Pages

Dec 23, 2014

Dia cakap

semalam tengah aku lepak makan tomyam berkawankan melo ais dselera. aku membincangkan hal ami dengan uyun. ami tu kuceng aku. cantik. ramai orang berkenan. kalau mood aku baik. aku panggil dia si cantik. ami atau baby. tapi bila mood tak baik.

aku babikan aje.

ops. *emot gelak tutup mulut*

perbualan tu macam ni.

aku: cuba teka ami dah melahirkan ke belum?
uyun: dahh.
aku: okay kalau dah kenapa perut dia masih kembung?
uyun: sebab saluran darah bahagian tempat susu dia bengkak
aku: macam mana ko tau..???
uyun: tau lah. aku kan ada buat kajian kucing masa sem 3.
aku: ok apa kita kena buat? bedah?
uyun: tak boleh bedah. atau dia akn mati sebab pendarahan.
aku: ok pastu kita kena buat apa?
uyun: kita kena biarkan saluran darah dia ok balik. pastu baru leh mandulkan.
aku: oh ni sebab susu banyak ni. tu pasal la bengkak. dia kena susukan anak dia la ni.
uyun: aah
aku: tapi ami tak susu kan anak dia..payah la macam ni.
uyun: mana ada... dia selalu la susukan.
aku: tak.. dia tak susukan.
uyun: mana ko tau?
aku: dia cakap.
uyun: ...gila dia ni. (berkata pada syira)
aku: (terpinga pinga) watt? eh betullah.


uyun berlalu pergi ke dapur. tak ada sape dengar apa yang keluar di mulut aku selepas itu. oh ti dak.

No comments:

Post a Comment