Pages

Jan 14, 2015

Sekolah

minggu ni minggu pertama persekolahan kan? maaf lah entri sekolah tak tulis masa hari pertama sekolah. hihi. sibuk la katakan.

kawan aku ada macam kemukakan soalan imbauan zaman sekolah. hari pertama. haha aku? eksitedd.
bila imbau balik hari pertama. aku terus recall cemana aku zaman sekolah dlu. menengah la eh. rendah lama sangat la.

ok masa sekolah menengah. form one. aku sekolah jalan bukit kajang. kalau nak glemer atau acah acah sekolah profil tinggi. gunalah perkataan hill street. peh. ala sama konsep high skul la. sekolah tinggi kajang.

masa form 1 ya. hmmm. aku sekelas dengan faja. kitaorg dafta sama sama. oh ya. aku dengan faja ni.. entah la. kitaorang selalu pape. dafta sendiri. tak macam budak lain. parents datang daftakan. kitaorang sendiri je. semua setel sendiri. just bagitau parents bape yuran kena bayar je. aceli until now aku tak tau nape parents kena datang (untuk sekolah menengah) hmmm. ntah.

ok lupakan.

bila citer pasal hari pertama sekolah. apa yang aku eksited adalah baju. tudung.

masa form 1. aku beli baju tudung dengan mak aku. tapii aku lebih cerewet. aku tak pakai tudung labuh. tudung nak ngam ngam paras dada. (ikut syarat) sebab aku ntah. tak nak gelebeh gelebeh kot. baju... tak nak lebih paras lutut. nak ngam ngan kat lutut.

so form 1 penampilan aku agak ok la. tak comot.

warna tudung kena sama kaler dengan baju. tak nak putih tudung lain. putih baju lain.
hal ini lebih menjadi jadi if ada event dengan coral speaking (tau tak sape join coral speaking sekolah jb dia konon konon bajet diri dia berprofil tinggi. over kan). kalau ada event (pertandingan atau jemputan persembahan atau persembahan kat sekolah jb) aku selaluuu atau wajib atau kena pastikan from head to toe aku perfecto muchacha! :* kalau tak sama kaler. apa awak buat ecah???

aku sanggup nila malam sebelum kejadian.

bila makin besar. aku makin gedik dan over dengan baju sekolah aku. tau apa aku buat?

aku anta tailor.

dulu kan ada satu musim. tudung dari kain cotton. pastu jahit tepi. pastu baju sekolah pulak jenis licin. kain licin. baju licin. tudung cotton.

aku beli kain n anta tailor. siap nak straight cut. tak nak too besar (sebab ada baju yang lebar dia besar)

poyo kan!!!

ni masa aku jadi pengawas pusat sumber. aku beli kain semua. tudung aku gunting sendiri. anta pegi jahit tepi. hahahha aku dengan faja. tapi yang over lagi. aku la. kemain cecantik. pegi sekolah je punnn.

so itulah sebab aku eksited pegi sekolah dihari pertama. dia macam hari raya tau. eksited pakai baju baru. hasil belian kau. tapi yang bezanya. semua pakai baju sama warna sama corak. hahaha tapi sape yang berbeza sikit tu yang wahhh.

over kan?

itula sebab nape aku terus offer aku je beli baju sekolah masa form 2. hahaha

untuk kelihatan cantik ni bukan nak ngorat laki. dia kepuasan. percaya atau tidak. aku kat sekolah bukanlah popular dikalangan lelaki. aku popular. kat sekolah. serius aku tak tipu. satu sekolah kenal aku. dia sampai macam.. sebut je aisyah ahmad. semua kenal. sampai kau tengah berkawad pun ada budak datang kat ko cakap.

kak aisyah. cikgu mumtaz carik kat bilik guru.

padahal ko tak kenal pun budak tu. dia sampai. kau mintak makanan budak sekolah tu macam..

dik! sikit naget! ok thanks!

beberapa minit tu ko sedar ko puasa (dah masuk perut pun naget tu)

tapi malang. tak pernah dapat kiriman salam. sebab aku pendiam ngan laki. aku kurang bercakap
ngan spesis ni melainkan dorang tegur aku. and lagipun muka aku kot yang macam kerek je. yang buat ko macam hmmm xyah ah tegur.

xpela untuk topik tu aku citer nantilah. hahaha

so kalau sape sape tanya apa perasaan first day sekolah and aku cakap  eksited.

korang tau lah nape aku eksited kalau tak sebab baju tudung kain etc. lolol


k gudnaiteeee







No comments:

Post a Comment