Pages

Nov 26, 2014

selamat hari rabu!

Hai semua!

pagiiiiii

hari ni hari yang indah. saya masih seronok pasal semalam. hahaha

semalam? kenapa dengan semalam?

oh semalam aku bosan. aku tak tau la. aku tak ada keje ke apa. tapi aku bosan. so dalam pukul berapa ntah. bos aku panggil aku masuk bilik dia.

dia bagitau aku. kos competent yang aku pegi. yang mana? aku kata la satu. pastu dia suruh aku pergi lagi satu.

wat??

aku pun cakap wah? saya boleh pegi ke? best2. i loike. hahahaha.

lepas tu dia bagitau aku dia dah dapat sijil competent. ini sangat best! sebab apa? sebab report dia lulus lebih 80%. ini sangat cool untuk diri saya sendiri!

hahahahaha.

sape sape yang faham je yang tau kenapa aku eksited gila bila report dia lebih 80%. hebat gak la aku ni sebenarnya. oh saya sangat suka. rasa nak celeb sorang sorang je makan apa ya? hmmmm. oh mungkin akan hadiahkan diri sendiri sehelai baju. *terus bukak igshop*

banyak la yang kami bualkan. bual kosong je. aku serba salah jugak. tapi ok la kot dari aku berangan depan komputer aku. hahaha. lagisatu yang bos aku nasihat kat aku.

buat bisnes makanan. contoh la. ko kena jual makanan yang safety n healthy. contohlah ko jual makanan yang tak menyihatkan badan. boleh jadi asas kepada pembentukan penyakit atau kehidupan tak sihat. ko memang untung. lama lama. hati kau tak senang lah.

aiya. insaf la. terus kensel nak buat bisnes makanan. betul jugak. sama konsep jual baju. kau kena jual baju yang menutup aurat. tak jarang. macam macam lagi lah.

bos aku ni nonmuslim. mungkin kata kata dia berbaur kemanusiaan. tapi hmmm. kalau diolah dari sudut agama. ada betul jugak.

dan! dia bagi aku satu pemikiran yang genius. hahaha. aku sukakan idea tu! thank you papa! =D

hari ni hari yang indah.

hmmmm. *senyum*

okay. aku tengah dengar lagu habits ni. aku datang awal pagi ni. aku dah tau dah cara nak hindarkan ketakutan bila masuk opis. ko bukak utube.ko pasang earphone kat telinga. dengan volume yang kuat *tu mmg aku suka* pastu ko masuk je la kat opis yang gelap gelita pegi pasang lampu.

tadaaaa! semua lampu sekali pakej dengan ekon aku bukak.

sambil tu nyanyi la part korus. tak pun lalalalala je.

tempat aku sangat bersepah. aku tak ada mood nak kemas. nantilah. jap lagi. nampak macam kau tengah alami tekanan kerja yang dasyat. 

sikitlah.

tapi smalam bos aku tanya aku keje ok x? ada masalah tak? rasa disayangi tau. hahah 

ala tu sebab ada koyok kat dahi aku. maigod! aku semalam mengalami pening kepala yang maha dasyat. rasa nak balik je. tapi tak yah la. pastu aku tampal kat dahi. kecik je. pastu bos kol panggil masuk bilik. aku pun terus pegi dengan koyok tu sekali.

memalukan. 

tak apa lah. sekurang kurangnya dia rasa nak tanya. kekeke

semalam cerita pasal seorang perempuan yang hampir keguguran sebab angkat barang berat. ya allah. ngilu. aku hampir pengsan. aku sangat ngilu bila tengok perempuan mengandung. pastu kata pendarahan bla bla bla *pening* 

aku tertanya tanya. kenapa dia angkat barang berat! kenapa tak suruh orang lain? mungkin tak ada orang lain. kalau tak ada orang lain jangan angkat. biarkan je. sangat bahaya ok. 

aku yang sihat walafiat ni pun suruh orang lelaki yang angkat kotak yang ringan. aku seorang pelakon hebat lah. haha. well aku suka ajar lelaki untuk jadi gentleman secara halus. lagipun aku ni pemalas kot. sebab tu suruh orang. hari tu la. aku angkat kotak yang tak ringan sangat tak berat sangat. tapi mampulah untuk orang kecil macam aku ni angkat. 

depan aku en M. aku pun..macam eh takkan la aku kena angkat? macam not nice je. tak suka lah kiranya kalau aku angkat. aku pun pura pura tanya. en M. ni nak bawak naik atas kan? pastu dia kata aah. aku pun. cakap okay dan bawak macam berat gila. hahahahha. padahal baru naik satu langkah anak tangga. 

pastu..

bak la saya bawak. aku pun terus oh okay! 

pastu dia bawak kotak tu dan geleng kepala. sebab tak berat mana pun! ahahaha aku kat belakang dia dah gelak halus dah. dia kata la tak berat pun. aku jawab je la.ala en M laki. saya pompuan. mana sama berat kotak tu. 

lolol.

siud je. well lelaki la yang kena angkat kotak. bukan pompuan. jadilah gentleman sikit. aku ni kalau boleh. pintu shopping mall pun aku nak lelaki yang tolak tau. ala ni konsep gentleman la. hahaha. kalau aku kua ngan mak aku. aku yang tolakkan pintu tau. kalau dengan adik laki aku. hmmm. tengok la. kadang kadang aku pura pura bapok berat wehhh pintu ni. padahal tak berat pun. eh just imagine la. dengan perbuatan aku tu. orang akan memandang adik aku dengan wah. bagus adik dia ni.tolakkan pintu untuk kakak dia yang selembik sotong.

hahahaha.

tapi kalau shopping. memang adik aku la yang angkat. aku tak larat. adik tu. semua adik. uyun & adi la. syira tak leh. aku akan nampak lemah bila suruh mak dan syira yang bawak barang. 

kalau ngan adik aku. tak yah cakap. memang dorang yang akan bawak. sebab aku sangat lemah. aku tak larat nak angkat. masa ni ngada ngada menjadi 2 kali ganda kot. 

lolol

ok selamat hari rabu! 

No comments:

Post a Comment