 banyak kawan kawan yang dah memasuki ke phase baru dalam hiduo hidup mereka.ada yang berkahwin, bertunang , berkerjaya sudah and macam macam lagilah.tahniah diucapkan! 

termasuk my best friend.faja.tahun 2012 faja tunang dan insyaallah tahun depan dia berkahwin.satu perasaan yang janggal bila best friend kita akan meninggalkan zaman bujangnya adalah.aku berada dalam keadaan dilema.yelah kami dah kawan dari tadika sampai dah nak kawin dah dia!dilema mestilah kan? sebab memikirkan apekah yang bakal berlaku pada diri aku nanti bila faja dah kawin? 

bukan aku maksudkan yang.apekah aku takkan kawin? bilakah aku akan mengikuti jejak faja? no no no.bukan itu ya.

sebagai seorang sahabat yang rapat dan hubungan yang mesra dan lama.bila kawan baik aku dah nak menginjak ke alam perkahwinan.aku rasa lonely.aku rasa ditinggalkan.

over tak?

aku mula memikirkan.

"ala lepas ni tak ada dah kawan nak pergi karok! lepas ni tak ada dah kawan nak lepak mamak! lepas ni tak ada da kawan nak beraya sama sama! bla bla bla."

macam macam benda aku fikir.dan aku terfikir.inikan hati seorang kawan.apetah lagi hati seorang mak kan? haha.mak dia mesti lagi dilema teruk kan?

actually banyak benda berlaku.ada yang best ada yang tak best.yang tak best nya.aku telah kehilangan datuk dan nenek.mereka telah kembali ke rahmatulllah awal tahun 2012.datuk belah ayah and nenek belah emak.datuk aku meninggal secara mengejut.dia pengsan kat kebun.sebab tak sihat masa tu.mujur ada orang kampung terjumpa arwah pengsan kat kebun tu.dan arwah meninggal di hospital disebabkan beberapa komplikasi.kami semua terkejut.sebab yelah.arwah sihat je.

arwah nenek aku meninggal sebab sakit tua.beberapa minggu sebelum dia meninggal.dia ada datang kajang.melawat rumah anak anak dia and melawat cucu cucu dia.masa arwah duduk rumah aku.adalah aku sempat berbakti sikit.tolong lapkan badan, mandikan.pengalaman menjaga orang tua tu ada la.even aku rasa..tak membantu sangat pun.huhu.arwah meninggal kat rumah kampung.masa tu baru balik dari hospital.

dan lagisatu kehilangan.haha.kalau ada yang perasan entri emo aku lately.faham la kot.kehilangan yang ni membuatkan jadual hidup aku totally berubah.mula mula janggal jugak.rasa macam mimpi kan.tapi lama lama cuba la.sekarang still in healing process.tak sangka masa yang diperlukan sangat lama.tipu je kata sekejap.seminggu je konon pastu dah ok.tipuuuu..tapi yela kan.lain orang lain la cara.dan aku berpegang kata kata ini.

"Hikmah kehilangan orang tersayang adalah supaya kita belajar untuk meletakkan kebergantungan hanya kepada Allah s.w.t"

kata kata ini dipetik dari blog.farah lee.

tak ramai actually yang tau.benda yang paling penat nak dilakukan adalah..cerita 2 bulan lepas.ada orang tanya lagi.dan aku rasa..malasnya nak bercerita dari mula.dan pelik bila last last mereka berkata..tak apelah ecah..benda lama usah dikenang.dan aku konfius.siapa yang buat siapa terkenang ni woi! korang niii..its funneh kan? untuk orang yang cool relaks relaks macam aku ni.ok je la.i'm ok with that.

tahun ni tahun terakhir aku mengelamun dalam bilik kuliah.tahun terakhir aku menjawab exam kat examination hall.lepas ni tak ada dah nak mengelamun kat kerusi empuk didewan kuliah.lepas ni tak ada dah mengunyah chewing gum masa jawab exam! haha lepas ni dah pergi ber-internship dah sambil sibuk ber-final year project.oh aku benci tajuk fyp aku.i have no idea about my fyp! argh! stress.doakan aku berjaya buat fyp aku ni weh.really the cuaks u noe.adeh.

emosi pada tahun 2012 agak menyesakkan jiwa.sampai pernah rasa nak gila.haha tapi aku terima dengan apa adanya.ujian tu cabaran.ujian tu tanda tuhan sayangkan hambanya.dan tuhan takkan beri ujian yang melampaui kemampuan hambanya.kan kan kan? 

so kita pasrah dan redha je la.terima dengan hati terbuka.dan dugaan ini jugak actually buat kita jadi lebih kuat.so lepas ni kalau ada masalah masalah kita dapat atasi dengan mudah ibarat memetik jari sambil makan kacang! hahaha.

macam aku cakap.tahun ni banyak cabaran.baik mental, fizikal and spiritual.tahun ni banyak mengajar aku.mengajar untuk jadi kuat.tapii tahun ni jugak buat aku rasa super duper kemalasan tu.kemalasan tu ibarat virus cancer yang sudah pun menular ke tubuh badan ke setiap inci saraf.cheh.over.

dan mungkin azam 2013 aku adalah..no more lazinesss. 

aku tak tulis banyak pun pasal 2012 sebab yelah kan? tak menarik tak berwarna warni sangat lah~.huhu 

tahun 2013 bakal lebih mencabar dan maybe akan lebih bercorak corak.tak pasti corak ape.tu kena tunggu tahun depan punya ending cerita la.haha.tahun 2013 banyak kawan kawan yang kawin.so..banyak baju kena buat. :p *tibeee*

semoga aku berjaya grad mengikut jadual dan berjaya menamatkan fyp yang..aku rasa ...ouh speechless.  *b/music lagu ladygaga* =.=''

dan ape yang boleh aku katakan.ini adalah pengakhiran yang janggal.


ok.nite.
hug n kissesssssss.
xoxo! =D

p/s: ucapan kepada diri sendiri 
.
.
.
.
.

"selamat tahun baru cik aisyah! semoga tahun 2013 awak lebih bermakna! yahooo! " *tibee*



No comments:

Post a Comment