Pages

Dec 15, 2014

selamat malam senin

hai hai hai.

isnin yang sibuk kan. tadi aku balik jam tujuh. mak aku kol. tanya kat mana. dia terkejut aku masih diopis. sebab dah lama aku tak stay kat opis until 7. mak aku ajak beli barang dapur. aku pun ok lah. tunggu aku balik. pastu gerak.

tempat kegemaran. kat meden. meden depan klinik kesihatan. smpai rumah tak mandi pun. solat semua. terus pegi meden. pastu mulut tekumat kamit cakap kat mak aku.

lapaa lapaa lapaa.

macam zombie. pastu cakap nanti balik nanti nak singgah dselera. nak makan nasi goreng. pastu cakap lagi. mak tak yah kua kete. t aku sendiri yang turun beli. hahaha. mak marah sebab nape nak singgah singgah? y tak beli je kat gerai kat meden nanti. alasan aku. situ tak bersih. hahaha tipu!

masuk meden. pakai troli. kita amik pengajaran yang lepas lepas. kalau troli. leh bawak smpai parking. walaupun aku tak gemar sungguh guna troli sebab berattt nak tolak. demi tangan tak penat angkat barang masuk kete nanti. aku relakan.

memandangkan aku dengan mak aku je yang pegi shopping. so automatik. keje menolak troli jatuh ke bahu aku. takkan ko nak suh mak ko yang tolak. tak cool la weh. aku pakai selekeh je tadi weh. baju belang belang tudung kelabu. nasib tak ada sape aku kenal. kalau tak.. memang aku buat tak kenal lah kan.

keje menolak troli ni senang. ko dengar jenmak ko nak beli barang ape. pastu guna ingatan tak bape nak tajam ko ni. pegi kat tempat barang yang dimaksudkan. aku memang harap tak ada yang kenal aku weh. sebab kalau ikutkan watak aku tadi. ada satu ketika aku berlari lari sambil menolak troli.

sungguh budak budak.

lari lari pastu stop. lari lari pastu stop. lari sambil menolak troli.

nasib mak aku tak marah. sedang kami membelek belek barang. jumpa jiran. mak kepada kawan adik aku. adi. kami panggil. mak alip. so kawan adi adalah alip. mak alip shopping bersama suami dan adik dia. kami berborak sekejap. depa cerita tentang longkang tersumbat. tukar tukar no jap. pastu gelak gelak. pastu tengok aku beli timun jepun pastu tanya sedap ke timun jepun tu. aku tak pernah pun makan timun tu. mak aku yang suh amik. aku amik je la. dorang la bork borak tentang timun jepun.

masa aku beli belah ni. aku lapaaaa gila weh. sambil tolak troli. lari lari sikit. sambil tu mulut aku berbunyi lapaa makkk lapaaa lapaaa.

so semua benda aku amik. aku amik fries. aku tengok naget semua sedap tapi tak amik sebab kat rumah ada lagi. pastu aku kata kat mak aku. aku nk buat koktel lah malam ni! mak aku iyakan jee. pastu apa lagi? biskut aku amik. alasan untuk opis. hahaha jahatnya! tapi betullah. kat opis tak ada makanan.

dalam lapan lebih kami selesai shopping. yang seronok shopping ngan mak aku. dia bagi aku buat keputusan. nak yang mana yang mana. kalau tak ok. dia tak marah. dia lekk je. cool je mak aku ni. hahahaha

lapar kan? singgah dselera. mak aku duk dlm kete diam diam. mak aku tak pandai kunci kete. hahaha. sebab aku cakap. mak! t kunci kete tau! safety! buat lah tutorial 5 saat sat. how to kunci ur car dari dalam. haha. kat dselera? hmmm aku tertinggal hp. so aku duduk berteleku tongkat dagu dlm 15 minit. bosan. macam macam manusia aku nampak. biasalah. dah duk sorg tanpa hp. apa lagi yang ko boleh buat selain observe org?

sampai rumah. aku parking depan rumah. reverse parking. excellent! hahaha tengah reverse. aku citer.

mak! hari tu kan. ada langgar kete orang. (sambil reverse aku citer)
hah! jerit mak aku.

kete benti. aku terkedu sebab ngah carik ayat.

oh haah. huhu terbakar duit. (sambung reverse sambil ketawa)

kau ni! dah banyak duit sangat ke?

mak aku masih shock.

kat mana? teruk ke? bape rm kena?

ala kat parking kete. kena rm 150. ala ok wat. call dia lagi siap cakap saya langgar kete you. hahahaha

pastu mak aku geleng kepala pastu dia kata mesti baiki cat kan macam tu la dia tanya. pastuuu.

argh. Apa je aku bleh buat selain biarkan mak aku geleng kepala sekali lagi? wuwuwuwu.

so saya sangatlah penatttesok aku half day pagi. saya ada hal. mau tido dah. sebab saya sangat penattt. k gudnaite semuaaa!!!!


so

so saya sangat penat

No comments:

Post a Comment