Pages

Oct 22, 2010

tenang tenang ikan kaloi

okay.hari ni malas nak fikir fikir pasal sim kad celcom yang bunguks tu
yeah.lupakan

bangun tido pukul 8 setengah.
sempat sembahyang subuh okay.
ina dengan kejamnya bukak lampu.
dua dua pulak tu!
pening kepala aku.
pukul 6 setengah tadi
kejut subuh.
huah ina! kejamnya cara ko kejut subuh!

sambung tido.
konon nak study epidemiology.
tapi haremmmm.
tido jugak jawapan pasti.

bangun-bangun pukul 8 setengah.
goyang-goyang kaki dulu.
relaks relaks
berangan
pastu bangun

ina nampak aku kemas-kemas katil
pastu dia ajak aku pegi fakulti.
tanya aku jugak
perkabaran sim kad bunguks tu
aku jawab
"entah la.menyampah je."

ajak pegi fakulti hantarkan report.
sempat beliau menyatakan kegeraman terhadap ahli kumpulan beliau.
fuiyo!
dasat gila!
aku hanya menjadi pendengar tak berbayar.

pegi fakulti.
tak pakai student kad.
bagus.
"okay kot.sekarang kan study week."
kata aku.
lagipun kita cakapla.*aku tambah lagi*
"saya tak ada duit.ptptn tak kua lagi. *ini tipu*"
"saya ada duit makan je.kalau saya bayar saman.saya nak makan ape?"
pastu ina balas
"kapel dengan saya"
aku balas
"kalau kapel dengan awak.awak sapot saya." *haha! ini gila*
ina balas
"kawen dengan saya."
aku balas.
"erk? hak tui! takutnya!!"

suasana kat fakulti.
hening lagi sunyi.
tak ramai pulak.
awal lagi kot.
baru kul 10 beb.

lepas hantar report.
keluar dari bangunan fsk.
ada seorang lelaki berbaju biru disisi motornya.
oh sudahhhh...
time time ni pulak nak duduk kat luar.
ada motor pulak tu.
cuak dah.

oh pak guard.ko memang tak ada keje!

ina cover dengan beg dia.aku? cover dengan dompet je la.tula berlenggang je.

pastu nyorok.konon pegi koperasi.pastu jalan laju laju.

fuh! selamat. cuak beb.

jalan kat fakulti.oh ada shooting lagila.

tengah jalan.mata aku terpandang sepasang kekasih.woho! bestnya~
TERluah dimulut.bukan dihati.monolog dalaman tak menjadi.
dalam pada itu.ada sekumpulan akak akak staf uitm kot.jalan ke arah aku dan ina.
aku hanya memerhati kad mereka.

sekali ina
"weh.akak tu punya senyum kat ko."
"ko wat bodo je eh."
aku jawab
"ya allah! weh aku tak pandang langsung akak tu."
"aku tengah tengok kad dia."
haha!
gelak -gelak aku.
sori kak.
muka saya kadang-kadang blur
tapi tadi memang saya tak pandang akak.
pastu ina cakap.
"sian akak tu."
"semangat senyum kat ko."
haha

perjalanan diteruskan dengan naik tangga mercu jaya.
okay
hari ini tangga ini kurasakan amat jauh.
ya sangat jauhhhhh

sampai kafe.
lapar.
"ina, kau bau sesuatu tak? aku bau naget."
ina jawab
"naget?bukan ayam?"
aku balas
"tak lah weh.naget!"
ina nak menang
"ayam la weh.ayam berempah."
wahhhh~

makan.banyak aku makan.
tengah makan.
aku nampak bus cityliner lalu
sepanjang makan aku fikir pasal sim kad bunguk tu.
nak mintak tolong sape eh.

bila nampak bus cityliner
aku terfikir.
aku carik kat klang sentral je la.

terus pegi basuh tangan
ina dah setel makan
kenyang kot.

pastu jalan balik.
aku suruh ina balik dulu
yeah.aku kena teruskan misi aku.
pedulik lah sehelai sepinggang pun.
aku dah tak tahan lagi ni!

sampai kat bustop.
bus pun sampai.
alhamdulillah

klang sentral.
mata aku melilau carik
hotlink simkad
korang mesti pelik.
kat puncak alam dah tak ada hotlink ke?
aah weh
tak ada
diulangi TAK ADA


huh.kat klang sentral pun susah nak carik nombor rupanya.
jalan lagi.
finally ada!
harga? tokseh cakap.
bukan harga biasa.
edisi terhad.sepesel edition.
ah bagai.
macam hidup dalam gua kot
ceruk dunia mana ntah aku duduk ni
tak macam kat kajang.
setel sudah.gua beli.

sampai kolej.
masuk bilik
huah!
ni bilik ke ape ni?
seminggu aku tinggalkan.

okay.semua dah setel.
sim kad ada.tepon dah ada.
kemas bilik dengan senang hati sikit.
sikit je
tengok baju buat aku nak pitam.

okay.baru boleh basuh baju dengan aman dan damai.
basuh tangan untuk menjimatkan perbelanjaan.
ini terpaksa.huah!

No comments:

Post a Comment