Pages

Feb 27, 2013

Perihal Baucer buku


Assalammualaikum.

ehem.last week dengan gigihnya aku ke palam semata mata untuk amik baucer buku.malas jugak.tapii sebab.yelah.mood shopping is cominggg.RM250 tu.banyak tuu.huhu kebetulan last saturday hari tu adalah hari yang baik kot untuk amik baucer buku.hehe

so dengan baucer buku yang bernilai tu.aku amik keputusan untuk shopping buku yang tak mampu kita miliki.eceh.poyo je.konon ja semua ni.

makanya! eceh makanya konon.entah betul ke tak penggunaan bahasa malaysia disini.maaf 150 juta kali kepada puan mumtaz.hewhew.so ahad lepas.aku ajak hani ke mph mid.kami ke sana nak shopping buku.bosan pegi sesorang.so ajak lah hani.kami naik ktm je.sebab aku tak ingat jalan ke sana dengan menggunakan keleta.sob sob sob. T-T sungguh..kasihan.sungguh jiwa hijau,.eceh! =D

drive sampai ke ktm kajang.macam biasa.pastu naik ktm ke mid.perkhidmatan ktm bagus.tak puas duduk lagi.dah sampai komuter nya.yang tak bestnya kan.ada lahh lelaki lelaki perasan pompuan.duduk kat koc wanita! hey tak malu ke! pergh.dah la kau duduk kat koc wanita.pastu duduk bersandar kat kerusi pulak tu.means duduk dengan selesanyalah kann.sampai pulak hati kau tengok penumpang sah koc ini berdiri.aku rasa..dia roh wanita yang tersesat dibadan lelaki kot.tu yang syiok sendiri masuk koc wanita.huh!

aceli ke mph ni ada mission.mestilah untuk membeli buku.aceli aku mencari buku fotogerafi.suatu hari yang lalu.aku rasa rasa nak survey buku apekah yang best aaa kan.bab bab fotogerafi ni.so aku pun google lah...

'best wedding photography books 2012"

maka jumpalah aku dengan laman web ini.


laman web best photography book sebenarnya.so pape jenis genre photography la ada.eh betul ke apa aku cakap ni?aku carik wedding photography punya.so dia tunjuk 10 buku terbaik pasal wedding photography ni.so aku baca satu satu sinopsis cerita dia.sinopsis menda.review sudah la kan.bajet novel plaks.hiks.

rambang mata kau.bukan rambang mata nak pilih buku mana yang terbaik.cewah.tapi rambang mata tengok gaun gaun pengantin yang dipakai pengantin.auww.mood berkahwin is cominggg.weks. =P



dan disebabkan terlampaulah eksited! maka aku terus bergegas ke mphonline untuk cekidaut pasal buku buku yang ada tu.ni namanya sindrome eksited.jantung berdebar debar kaw.tapi ini semua sebab kekangan masa lah.takkan aku nak hadap satu satu mph kat selangor n key el ni kan.untuk carik buku ni kann.so work smart lah beb.cewah!

No satu the best adalah buku berjudul On - Camera Flash Techniques for Digital Wedding and Potrait Photograpgy oleh Neil Van Niekerk berdasarkan sinopsis buku.aku tengok menarik.jadi dia adalah carian no satu aku di mphonline.terbelit belit lidah aku nak sebut nama author dia.mana nak menaip.nak ingat ejaan.nak menyebutnya.ouh ini sungguh mini multi tasking.eceh.

memula aku taip tajuk buku.tapi carian gagal.dan kita cuba carian nama penulis pulak.author.dan jawapannya.




no result found.. T-T

masih gagal jugak.punah harapan nak dapat buku no 1 best.aceli kena guna last name first name.baru tepat.aku try 2 konsep.last name first name, first name last name.but then.still gagals.

tapi takpee.jangan putus asa.kita teruskan carian kita.kita turun ke tangga ke dua.tangga ke dua the best adalah buku bertajuk Digital Wedding Photography: Capturing Beautiful Moments oleh Glen Johnson.aku study lah jugak pasal buku ni.bacaan online je lew.menarik menarik.aku suka.amboih.aku yang suka.huhu aku rasa menarik! aku rasa ini the best.baca review pun semua puji aaa.semua suh beli yang ni aaa.


thank god! this book are available! dia nak tengok available ke tak.kita klik kat tajuk buku tu.pastu dia kua lagisatu page yang tunjuk lah buku tu available or not.dan tengok price!  eh tak ada.ai dah padam.kekeke.terkulat kulat jugak biji mata aku tengok harga dia.tapi..itulah tujuan guna baucer buku.kan? buku tak mampu milik. =P tapi dimana mau carik buku ni? bukankah MPH kat malaysia ni banyak? so acane acane?

dengan semangat yang makin membara bara.maka aku berurusan terus dengan pihak customer service MPH.terus tak terus sangat lah.via email jugak.so aku dengan gigihnya.email la pihak sana.dua soalan aku tanya! book availability and kat store mana yang ada.and..boleh guna baucer buku tak? soalan bodoh je rasa.tapi risau! aku fikir buku belajar je boleh guna.yelah.ni buku ilmiah ke weh? buatnya tak boleh guna BB1M.terkulat kulat aku keluarkan cash masa tu.

baru aku tau.boleh beli buku secara online eyh? guna BB1M pun boleyh eyh? adalah step dia.menakjubkan.kehidupan menjadi lebih senang meh.tapi tak challenging la.no fuel burning maa.bhahaha! sungguh bukan jiwa bumi hijau lah kaw ecah!

dan tak lama tuu...pihak mph balas.wuhoooo.perasaan eksited bertambah berkali kali ganda.so dia bagitau lah mana store yang ada dan berapa yang tinggal.ok noted! dan dan dan.dalam kerabunan siang itu.aku dapati sesuatu..oh oh oh.




oh mai godd.apekah aku yang menulis BR1M tadi? bukan BB1M? lamunan terhenti. aku melihat ini.cik aisyah! yu aaa.aigoo! =.=''

jadi aku terus meluru ke email pertama yang aku hantar tadi.maka..


benarlah.aku tulis BR1M instead of BB1M.malunya!malunya! rasanya kan tersenyum sinis ke operator tu? nampak sangat aku manusia yang lalai! cuai! berangan! ape aku fikir.aku pun tak pasti.oklah kalau dia fikir aku cuai.aku rasa tu lagi better kot..kan?

bueknyo dia fikir.wats wrong with this gurl aaaa.BR1M dengan BB1M pun tatau ka? are u Malaysian? =.=

yes sir, i'm malaysian.truly asian. =P

buku ni aku beli untuk kazen gue.so last minit rupanya dia dah ada.siud.konon nak hadiahkan lah kan.eceh.ape baik aku ni.hoho.sekali dah ada dah.penat ai booking sama itu Mph seremban 2.terpaksa kensel.so last minit.aku cekidaut buku ditangga kelima dalam web yang awal awal tadi aku sebut tu.The wedding Photographer's Planner by Kenny Kim tak silap.tapi tak puas hati.sebab aku minat buku johnson tu kan.haiya.stress! 5 saat.




walaupun buku yang ko cari jumpa.tapi tak semestinya dia available tau.tu yang macam aku cakap tadi.kena klik kat tajuk dan disitu ko akan tau buku ni available ke idok.dan buku ni available.jadi! saya terus call MPH Midvalley.

ini ada ceriteranya..

aku call mph mid punya orang.terus dia sambungkan ke customer service.sampai customer service.aku tanya lah buku ni available tak? dia kata dorang ada..ok fine.hepi 5 saat.so aku terus cakap.saya nak book boleh ke? jadi! dia mintak nama aku and no tepon aku.

bagi nama.kachang je.siapalah manusia yang tak ingat nama sendiri kan? hohoho.tapi lain pulak halnya bila operator tu mintak no tepon kittew.aku tak pasti ini sindrom gelabah cap ayam atau apa.tapi! terus lupa no sendiri korang tau.bukti ram sudah rosak. T-T

dengan yakin aku cakap.

"zero one seven two five o three o XX "

yakin.yakin gila.siap suruh dia ulang 2 3 kali lagi.dah yakin.dia kata dia akan call me back lah yew.so okay okay.no prob.letak tepon.tiba tiba rasa macam salah je no aku tu...

cek balik.gigih sebut banyak kali.dan iye! salah! aaaaa.malu episod 2.rasa nak jerit satu rumah.terus kecoh kat mak aku.amagadd amagadd.malu nak call operator balik.so booking session aku terbatal begitu saje.maaf operator! saya salah bagi nombor..maaf pemilik no tepon palsuku! kalau ada orang call masa tu untuk bercakap dengan cik aisyah cun.itu adalah saya! T-T

alhamdulillah masa aku sampai mph sana buku ni still available.punya gigih suruh customer service cek kan.dia kata tak ada.eh yeke tak ada! semalam saya call dia kata ada.cewah..! pastu barulah nak mintak no ISBN kat aku.nasib dah buat persediaan rapi.so buku itu tinggal satuu je.fuh.rezeki engkau lah wahai tut.kenapa gigih sangat carik ni ecah? yelah.untuk orang.kenalah gigih.

shopping kat MPH sangat syiok wooo.belanjakan rm100 baucer buku.awak akan dapat kupon rm5.kupon ke eh nama dia? ke baucer mph? ok teruskan.pastu! awak dapat masuk lucky draw tau.haa.masa ni tiup tiup lah tangan tu.baca bismillah banyak banyak.t dapat lah tiket ke sunway lagoon untuk 6 orang.hehe.itu hasil pengintipan aku masa hari tu.ada budak dapat tiket tu.tapi muka dia jelas tiada kegembiraan.peliks.

masa aku tiup tiup tangan tu.aku dapat wendy ke wendy's? frust sikit ja.tapi gue obati dengan cakap kat hani.

"buku buku.."

yakin episdodo 2.amboih.kemain ko memain.yakin gila cakap wendy o wendy's tu adalah sebuah buku.sekali itu bukan buku ye tuan tuan dan puan puan.wendy o wendy's tu adalah nama restoran.dan aku dapat kupon free untuk dapat french fries n air soft drink.tiada jiwa gembira ketika itu.frust! rasa nak kejar balik budak yang dapat tiket sunway tu.tukar dengan akak dik! adik komfem tamau pegi kan? haha.wendy wendy's ni siapa mau pegi? aku komfem komfem lah tak pegi.aaaaaaaa.frust! hani pun tumpang frust!

yang paling best.yang buat ai eksited lebey adalah 10% akan dapat untuk setiap buku jikalau anda guna kad siswa.

before sampai mph tu.adalah aku ngumpat ngumpat dengan hani pasal kad siswa ni.aku katalah tak guna pun kad siswa ni.bla bla bla.sekali.amik kau.10% nilah yang aku dapat u noe.

inilah buku buku yang aku beli..

1.Little Ronnie and Magic The Horse
2.Wedding Photographer's Planner
3.Koleksi Kisah kisah 8 Nabi dan Rasul
4.Untuk Kita Pendosa Harapan Selalu Ada
5.Laugher, The Best Malaysian
6.The Happiness Project






tau ape motif letak 3 gambar buku yang sama je? aku pun tak tau.haha.buku ni semua hadiah untuk orang.aku punya happiness project je.little ronnie dengan kisah nabi tu untuk syira ma little sista,laughter tu untuk fida, untuk kita pendosa tu untuk hani.aceli hani yang pilih sendiri.yelah dah temankan aku pegi mid.so belanjalah dia satu buku.thanks hani sudi temankan ai.berkampung di mph berjam jam.hehe tenkiu sangat banyak!

so seronoks uolls shopping buku ni.rambang mata.so aku punya cita cita baru adalah.untuk spendkan duit sebulan dalam beberapa ringgit untuk beli buku! ya ya ya ya.bagus kan? lagi lagi kat mph.cakap haris.dia x heran sangat kupon rm5 dengan lucky draw tuu.diskaun 10% tu yang lebih menambat hati dia.wekss.poyo little kiddo.tak boleh ke pura pura eksited? blergh.semangat kot aku promote mph ni.hahaha.

so ada baki lagi baucer aku ni.selebihnya kita shopping nanti ye.ok semua selamat 
me-nyopping! kekeke oh ya.bukan BR1M tau.tapi BB1M.dan tau tak ape perasaan belikan orang hadiah dengan pencarian yang gigih? sungguh..best.puas.bla bla bla. =D tapi tak puas hati.kenapa dia dah ada buku johnson tu? aku lambat ke ape? haha.

p/s: oh bulan 3 is cominggg.welkam welkam. =P

xoxo!




No comments:

Post a Comment