Pages

Dec 29, 2014

aku demam lagi

aku demam lagi.

hahaha gedik ah tajuk. nak lempang laju laju je nghase.

okay. aku demam malam je. kul 6 lebih aku rasa suhu badan dah lain. ok tak pe. kul 7 oh dah naik sikit suhunya. masa ni aku terus cakap.

mak! rasanya kan demam malam la! - aku
pegi la klinikk - mak aku
malas lah. takut. - aku

iye. aku mmg penakut. aku tak suka jumpa doktor. sebab aku tak tau nak terangkan situasi badan aku. kalau dia kata awak sakit tekak? contoh la aku sakit tapi tak sakit sangat. kadang kadang sakit kadang kadang tak.

tu jatuh hukum mana? sakit ke tak sakit?

so aku malas nak biarkan doktor macam bengang dengan jawapan aku. so yela. aku kata esok je la pegi.

hari ni hari kedua. so aku bertambah dua kali ganda. aku suruh syira amik panadol. amik air suam.

tone suara yang.. syiraaa tolonggg syiraaa tolonggg

padahal ngah tengok tv ni. macam aku cakap sebelum ni. adik beradik aku memang penyabar banyak dengan aku. aku kat rumah tu. paling lembik. paling lemah. paling ngada ngada. paling sensitip. ah yang sayur sayur bagi aku je la gitu.

pastu macam mengeluh.. cemana nak mandi ni. sejuk gila. nanti demam teruk. syira cuba rasa dahi akak. panas tak? apa? panas? mak? macam mana ni? panas lah. hah? pegi klinik? mahal tak? ala esok je la. medikal kad panel? ala tak tau mana letak.

pastu mak aku suh syira masakkan air. bukan syira la g masak. syira suruh akak aku pegi masak air untuk aku. ngehngehngeh.

gedik je kan?

pastu g metropoint. beli jus katanyaa. konon kepercayaan diri sendiri menyatakan. jus peel fresh mampu pulihkan kesihatan badan. tapi balik x minum pun. duk begosip dengan member sampai akak aku tegur ko ni sampai kul bape nak begosip ngan member.

peh.

syira teman aku pegi kajang tadi. jalan dengan dia. hati riang. kami nyanyi lagu black widow ha kau. aku train baik punya sampai dia suka lagu black widow. pastu lagu yuna. yang cinta ini tanda hati tu. hafal wehhh. kagum tepuk bahu dibuatnya.

masa lintas. aku membebel sejuk. dia kata sweater aku nipis. see. budak skrg. dah pandai tengok kualiti baju ko. aku cakap la. lama kot sweater ni. dari kak echa diploma kott. beli mahal. kena pakai 10 tahun. ( padahal baju tu serius dah mereput)

ngah lintas. aku ni tak pandai lintas. bebel sorg sorg. ah susah la nak lintas. tak sedar adik sendiri telinga kuali. alert.

apa yang susah? xda kereta. jalan la. - syira
......... - aku

pastu ko nampak satu kereta lambang chevrolet kot. ke bukan? aku men bantai je. ni yg besar tau. mcm wish tu. bila adik ko tanya ni kete apa. aku jadi macamm.. hmmm..

ni chevrolet. macam alza tapi bukan alza.- aku
tak nampak macam alza pun - syira
dia bukan alZa tapi besar mcm alza la - aku
sama pesen macam alza - aku

aku tak tau ajaran aku tu masuk ke tak. atau dia sedar aku tengah merapu. so ok.

syira faham.

lol


ok aku nak tido. demam dah kebah sikit. sebab aku dah boleh pasang kipas. hahahaha.

ok semua. gudnoitee gudnoitee gudnoitee ( suara snow white cakap babai kat haiwan haiwan dia)

over je kan. hahaha

 kantoi selalu buat kat rumah.

No comments:

Post a Comment