Pages

Mar 8, 2015

Sentap

korang pernah sentap tak dengan sape sape? dengan mak ayah kecualilah. aku kalau sentap dengan parents ni. tu benda tak patut untuk sentap kot. 

contoh dengan kelig ko ke. dengan kawan ko ke. sape sape lah. 

so apa keadaan yang buat ko sentap dan cemana ko hendle kesentapan dalam diri ko tu. 

macam aku. aceli banyak je benda yang boleh buat aku sentap. selalu aku sentap sebab tutur kata lah. dulu zaman muda. aku kalau sentap. aku selalu merajuk betul betul. silap silap boleh keluar air mata. 

tapi sejak dah mentua ni. hati memang jadi lagi lembut. cewah. tapi bila bab sentap. jarang dah nangis. atau tarik muka. selalu aku akan buat buat tak ada apa apa berlaku. macam...temujanji lah. 

contoh ko plan dengan kawan ko yang ko akan keluar bersama pada hari jadi ko. tiba tiba satu hari dia mesej dia tanya ko. bila ek kita kua? minggu depan atau minggu lagi satu. so ko sentap. ehh. bukan plan nak kua masa hari jadi aku ke? tapi ko wat lek wat kul. ko cakap. minggu lagi satu. ko anggap yang perjanjian untuk minggu depan yang plan keluar bersama sama tu tak wujud. so kawan ko yang lupa ni. dia pun balas okeh! 

so ko sentap sesorang. tapi ko wat lek wat peace je. 

sebab tu la orang cakap ko tak ada perasaan.

tu perbuatan. 

kalau percakapan tu macam...aku mintak pendapat ko. ko suh aku fikir sendiri. ok fine niat ko maybe bergurau. tapi aku tak suka. sebab aku tanya ko bukan nak ko bagi jawapan bergurau. aku serius. 

kalau situasi macam ni selalu aku gelak jugak pastu balas bengong ke apa pastu jadilah tu mesej terakhir ko terima dari aku pastu tak da kabar dari aku melainkan ko mesej balik cakap wehh ko watpeee.

hah macam tu. pastu aku set kat mind la. next time ada masalah jangan tanya dia. siap.

selain dari tu situasi macam mengomel. macam benda tu jadi sesuatu masalah yang sangat besar. sebagai contoh.

ko bagi kucing makan. pastu kawan ko bising sesorang pastu macam tu adalah masalah besar sebab kalau bagi kucing makan sekali dia akan datang berkali kali pastu ko la yang panggil kucing untuk merasa makanan yang kawan ko beli padahal niat ko saje je nak panggil tak tauu la pulak ni masalah besar bagi dia sebab nanti kucing dia kehabisan makanan. 

so ko sentap la sesorang. ko leh buat muka plain. ketawa. tapiii

dalam hati siapalah tahu¬

aku dah biasa dah dari masuk Uni kawan kawan cakap aku plain. tak ada perasaan. bukan plain. aku just tak nak orang tau apa perasaan aku sebenar. tapi bila dah sentap sesorang ni. ko akan belajar sendiri. ko akan nilai orang tu. macam..okay next time tak deal lah dengan dia. 

aku ni jatuh hukum dasyat sikit. kalau sampai tahap aku macam fed up. aku buat tak tau la kat dia. macam..kepercayaan aku cepat hilang. aku tak percayakan orang. aku percayakan diri aku je. contoh bawak kete. aku tak percayakan kereta belakang. aku tak percaya yang dia mampu tekan brek masa traffic light merah. kalau dia tengah laju.

so bila last minit kensel janji. aku selalu macam..ok je. padahal dalam hati terasa gak la. hahaha. tapi aku tula buat biasa je. tapi remind kat diri la. lepas ni tak yah la ajak dia.kalau aku ajak jugak tu, hmmm dia pilihan akhir la tu atau nasib ko baik la.  

selalunya aku tak fikir sangat. aku senang. aku sentap ngan ko. aku tak fikirkan ko. tu je la. ko nampak je aku gelak gelak pastu wat lek wat peace je dengan ko. tapi hakikatnya ingatan aku kat ko adalah zero. 

kira aku ingat ko bila ko mesej aku je. 

sebab..aku malas nak fikir hal manusia. kalau aku sentap. ok next time letak had la masa bergaul dengan dia. atauuu pedulikan dia. dia nak sentap ke apa ke dengan kata kata aku. aku tak kisah. aku tak ada hati nak pujuk dia. macam dah mati perasaan kasihan kan dia. contoh ko terlalu bz. sampai aku ajak lepak pun ko tak mampu set date. tapi ko leh pegi cyberjaya watsoever sooo...aku ok je.sebab dah habis sentap. so aku tak kisah. aku tak fikirkan ko. 

ngerti?


No comments:

Post a Comment