Pages

Nov 12, 2014

Zaman Sekolah

Tadi bervoice note dengan ina.

Tercerita zaman sekolah. hahaha. adoi.

So tiba tiba rasa nak share zaman sekolah. Sekolah rendah dulu eh? Kawan kawan kat blog ni pun ramai yang satu sekolah dengan aku masa darjah 3-6 dulu. haha

kenapa 3-6?

sebab masa ni aku ditukarkan ke SkSj. Tak yah la tau. sekolah apa. risau ni popular kat search engine. naya je.

Aku kelas ketiga. padahal aku tak layak masuk kelas tu. aku rasa la. haha dia aku rasa konsep sape daftar dulu. hahaha. atau entah. dia ikut kot ko sekolah mana dulu ke. I dono.

Aku dulu masuk 3 harmoni atau dedikasi. I tak ingat.

aku bukan pengawas. satu kelas dengan faja. faja dilantik jadi pengawas. dulu kan zaman sekolah rendah orang tu dilantik sebab kemas ke pandai ke apa ntah. yela kot. i dono. wek.

aku rasa beberapa bulan duduk di kelas harmoni tu. kemudian aku dipindah ke kelas cekal. kelas kedua. aku tak suka kelas cekal. sebab semua budak pandai kot. aku tak rasa aku pandai. hahaha.

so aku agak pasif dikelas cekal. budak pandai ni memang aktif dorang macam beyuk. ah aku tak suka kelas cekal. tapi tak ingat tu ganggu prestasi aku ke tak. tak ingat lagi.

yang paling aku ingat adalah. aku selalu keluar masuk bilik disiplin. cikgu suhaimi. cikgu disiplin. muka aku ni cikgu dah kenal. sebab masuk?

tak jalankan tugas kelas.

lolol. see bukti aku ni memang pemalas dah memang ada masa sekolah rendah lagi. hahaha.

ada satu ketika aku lawan. aku cakap aku tak tau aku kena tugas apa. sebab tu aku tak buat. baru nak buat. dah kena panggil masuk bilik cikgu disiplin.

lol

cikgu cakap. wat? awak tak tau????

terkejut.

aku ingat lagi. pastu aku cakap haah. sebab selalu tukar. ala dulu kan ada origami yang ntah ko boleh tukar tukar nama ikut mood ketua kebersihan nak bagi ko tugas apa hari tu. sebab guna kaedah tu la aku tak tau aku kena buat apa untuk hari tu pastu terpinga pinga kena masuk bilik cikgu disiplin. wekk.

banyak kali. tu yang paling aku ingat la. tapi tak sampai tahap gantung atau buang sekolah. aku rasa sebab jalankan tugas je la. haih. keje sekolah ok je. excellent. lol.

faja kan pengawas kan?

so aku ni bukan pengawas. tapi aku selalu ikut dia bertugas.

hahahah! gelakkan ecah!

aku ni memang suka langgar undang undang dari zaman sekolah rendah rupanya. katakan lah. budak biasa rehat jam 12. pengawas rehat jam 11.50 sebab dorang nak jaga kelas kan? so aku rehat pukul 12. pastu...aku pegi kat tempat faja. contoh jaga tangga. sama sama jaga tangga. hahahahah!

kalau cikgu meeting. semua pengawas jaga kelas.

aku yang murid biasa ni dengan tak tau malu yang bajet macam dia ketua pengawas yang power sampai boleh pakai baju biasa. ikut jaga kelas jugakkk. hahahaha

dulu ada rombongan ke melaka. untuk ketua kelas. pen ketua kelas. pengawas pusat sumber and pengawas sekolah.

aku pegi jumpa cikgu cakap aku nak pegi ikut rombongan tu.

hahahahahah!!!

eh jangan gelak. aku dapat pegi tau. jangan main main. mesti cikgu pelik. kenapa ada murid macam aku ni. eiiiii. so annoying.

so aku dapat enjoi ke melaka. satu satu nya budak biasa yang berjaya join. hahahahaha.

oh lagi?

ada pertandingan menyanyi. aku berduet dengan faja nyanyi lagu ya maulai. (bapok poyo dowh. geli geleman) tak berjaya. tak boleh wakil sekolah. tau tak aku buat apa?

mintak penjelasan cikgu.

kenapa kitaorang tak layak jadi wakil sekolah.

hahahahah! gelakkan lagiiiii. tapi kali ni memang tak berjaya la. sebab nak solo. aku duet. hahahahahah. ya allah. teruknya. apa aku fikir dulu eh? ni konsep kalau kau nak. ko kena buat and dapatkan. apa apa kena ada penjelasan.

tak ada memori yang banyak masa sekolah rendah. aku tak aktif menari masa ni. aku rasa ramai yang talented kot. atau cikgu pilih entah cemana ntah.

oh. aku penah masuk pertandingan busana muslimah. pakai jubah. wakil kelas. pastu kena catwalk dengan jubah tu.

ya aku menang.

hahahahahahah!!!!

so geli.

kelas dulu aku tak suka math. sains. aku menyampah dengan subjek ni. until darjah 6. cikgu zakiah. dia la buat aku score dua benda ni. so upsr agak excellent la.

ok sambung later. pasal pegi sekolah balik sekolah. hubungan dengan faja yang asik gaduh. kisah cinta zaman sekolah rendah. oh ini so merepek.

ok later! cau!

No comments:

Post a Comment