Pages

Feb 8, 2015

SunWork (Hahahaha)


ko tak rasa loser ke keje hari ahad? ko tak rasa nak marah ke? - anon


loser? tak ada pun. aku tak tau lah aku ni jenis tak berperasaan atau lembab fikir ke apa tapi tak ada rasa pape pun. aku suka lah. aku suka keje ahad. sebab dibayar ma. kalau tak berbayar tu. memang la. sape je suka keje free. aku rasa sabtu ahad kalau keje pun lagi better. sebab masa lapang terisi. tak ada aku kebosanan. asik kuar pegi jenjalan je. jenjalan selalu pun bosan. sebab penat. tempat yang selalu aku pegi kalau keluar dengan famili hanyalah kedai buku. seronok. lepak la situ berjam jam pilih buku. pastu balik semua hadap buku tak buat pape.

lolol.

entah. susah jugak soalan kawan aku tu. tak ada life? bangla pun cuti? biar lah dia cuti. hmm siapa peduli kan? kecewa sangat ke kalau keje hari ahad? entah la weh. aku pun tak tau nak cakap pe. benda ni tak pelik sangat sebab aku dulu selalu keje part time. so keje part time kat paksen meden ni semua mana ada cuti weekend. semua kena keje. so bila ko keje sekarang time weekend pun apedehal.

kalau nak bejalan..boleh je? balik keje. lepak la ngan kawan. balik keje lepak la ngan famili. bawak keluar pegi makan ke. balik keje boleh je layan astro tengok citer hantu. aku penah je balik keje rasa nak pegi mines pastu terus ajak akak aku pegi mines. entah. tak ada masalah la. ko yang arrange. aku ni kaki jalan. aku tak kisah. kalau penat malam tu tido la awal.

kepada mereka yang kena keje ahad. entah kadang kadang aku tengok kawan kawan aku mengeluh kat fb kata kena keje sabtu la ahad la. aku pulak kerut dahi. ko tak suka meh? mungkin masa kot. masa ye..setakat ni aku tak ada masalah dengan masa. ala tak kisah la. ko positifkan je benda benda negatif ni.

fikirkan yang keje dihari minggu adalah untuk mengisi masa lapang. (tutup mata dan senyum) so ko tak ada la rasa kemurungan bila tak ada kawan ko ajak ko lepak dan ko tak juga rasa loser bila jenjalan sorang sorang kat mall. like serius aku tak pernah alami perasaan loser jalan jalan kat mall (alone) lagi suka kot. aku tak ada masa la nak fikir pasal loser loser ni. dia macam ah lantak la. sekurang kurangnya aku tut tut..sekurang kurangnya aku tut tut.

untuk tangani masalah rasa ko loser. ko anggap je semua orang sama. kalau dia kete besar ko kete kancil. sekurang kurangnya ko tak ada hutang.

ok?

happy sunday!

No comments:

Post a Comment