Pages

Oct 17, 2010

Al- Fatihah...

sebenarnya hati ni berkecamuk.macam-macam perasaan ada.tak boleh nak cakap ape dah.macam cendol pun ada.kejap marah.kejap sedih.kejap hepi.tapi hepi tu entah.berapa peratus je kot.

okay.kita mulakan dengan..kisah tok teh n mak ngah.sebenarnya aku terkejut dengar berita ni.tersentap kejap.

dulu masa aku duduk taman lama.taman asa jaya.ada atok ngaji ni.aku selalu mengaji dengan dia.kitaorang semua la.budak-budak taman semua kumpul rumah dia.mengaji.rumah dia lak selang beberapa rumah je dari rumah aku.

dalam ramai-ramai budak.aku yang atok ngaji ni aim.sebab? aku ni pemalas mengaji.selalu ponteng.haha.macam-macam alasan gak aku bagi kadang-kadang.teruk kan?
penat la tok...
petang ni tak pegi ngaji..balik sekolah lambat la tok..

macam-macam lah! kadang-kadang atok ni siap jalan pegi rumah aku lagi.nak jemput pegi mengaji punya pasal.haha.kadang-kadang pergi sambil menangis kot...teruk-teruk.kadang-kadang atok bagi aku gula-gula kot.konon nak buat aku selalu pegi ngaji.yela.atok garang.selalu kena marah.pastu aku suka jadi orang last.sebab..entah.haha aku tau aku nangis bila time ngaji kot.haha dalam ramai-ramai budak ngaji.aku sorang dia bagi minum air zam zam lepas dia balik haji dulu..huhu thanks atok.

atuk ni ada anak.kadang-kadang anak dia datang.anak dia kitaorang panggil mak ngah.mak ngah garang.kalau atok aku suka lagi mengaji dengan dia.mak ngah garang.aku selalu macam buat muka kalau dia ajar.kadang-kadang bertakung air mata.huhu

dalam ramai -ramai budak-budak yang mengaji.aku selalu jadi orang last mengaji.pastu rumah pun dekat dengan atuk.selalu la aku tolong atok ngan mak ngah beli barang-barang dapur dorang.kadang-kadang tolong masak sume.basuh kain sapu rumah...aku pun suka melayan dorang kot.yela dorang kan dah tua.pastu duduk berdua je..tak apelah kot.

mak ngah baik.dulu aku selalu teman dia pegi kajang.tak ingat lah buat apa.atok dah layan aku macam cucu dia sendiri dah.kalau aku balik lepas tolong buat keje umah dia.peluk cium tu tak lupa dah.dia selalu cakap aku cucu dia.kalau anak-anak dia yang lain.dia panggil aku.nak kenalkan la kononnya.huhu masa tu malu kot.tapi layan je laaa...

mak ngah suka jahit manik.dulu dia jahitkan manik kat baju-baju aku.aku tak tau la aku simpan lagi ke tak baju tu.

atok ada adik.adik atok nama tok teh.tok teh suara dia nyaring.dulu masa dia baru duduk dengan atok.dia suka pandang tajam kat aku.bila dah borak-borak dengan tok teh.lama-lama pandangan tajam dah tak ada.dia lagi sayang aku kot.haha.tok teh paling sempoi..macam-macam dia cerita kat aku.aku layan kan aje..haha

tapi sekarang.erm.tok teh dah tak ada.mak ngah pun dah tak ada.tinggal atok sorang-sorang.aku pun baru tau.tu pun mak yang bagitau.sejak kitaorang pindah rumah.aku dah tak tau kabar dorang.tau-tau dah tak ada.sedih.tekejut gak.lama sangat tak jumpa.last pun sebelum aku masuk uitm masa diploma dulu..

perasaan? sedih sama macam arwah atok aku pegi.aku dah anggap dorang macam atok aku dah.dorang pun dah anggap aku macam cucu dorang.teringat pulak masa kitaorang gelak-gelak sama-sama dulu.makan sama-sama...haha

memang aku ada niat nak pegi jenguk dorang hari tu...tapi tak tercapai..tok teh pergi masa puasa hari tu..mak ngah pergi minggu lepas...peparu rosak..

sedihnya... :'(
al fatihah untuk mereka...
semoga rohnya dicucuri rahmat...

No comments:

Post a Comment