Pages

Nov 4, 2014

Firasat

dia suka kau. 

hu?? 

dengan pantas. J menoleh ke arah D yang masih tenang dengan kata kata dia. 

Teori mana kau guna? Firasat sape pulak kali ni? 

Balas J. 

masih tetap di pembaringan beralaskan lengan menghadap langit. kerusi kelabu di perkarangan taman permainan taman asa jaya terasa jugak empuknya dikepala. kegemaran J dan D untuk 'bertawaf' mengelilingi taman permainan tersebut sebelum rehatkan tubuh di kerusi milik MPKj itu. Perbuatan mereka dipandang oleh beberapa org manusia. well. siapa peduli. 

hati aku. aku memang rasa dia suka kau. 

jawab D sambil tersenyum menghadap langit. 

J menjelirkan lidah. 

kalau ko rasa tu fakta. aku rasa tu mitos buatan ko. 

J bangun. memanjangkan tangan ke serumpun rumput lalu mencabut sehelai yang paling panjang. 

kemonlah J. aku rasa dia ego. kau pun kasar sangat dengan dia. 

D meneruskan untuk pertahankan mitosnya.

haha.merepek la instinct ko. malangnya aku hanya percaya bila ada sesuatu terucap dari mulut dia secara live. yes or no. 

J berkata sambil tersenyum. mencampakkan sesuatu hasil dari rumput yang dia petik tadi kepada D.

Pakailah. cincin rumput. Aku hadiahkan untuk ko. 

J ketawa besar. berharap D melupakan kisah mitos dia. Pada dia konklusi perasaan seseorang tidak boleh digunakan melalui firasat. Itu mitos yang menghasilkan angan angan kosong. 

Firasat aku kata. kau pun suka dia. betul? 

Balas D sambil mata tepat ke arah J. 

J mengalihkan pandangan. Terasa sesuatu tersekat di saluran esofagusnya. 


No comments:

Post a Comment