Pages

Jan 27, 2015

optimis positif

suatu ketika dulu. aku dikatakan sangat optimis dengan sesuatu. ok bila aku berpaling tadah. aku fikirkan yang aku dah tak optimis. optimis ni.. macam berfikiran positif eh? korang rasa benda ni bagus ke? aku juga dikatakan seorang positif. and aku pun tak sedar benda tu.

tapi poin utam.  positif dan optimis adakah dua benda berbeza?

contoh. ko ada keje banyak. ko yakin kan team ko yang korg mampu setelkan.

itu optimis? atau

ko suka seseorang tu. dia tu tak ready bercinta sebab pernah kena dump oh kesiannya. tapi ko cakap ko sanggup tunggu. walau seribu tahun. ko yakin dia akan balas chenta ko.

itu optimis?

positif.

minyak naik. melambung suatu ketika dulu. ko pening weh bilalah nak kawin kalau macam ni weh. tapi ko cakap kat diri ko... hidup kena teruskan bebeh.

tu ke positif? ok lagisatu.

ah aku tak ada idea.

so skarang adakah dua benda ni berbeza? jen jen jengg.

No comments:

Post a Comment