Pages

Feb 12, 2013

Sindrom: Bosan

Assalammualaikum!


ini alkisah semalam.


bosan.bosan yang luar biasa.tak tau nak buat apa.so lepak bilik.baca segala buku yang ada.tak adalah baca semua.baca yang mana berkenan dimata je.tak sangka.tajuk buku 'monyet yang tamak' jadi pilihan.

monyet menjadi tamak mengisarkan tentang seekor monyet yang pemalas.punya rumah diatas pokok yang cantik gila.besar kot.berdasarkan gamabr yang dilukis.so setiap hari kerja dia adalah mencari makanan.dia malas nak cari makanan.so satu hari tu dia jumpa satu dusun yang banyakkkk gilaaa buah pisang.oh ya.sang monyet suka makan pisang.alah nama pun monyet kan? mula mula.dia bawak balik buah sikit je.keesokan harinya.dia bawak balik banyakkk buah pisang.lagi banyakkk dari semalam.sebab apa dia bawak banyak banyak? sebab.dia malas nak keluar amik buah pisang tu lagi.so harapan dia bawak banyak banyak tu.supaya dia tak payah keluar dah.bangun tido makan je.dan oleh disebabkan itu.pisang yang terlampau banyak.dia tak mampu makan.dan jadi busuk.dan rumah dia busuk.dan banyak lah lalat coming home.so dia pun pindah keluar dari mahligai istana cinta dia yang dahulunya cantik gilers.

ewah.rajin pulak aku menceritakan kisah monyet ni.bosan.sehinggakan sanggup baca buku kanak kanak.sebab buku lain semua dah berapa kali trip dah aku baca.katam dah.buku novel aku tak leh accept.itu pantang larang diri aku.nanti aku jeles.so tak boleh baca! kena baca buku ilmiah je! >.<

habis baca kisah monyet.baca siri salma pulak.popular kan siri siri penyiasatan ni zaman sekolah rendah dulu.terus tunjuk kat syira.adik aku.cakap kat dia.kalau dia pergi library.boleh baca banyak buku macam ni.bila aku offer buku tak bersaiz tebal.sibuk pulak dia tanya aku buku tebal macam kamus ada tak kat library.haih.nak menangis aku.

semalam.aku habiskan masa di rumah.petang plan nak berjoging dengan ain hamdan.tapi kensel.sebab dia ke kepong.nenek dia demam.aku pun sebenarnya rasa nak demam jugak bila nampak ayat 'joging' tu.haa..tu baru nampak.belum sebut.belum eja.belum buat.kalau joging.mau pengsan terus.haih.

bila dah kensel.kita lepak kat bilik je lah seharian.online pun malas dah.muntah muntah tengok fesbuk sendiri.hahaha.sungguh syiok sendiri.

malam tu borak dengan ina risma hasmie.ina gigih betul carikkan jodoh untuk aku.tegur dekat fesbuk.borak sikit.terus tanya.

"ape cer tempat keje? dah dapat pakwe baru? hahahah"

so memang tak ada la kan jawapan aku.nepalian nepalian je yang ada.okay la oversea punya orang kan? nanti anak jadi pandai kawin kacuk ni.pui la kan.geli je.muntah bergelen gelen.

ina sambung lagi.

ina: ada sorang budak tu..dia baru gak kat sana..baru dalam bulan 1 ke 2 agaknya..dulu dia praktikal sana gak..then mintak keje dapat lak...

belum sempat ina habis.aku potong.

aku: ooo.tapi dia da kawin?
ina: muka boleh tahan la..not bad..oh nonono..bukan yang itu.
aku: DAH KAWIN kan!
ina:tu dah lama keje..
aku: DAH TUNANG kan!
ina: bkn!!!!!!!!!!! ni yang lain!!!!!!!!
aku: DAH ADA AWEK kan!!!
ina:aku belum sempat nak siasat lebih lanjut lagi..lek luu.

gigih kan ina? hahaha.aku layan kan aje.layan kan aje semangat ina yang membara bara.aku berani jamin lelaki itu punya makwe.masakan tidak kan? hahaha.kelakar lah ina.aku terkekeh kekeh gelak kot.mujur uyun tak ada.kalau dia ada.sah sah dia label aku gila.

dah habis borak.uyun balik dari kerja.dia keje speedmart.ajak pergi rest one.sebab dari petang tadi aku merungut kebosanan.bosan sampai rasa nak tengok pondan dipekan kajang.masha allah.sungguh diluar tabii perbuatan itu.kajang ada lorong haji taib.aku rasa semua penghuni kajang tahu kewujudan kak bang kak bang disini.menjadi kelaziman dan perkara biasalah.untuk anak anak muda lelaki kajang pergi jenguk golongan ini espeselli.duduk dalam kete.pastu roundlah satu kajang.amboih.bagi tips lagi kau.teruk! teruk! ala biasalah kaedah macam ni kan.huhu

aktiviti melihat pondan kensel.sebab nak makan.pekena mee mamak.saje nak comparekan dengan dselera punya mee dengan rest one.aku rasa dselera menang dihati.lepak mamak dengan uyun and azmeer.bercerita tentang gadjet.tak habis habis.

balik online sekejap.tiba tiba ada orang tegur.hariz.dia bilang pada aku.dia ingat aku praktikal jauh dari kajang.maka tidaklah dia belikan apa apa untuk aku.buah tangan dari langkawi.oh hariz! y u so jujur meh? aigooo.ko buat aku tersusuk jiwa dek sembilu.hehehe.hariz kerja dilangkawi.dia balik kajang sempena cuti raya cina.hariz kawan sekolah menengah.form 5 kami sekelas.dia baik pandai dan..muda setahun dari aku.

so aku meroyan.cakap sampai hati dia tak belikan ape ape! sedih! sedih! terus dia offer lagisatu hadiah.kata nak tak? terus aku cakap.tak nak cekelat.hahaha.demand gila akak ni.so dia assume aku tak nak.so tak jadi lah dia bagi hadiah yang tinggal se tu.aku mintak dia belikan minyak angin untuk next time.dia pening.orang belikan ape je dari langkawi? sah sah cekelat? takkan belikan pinggan mangkuk untuk aku.then aku mintak sudu.

jahat tak? haha

so dia bercakap isu elaun.pui.sekarang ni trend nak habiskan duit elaun aku je.haha.terus dia cakap.tak apelah.dia tak masuk dalam list kot.haaa.tau pun.hahahaha.alah orang dah keje.dah kaya! kenapa nak mintak elaun dari ai! haha.aku cerita perihal kerja.dia nasihat untuk aku jadi seperti kopi.terus aku blur.korang tau cerita perihal kopi? karot dan telur? aku baru first time dengar.then hariz gigih ceritakan aku dari mula

mengisahkan seorang anak menceritakan kisah tekanan kerja dia ditempat kerja.so mak dia bawak dia ke dapur.tuang secawan air panas dan keluar kan tiga bahan tu.mula mula karot.karot jadi lembik bila masuk dalam air panas.dari keras ke lembik.kemudian telur.telur jadi keras.dari lembik ke keras.dan kopi.bila masukkan serbuk kopi.air menjadi kaler hitam.so mak dia tanya.which one are u? 

so secara konklusi.aku kena jadi macam kopi! tak kisah orang gelakkan kita sebab kita pakai mask.sebab at the end.sorang mesti akan ikut! hariz doakan aku jadi seperti kopi.oh terharu.isk isk isk.terharu jugak bila ada kawan ingat kita semasa diperantauan.isk isk isk.

baik hariz! tocey! 

cuti empat hari ni.aku betul betul merehatkan diri.sampai dah habis rehat dah.sampai rasa bosan seperti mahu meroyan.tapi tak ada lah bosan sampai nak maki orang.kekeke.mujur mak aku tak pekena pelempang sulung melayankan mulut aku terkumat kamit cakap bosan.huhu bosan.tapi malas nak keluar rumah.sebab no money.kenapa tak main badminton? lepak rumah kawan? kawan semua keluar.rumah aku tak ada orang.mengerti kau? haha

ok.sindrom bosan ni.menyesakkan jiwa lah.fuh.

esok keje.yayy! keje 3 hari je! yayy! 

No comments:

Post a Comment