Pages

Jan 16, 2015

Happy Jumaat!

Happy Friday!

Semalam aku call tirah. tirah ni kawan aku yang berkongsi tarikh lahir dengan aku. haha sampai sekarang aku ingat lagi saat saat kitaorang tanya tarikh lahir. biasalah pompuan. (ke kitaorang je?) aku ni la jenis usik usik cakap.

so kau apa citer sekarang? bila nak kawin?

hahaha. aku ni jenis tak suka orang tanya aku bila nak kawin. tapi aku suka tanya orang. tapi beza sikit la. cara aku tanya. tone. niat aku tanya pun. for fun. so aku tak rasa tirah terasa. so! bila dengar je soalan macam tu (untuk manusia yang faham aku) terus keluar keresahan. bhahah kira tu soalan untuk trick segala citer pasal percintaan dia.

lol

bila kitaorang tanya tanya pasal life memasing. (kitaorang suka sharing sebab aku suka pendapat tirah yang berbeza dari orang lain) lepas tu aku tanya.

besday ko bila?

dia cakap bulan 3. then tak tau la. normal kot. bila ko jumpa orang yang satu bulan dengan ko. dia macam terus rasa macam ada darah pertalian. bhahaha (over tak?) terus macam...

bulan 3?? eh aku pun bulan 3! (ke aku je yang eksited?

pastu dia tanya. hah! sama? bape hari bulan???

pastu lama..jap. masa ni aku tak ingat sama ada kitaorang lafazkan sama sama atau aku cakap dulu ke cemana. tapi yang paling korang agak ialah kitaorang menjerit seolah olah ko kehilangan kakak/adikberadik kandung ko untuk berpuluh tahun dan ko jumpa akhirnya.

over lagi tak? so kaki drama kan? no wonder la haris cakap aku hidup di alam FantaC.

cheh

so minggu depan dia akan ke sabah bah. tula aku kol dia semalam. cakap cikgu mumtaz ajak meraikan hari sabtu ni (terus aku cakap kat dia peh peh peh.aku suka macam act yang peh dasyat gila beb pastu tirah macam poyo aa ecah) so aku cakap kat dia. untungla iaa dapat sambut besday kat sabah bah. macam aku baruu nak sambut kat jepun arigato huzaimas. tapi tak da rejeki. lulz ini sangat perasan.

well biasalah pompuan. sekali lagi update pasal kisah diri. pastu aku ni kadang kadang selalu jadi pakar motivasi tak bertauliah. cewah. disaat dia menceritakan kisah calon calon dia. aku dengan tenang nya (tenang ke? ahahaha) bercakap.

aku rasa ada hikmah sebenarnya weh. ada sebab ko tak ada pakwe lagi ni. yela tengok ni nak merantau. in case la ko ada pakwe. benda ni akan mengganggu ko tau tak. cewah. ianya akan mengganggu hubungan korang! (korang boleh bayangkan tone suara aku yang macam menegakkan sesuatu)

'wah ecah...kata kata hang ni buat aku tenang sikit weh. bagusnya ang ecah...'

tanpa endahkan kata kata dia (macam..ala bukan ko sorang je puji aku dengan bagi ayat ayat macm ni *gelak tutup mulut) aku sambung lagi aku cakap.

'maybe nanti ko jumpa kat sabah ke. ok dia bukan orang sabah. dia orang semenanjung. tapi macam ko la. transfer ke sabah. ok kalau bukan sekolah sama. dia mungkin sekolah lain. oh ya! mungkin korang jumpa masa kursus ke apa ke? haaa....'

dia balas

'aah kan. 19hb tu kan berkumpul kan. dapat la aku cuci mata. kot sangkut ke'

gelak gelak gelak

'ye betul!!!' hahahah so drama la! oh aku ni kalau buat drama. klise sangat. orang dah boleh teka. siap boleh sambung arahan aku.

so kami berdua sangat eksited dengan perjalanan hidup kami tahun ni. twenty15 kan? apa yang ko tak eksited pasal tahun ni? bak citer sikit. bia aku bagi kata kata positif.

hahaha.

ok hari tanpa kompromi hari ini (ye tema untuk hari ini adalah hari tanpa kompromi) dimana hari ni kalau aku cakap hitam. hitam. putih. putih. tanpa kompromi ni juga wujud ke atas diri. contoh. aku tak bagi kompromi kepada diri untuk makan lunch selagi ada keje tak siap. (ye semalam aku buat. dan aku kena lunch kul 12.30)

xdala hitam putih sangat. just masa ni ketegasan diri terserlah. orang memandu macam tahi pun aku hon kan aje.

ok happy jumaat!

No comments:

Post a Comment