Pages

Jan 24, 2013

4# Cendol

Assalammualaikum.

malam yang sedikit bosan.sekarang lah.tadi tak.

sebab semua dah tido.rumah ni.tido awal orangnya.aku je yang selalunya jadi burung hantu.

tak payah nak berhantu hantu sangat lahh.tibee.

tadi tengok sinister.citer hantu.aku tak menjerit pun.sedih dengan diri sendiri.apekah rasa hati telah mati? aku.ayu dan uyun.ayu adalah kakak aku.dia penakut.eh.sukahati aku je.

aah.dia memang penakut.

sinister.menarik jugak.misteri.aku suka citer misteri misteri ni.sebab cita cita masa kecik nak jadi penyiasat.ok tipu.tak pernah wujud kot.

dia pasal penulis ni.siasat kes pembunuhan misteri kot.satu famili ni.pastu makin dia siasat.makin jelas pulak buktinya.sampai..dia pun terkejut.dan famili dia pun bakal jadi mangsa.

mula mula aku emo.emo sebab hantu dia gelabah.bunuh famili famili yang dulu dasyat kot.ada yang mati bertali gantung kat pokok.ada yang mati kena bakar hidup hidup kat kereta.ada yang mati kena kelar hidup hidup.ada yang mati kena toreh dengan mesin cabut rumbut hidup hidup.semua hidup hidup.

mulut aku tak berhenti tanya.kenapa kenapa kenapa.sampai lah.adik aku suruh tengok sendiri.aish.kalau ikutkan hati.aku terus forward ke bahagian ending je.setel.

dan aku pertikaikan.

"poyo gila hantu ni! nak bunuh bunuh orang dasyat pulak! ish.aku tak puas hati betul.mesti dia jeles tengok kebahagiaan famili ni!"

serius poyo.gelabah kan hantu tu? kenapa nak bunuh dasyat sangat.ish.tak puas hati lagi aku ni.rasa nak pukul je hantu tu.dan setiap keluarga yang kena bunuh.pernah duduk kat rumah yang sekarang penulis tu duduk.penunggu rumah tu la kot.lepas tu.semua famili ni.masa dijumpai mati dibunuh.mesti ada seorang ahli keluarga polis tak jumpa.dan yang tak dijumpai tu.adalah kanak kanak.

so aku tengok separuh je.sebab.ngantuk.tiba tiba teringat esok kena hantar shira ke sekolah agama.ada sambutan maulidur rasul.esok ai jadi mak muda.hantar anaknya.siap berbaju raya.aaaaaaa.tak apelah.makan free.ceramah lagi.ok lah.aktiviti kemasyarakatan esok hari.

tiba tiba henpon berbunyik.pelik.

rupanya katak.ok buang tebiat.katak tiba tiba mesej.ok katak adalah kawan sekolah rendah.nama dia afiq edika.dia aku dan faja panggil katak.tapi dia panggil aku.ubur ubur.dan faja.sotong.teruk kan dia? aku dapat takhta ubur ubur je.mana datang idea tu.aku pun tak tau.

dulu masa sekolah rendah.dia ketua kelas.keje ketua kelas ni.tahu tulis nama budak bercakap je selalunya.lebih lebih lagi bila tak ada cikgu.dan selalunya ya! aku selalu beborak jugak.dengan faja lah.dan selalunya juga! nama aku naik takhta kat papan tulis.dan bila nampak nama iols kat papan tulis.ai akan tekap muka kat meja sambil pura pura nangis.kahkahkah! ok geli je.pura pura je tau.dan katak kecut.terus padam nama.

jahat tak? kecik kecik dah buli ketua kelas.

dan lagi best bila aku dan faja pura pura nangis.join venture.tak pun merajuk.gelabah katak.terus padam nama.yayy! 

aku tak tau kenapa aku dan faja letak nama dia as katak.kalau dulu.zaman ejek ejek dulu.aku lukis terus gambar katak dekat papan tulis sambil beranak panah menunjukkan. 

ini afiq edika.


pastu jerit jerit nama afiq edika! afiq edika! pastu tunjuk gambar kat papan tulis tu.pastu gelak macam syaiton.

memang perangai macam syaitonnn.

so katak mesej.hai ubur ubur.tengah buat pew tuew? 

pelik.sebab katak sekarang susah betul nak meseh.nak ajak lepaks.dia busy.busy ape ntah.jaga anak ke ape.cuti pun busy.siap kata diri dah macam bangla! aku terus musykil.ape dah hitam legam ke si katak ni? macam flo rida? dia sejak pindah ke kajang utama.memang janji palsu je aku jumpa.bukan aku je mengakuinya.kawan kawan lagi jugek.dan dia mesej tanya.

"bila nak lepak makan char kueh teow."

oh last kami lepak.kami makan char kueh teow.tu pun beberapa tahun yang lalu.teringat memori bersama lettew.

so kena tunggu green light dari cik pajia.almaklumlah.sejak beliau menjadi tunangan orang.susah bersosial sangat.kekeke.

rupanya dia teringat nak mesej sebab wafi bercakap pasai aku.wafi pun kawan sekolah rendah.haaa ni mesti ngata aku asik pi shah alam je siang malam ni.hahaha.ina kagum.aku still keep in touch dengan kawan sekolah rendah.ala sekolah rendah aku kat taman sebelah dari taman sekarang je kott.kajang pun bukan besar.ewah.bukan besar konon.tapi tak pernah pulak aku jumpa kawan kawan sekolah kat tepi jalan.selisih bahu masa kat pasar.tak ade pulak.

ok lah.nak tido.esok nak pakai baju ape yew.

xoxo.

No comments:

Post a Comment