Pages

Jan 31, 2013

Fyp story: Aku STRESS!

Assalammualaikum! 


ok first of all.aku stress! hari ni aku stress! hari ni ada urusan fyp aku.aigoOo.aku kalau pasal fyp ni memang runsing hati sikit.actually tak runsing sangat.eh tipulah tak runsing sangat.ok runsing sikit.eh yeke? eh diamlah! pening pening!

ehem.

ok.semalam tiba tiba teringat pasal sv aku nak tanyakan other lecturer pasal koordinat untuk men-digitize-kan map aku.dan mesej dia.tanya perkembangan.ewah.aku pulak tanya perkembangan kat sv.bukti keterukkan fasa 1 disitu.dan sv aku pun pening.dia tak tau pasal menda menda ni.huahua.sungguh kasihan diri ini.so dia pun suggest aku jumpa dia.ok je.ai ok je.even terpaksa batalkan temujanji istimewa dengan my flen ayu.

so jam 10 lebih aku gerak dari rumah ke shah alam first.sebab nak ke fasiliti untuk mintak map uitm shah alam.ok procedure untuk menggunakan GIS dalam kajian ini adalah peta dan data.peta sebab kita nak buat digitize map nanti.mesti korang tak tau kan GIS tu ape? ok GIS ni satu software yang awesome gilers sampai pening kepala.actually aku tak tau la awesome cemana.tapi lately banyak la pape kajian yang mesti ada related dengan GIS.ok macam ni.next entri aku akan pastikan aku terangkan pasal GIS ni sikit ye.malam ni tak leh.otak aku dah hang.asik hang je ni.kena tambah ram dah aku rasa.

so pagi tadi aku pergi pejabat fasiliti.untuk pelajar puncak alam yang langsung tak tau jalan pasal uitm shah alam ni.aku terkial kial sikit.ok aku pergi sorang je.nak ajak kawan.sian pulak nanti depa.kena tunggu aku lelama.padahal.urusan fyp yang boringg.so tanyalah pak guard kat pintu depan.dah terangkan banyakkk kali kat aku.mujur sabar.dah 2 kali aku ke sana.tanya jalan.semuaa sabarrr gilaa.sebab aku keep on tanya balik.pastikan balik.huhu.thanks ya pak cik! tapi pak cik kali ni tak best.dia tak tolong aku tengokkan kederaan yang nak masuk.supaya aku boleh hepili reverse itu kereta.ah takpela.

ok teruskan.

jalan ke fasiliti? senang kot.terus jeee.alhamdulillah selamat jumpa.parking? kalau senang jumpa parking.tu bukan uitm shah alam. =.= see.betapa aku benci masuk uitm shah alam.

pergi pejabat fasiliti.just 5-10 minit je.bodoh kan.rasa nak menyumpah je.aku call kata kena buat surat tak.beria cakap takkk.datang jeee.aku pelik gak mulanya.tapi pergi jugak lahh.lepas tu tanya peta berkoordinat ada tak? tak tau pulak.lepas tu suruh buat surat kalau nak peta.ai hate this.serius.huh.

tak nak buang masa.aku lepak ke ibu pejabat polis bantuan.dah pergi sana.parking aku macam haram je.gangster gila.sedapkan hati.kata takpe.kejap jeee. =P actually pergi ibu pejabat polis bantuan sebab nak fahamkan beberapa maklumat yang aku tak faham, tak lengkap dan bla bla bla.so pergilah.tunggu puan B.ok kita namakan dia puan B ye.puan B tak ada.dia pergi beli makanan.ok tak ape.ai tunggu je.takkan nak merajuk terus balik kan? eh apekedehal aku nak merajuk pulakk.

aku menunggumu puan B.

ok geli.so tak lama tu puan B datang.huah lega.so aku pun tanyalah macam macam.ok runsing disini.data aku ada hanya 3 tahun.aku rasa tak cukup.masa saat aku menaip entri ni.aku runsing fikir soal data aku.kenapa 3 tahun je meh? puan B kata tu je yang ada.yang lain lama dahhhh.ok serius.ai hate this episod 2.huargh.next time aku kena desak puan B untuk pastikan dia bagi data 1 tahun o 2 tahun lagi.

so berbaloi sikit kedatangan aku ke ibu pejabat polis bantuan.sebab ada maklumat yang dah jelas sikit.mesej sv untuk komfemkan keberadaan dia di uitm puncak alam.dia lupa pasal aku.ok sedih.dia beria suruh aku datang petang kottt.ok tak ape.aku batalkan niat jumpa dia.aku terus roger encik adon.encik adon adalah orang yang bertanggungjawab untuk mengajar aku guna GIS, bagi aku software GIS.so aku jumpa dia untuk tanya pasal koordinat peta aku.sebab ai tak tauu nak carik mana dah.tapi sebenarnya aku nak yang dah siap je.senang sikit.kekeke.

masalahnya.aku tak tau ke menara saas dari pintu belakang.which is dari seksyen 7.pening.sebab dulu aku dari pintu depan.so sekali lagi.kita tanya pak guard la ye.macam biasa.banyak kali dia terang.tapii.aku silap cakappp.aku cakap nak ke fspuuu.dah masuk kete.dah jalan.baru aku terfikir.eh? nape aku nak pergi fspu? bukan nak ke menara saas? huaaaa.bukti kena tambah ram sudah jelasss dan makin jelasss.

takpee.kita relaks relaks je.teruskan jalan.guna jalan yang pak cik tadi terangkan.so aku tekad tanya je lah sape sape.so aku nampak kelibat 2 manusia yang bakal jadi mangsa penunjuk arah aku.dia terang.dan aku tak faham.serius.last last aku tumpangkan.sebab mereka pun nak ke menara saas.yayy! 

oh ya.mereka lelaki.kekeke.so aku pun banyak lah tanya.banyak pulak cakap aku ni.tak malu kan.aku tanyalah.buat ape? bukan cuti dah ke? bila grad? thesis pasal ape? kos ape? ah banyak lagilah.sampailah jumpa menara saas.actually boleh parking kat dalam.tapi aku degil.

'eh tak ape lah.luar ni je lah.takutlah parking dalam.'

budak tu kata kena jalan jauh sikit.aku kata.tak ape.its ok.tapi lama lama aku fikir.ke budak tu yang nak kata dia kena jalan jauh? hishhh ko ecah! tak baik buruk sangka! ok maaf maaf.tempat aku perking tu tepi jalan.tempat sama masa 1st time aku datang.dan ok.kalau suruh aku ke sana lagi.serius.tak ingat jalan.

masalah koordinat setel.tapi kena teliti sikit.sebab guna google earth kan.so nak tau kat peta dengan kat image google earth tu sama tak.so encik adon yang tunjuk sikit.so dengan terkejutnya.barulah aku huahhh senangnya! ni plan B.plan A aku kena carik kat fasiliti.plan C teruk.tapi plan ni la yang encik adon rekemen memula.terus aku tanya.

'ada yang senang lagi tak encik adon?'

bhahah.siud je kan? aku ni tak tau lah.kadang kadang terlebih selamba sangat pun susah.aigoOo.tak faham dengan diri sendiri.so ada..which is guna google earth.tu yang terus 

senangnya! huiyooo tak tau la pulak sayaa!

ni lah manusia malang yang tak tau menggunakan teknologi semasa.so en adun bagi peta yang dia ada.dia suggest amik je peta kat fasiliti.tapi in case tak ada.boleh guna peta dia.aku dah.

'tak ape kan guna peta encik adon? tak ada masalah kan? hehe.'

=.= sukahati je kan? orang tu cadang suruh pergi fasiliti amik.buat surat bla bla.aku cadangkan gitu je.

so hal koordinat setel.encik adon kata kalau dah jumpa koordinat semua tu.datang untuk convertkan long length dia.aku pulak blur? ape tu? oh tu maksudnya longitude dalam peta semua tu.convert kepada ape ntah MROS? Eh entahlah.lupa dah.tapi masalah disini adalah! next week aku dah nak pergi intern.setakat carik koordinat tu.kachang je.nak jumpa untuk convert tu yang maleh tu.weekdays pulak tu.so kena ponteng keje la ni ye? amboih.kalau nak ponteng.bukan bulan pertama ni la maksudnya.bulan pertama kena baik baik dan bersungguh sungguh.serius semangat nak berintern.sekuat semangat bercinta! ewah! 

so nak balik tu.aku terserempak dengan budak lelaki dua orang yang tolong aku tu.wuiyoo.macam dah lama kenal pulak.terus aku tanya dah setel ke? pastu offer nak balik sekali boleh je.haha.dorang kata ada keje nak setel lagi.oh okay.terus jerit.

'thanks tau tadi! hehe'

tapi bahaya sebenarnya main angkut je orang untuk tunjukkan jalan ni.pada aku la.sebab aku suka imaginasi pelik pelik sikit.so aku fikir.bahaya tadi tu.kalaulah nasib aku tak baik.orang yang aku angkut untuk tunjukkan jalan tu adalah mereka yang berniat jahat.huish! bahaya bahaya.tapi tadi naluri aku kuat mengatakan mereka nak tolong.amboih ayat.naluri gittew.dorang muka pun baik je.pakai beg galas belakang.so boleh la tu.aish! boleh pulak tengok luaran macam ni je.nonono.ape yang aku boleh simpulkan.aku bernasib baik.jumpa orang baik.

tapi masalah sekarang adalah data.aku tak sedap hati dengan data.aku ada data 3 tahun je.ok actually.data ni depends on objective kita.kalau kita nak tengok pattern.pattern disease, accident contohnya.kena paling minimum adalah 5 tahun punya data.kita nak tengok eksiden tu meningkat atau menurun.so minum 5 tahun.maximum 10 tahun ke 20 tahun.kalau dalam kes aku.aku nak tengok kawasan.dalam objective aku.aku nak tengok kawasan yang berpotensi atau punya potensi berlakunya eksiden.so tak ada minimum tahun.cuma yang bagusnya.lagi banyak lagi bagus.ni lepas aku tanya encik nazri via fesbuk.

serius ini runsing.aku cekidaut balik jurnal aku.semua data dorang dapat dalam 4-5 tahun.tak ada yang 3 tahun.so memang aku kena paksa puan B untuk dapatkan lagi 1 tahun atau 2 tahun untuk aku.walau apa jua caranya.mustahil la tak ada kan? aku rasa ada tu..cuma adalah faktor faktor yang membuatkan dia tak ada.contoh...malas.eh? ya allah.tak baik ecah! ishhh.

ok ok.tak ape.just relaks and cool je.insyaallah ada jalan! don wori ecah! 

nite uolls.xoxo! =D


No comments:

Post a Comment