Pages

Oct 29, 2010

hobin jang hobinnnn~!!

hobin jang hobiinnn!


haha.ni bukan alkisah dengan piala malaysia dimana kelantan melawan negeri sembilan ya.tuan tuan dan puan puan sekalian alam.memandangkan aku pernah menjadi rakyat sementara negeri sembilan.so semangat negeri sembilan tu ada la sikitttt..sikittt kot.haha

dulu masa duduk sini memula.aku tak faham apokobonda dengan hobin jang hobin ni.macam robin hood je..haha orang orang kat pkd asik citer cakap cakap antara dorang je.pastu selit.hobin jang hobin.bila dengar mata aku terbeliak.muka pelik.eii.ape tu?

sampai satu hari nak balik kuala pilah dari kajang.masa tu piala menda pulak ntah.negeri sembilan menang kot.nampak la papan tanda.cakap tahniah.pastu hobin jang hobin.wahaha!
maksud macam 'semangat jang semangat!'

yekott..macam tu kott..

so.aku tak tau esok 30hb kelantan lawan negeri sembilan.piala malaysia.ke hari ni? entah.

bila tau tu.aku terus cakap kat kawan aku.ina.

hobinnn jang hobinnn~~

tengok citer anime? gaya aku macam suara dorang la.macam ala ala pompom gegurl gitu.ina panas telinga.

haha!

memandangkan hari ni kami nak basuh rumah.satu hari ina dengar aku cakap.

hobinnn jang hobinnn~!!

"ecaaahhhhhhhh!!!!" jerit ina.

so.janji melayu pukul 10 setengah.siap2 pukul 12 kot.memang kentut ayam.aku dah siap awal kot..wa panas betullah tunggu orang ni.huhuh.

lepas tu makan.lapa kot..dari tadi ina dengar aku membebel.lapa lapa lapa.makan dengan nazir,sob dengan sape lagi sorang.din? ha din.dorang baru lepas jumpa madam shima.patut je semart benor mamat mamat ni.nazir kata nak madam kasi markah lebih kena pakai semart semart.haha senget la ko.

makan bapok pedas sambal ikan keli tu.nazir asik cakap kat aku pasal bukit broga.haha.aku tak faham sangat ape dia cakap.loghat kelate dia cukup pekat.lagisatu masalah aku.aku suka buat muka blur.tak faham ni.cakap haa je..pastu toleh kat nida.aku tanya.

'apa dia cakap weh?'

gila jahat.nida tolong transletkan.nazir ni macam tak faham-faham pulak.nak lagi borak loghat kelate ngan aku.ah sudah.tak faham.layankan ajelah labuuu.tapi aku faham la jugak ape dia tanya.cerita dan sebagainya.

misi diteruskan dengan.ke econsave.jarak ke econsave lebih kurang 100 meter.eh bukan.20 kilometer.eh yeke? eh entahla.econsave adalah kedai paling best untuk membeli belah.disini.yeke? yekott..

macam macam keperluan rumah perlu dibeli.banyak jugak beli.dari penyapu sampailah pencuci mangkuk tandas.macam orang baru kawin masuk rumah baru pulak rasanya! wohoo! macam ada pengalaman.oh gatal.

aku ada masalah.ya masalah.membeli bakul.

bakul je pun.haiya.memula amik satu bakul ni.rm 13.90 sen.tak jadi.mahal untuk sebuah bakul.pastu ina tanya.nak beli bakul ke.dia rekemen yang satu tu.besar.rm 15.nak dibandingkan dengan rm 13.90 sen punya.ok aku amik.

sekali ina amik satu bakul.besarrrr punya.rm8.dia tanya ni nak bakul untuk ape.aku cakap.baju kotor.semua menjerit.

ecah! ko tak nak basuh baju untuk 2 taun ke!

aaaaaa...besar sangat ke?

semua gelak.aish.pastu jumpa yang ni.




tak nak.mahal.rm 15.mengarut je...memula okayla kecik.suruh gee amik warna merah.

eh bukan merah.oren.susah payah dia panjat.keluarkan bakul yang ketat tu.sekali.

"tak nak lah gee.amik yang lain la."

"ecahhhhhh..."

last2 aku beli bakul rm3.90 senang cerita.


yeah.ini rumah kami.cantik tak? dealer rumah ni.abang ban.nak cakap bun pun okay.dia dah cat pagar rumah ni rupanya.hari tu kata tak nak.gedik.cantik tak? yeah ini pandangan dari depan.batu sungguh berselerakan.aii abang ban bun ni.buat la keje elok elok sikit.bila u mau bikin itu simen ha? haiya.

pandangan dari tepi.woho! apakah bertanda bulat itu? yeah.itu adalah penutup untuk lubang tengah yang telah kehilangan besinya.apakah ayat ini.apela abang ban bun ni.carikla papan molek sikit.hancur kete gee kot..suka sukii je..kemas la sikit abang ban bun oi.tak kan kami nak buat.

okay.rumah kami dekat fasa 3 puncak alam.dekat dengan jiran tetangga yang macam baik.mak cik sebelah sungguh peramah.sangat peramah.huhuh letih melayan.rumah kami dekat ngan rumah aron and the gang.rumah depa lagi murah.380 je kott..ikutkan itu rumah kami nak duduk.tapi bahaya untuk kaum wanita macam kami.tak apelah mahal sikit.nyawa lagi mahal kan? kan? kan?


aku sebilik dengan ina.hasil undian oooosomm! eh tak.lat tali lat tali tam plom punya kaedah.iyee..kaedah ini masih digunapakai lagi ya.jangan tidak percaya~
dengan kaedah ooosoom! yang membuatkan kami berjaya mendapat bilik master bedroom.yeah.berjaya! so ni pandangan dari bilik aku la.

lantai sungguh hitam.menurut abang ban bun.rumah ini tak pernah dibasuh sedari beli lagi.woohaa! bapoklah! pernah kami mengutarakan untuk mintak dia cuci.jawapan yang pasti.semestinya tidak.huh.menyampah aku.hasil basuhan menghasilkan air yang sungguh hitam.ya.sungguh hitam.

bilik air pun cuci beb.siap guna harpic lagi.aku memang percaya dengan kebolehan harpic.syabas harpic!


ni buih buih cinta ruang tamu kitaorang.kotor lebih kurang je.bukan lebih kurang! banyak kurang!belum aku zoom kat tangga.lagilaaa.


tadaaaa~! berkilat tak? fuh! penat weh.serius penat.tak nak aku pindah rumah lagi.kalau ada pun.aku nak orang tu basuh.isk isk isk T-T


dah penat kemas rumah.berehat la kejap.kami ada tetamu.tetamu tak dihidangkan air.haha anak jiran sebelah.nama aku tak ingat.depa rajin melayan.aku duk tengok je la.tak larat dik.akak nak tido.akak nampak katil.air dan sebagainya sebagai santapan.ya bantal termasuk juga.


aku tak tau la ape dia cerita.tapi nampak macam rancak.janji jangan mengumpat.aicehhh! wahaha! ada facebook tu beb! ada pakwe kott..budakbudakzamansekaranggg...

finally! alhamdulillah siap semua.berkat kata seru aku la hobinn jang hobinnn~!!penat tok seh cakap.air cendol pun tak dapat makan.haha semua rajin.bertungkus lumus siapkan.kemaskan rumah.huhu aku pun bertungkus lumus.hobinn jang hobinnn~!!

okay.jemputlah datang rumah.ada party masuk rumah baru.sesape yang rajin.boleh amik upah cabut rumput.sukarelawan lagi dialu-alukan.sangat dialu-alukan yee.hehe

hobinn jang hobinnn~!!! ^_^

4 comments:

  1. bolehlah korg gilir2 jadi chef kat umah aron n the gang haha.

    ReplyDelete
  2. hahahah..hobin jang hobinnn!!

    smngt cuci umah.. pinggng ko mcm da patah je tu..:P

    ReplyDelete
  3. haris; haha! boleh la bertukar tukar makanan nanti! hehe ;p

    ReplyDelete
  4. ati: hahaha..penat! lebih dari patah je ni..huhu ;p

    ReplyDelete