Pages

Jan 25, 2013

#kawan : katak

Assalammualaikum!

salam maulidur rasul semua.

malam tadi lepak dengan katak.atau pun afiq edika.faja last menet kensel.sebab famili bakal kakak ipar dia nak datang rumah.faham tak? ok.famili awek abang dia.nak datang rumah.haaa.dan kemudian,wafi dan ilyas tak dapat dikesan.

ok sebelum mula cerita.mungkin aku akan terus gunakan nama 'katak' untuk afiq edika.macam teruk je kan? tapi..ini nama samaran je.nama gelaran.bukan teruk sangat kan? kan? eh kena yakin! jangan was was.ok katak.

ok sambung.ehem.

dan very the last minit.aku terpaksa kua lepak dengan katak jew.berdua.terpaksa? ok katak kalau dengar sure tacing siud.haha.actually berat hati sikit nak kua dengan katak je.tak meriah la.nak gosip pe jew ni.haha.tapi mengenangkan dia dah gerak dari rumah masa baru tau yang faja tak jadi lepak.so.kua je la.

makan char kueh teow.dekat simpang balak.dekat dengan sekolah menengah agama persekutuan.cewah.baru hari ni ingat jalan.tu yang eksyen sikit.tapi sebenarnya nak makan sate.sate ismail magek kami panggil.kawan sekolah rendah gak.tapi kedai tengah buat renovation.so..tak jadi lah.plan B.kita makan char kueh teow ja.

so dalam perjalanan nak makan char kueh teow.katak tepon semua kawan kawan kami yang ada.dan malang untuk hari ni.semua tiba tiba tak ada.naqiuddin demam pulok.

so macam macam hot issue la keluar.eh banyak pulak citer ye.haha.pasal reunion kat bukit merah hari tu.we ouls tak pergi.aku tak ada duit.ewah.jujur habis.katak tergelak sambil geleng kepala.why katak! why! salah ke aku jujur.standed la student tak cukup duit wehh.lain la ko.dah keje.pui la ko! haha.dia betul ada hal.so that dia memang tak pergi.pastu tanya aku banyak kali.betul ke ko dengan faja tak pergi sebab tak ada duit? betul laaa.apela katak.puas aku bikin kecoh dekat page reunion hari tu.

so soalan cepumas untuk usia 24 tahun aku hadiahkan kepada katak.

aku : ko bila nak kawin katak?

bhahaha! siud je soalan.

katak: lambat lagi.maybe dalam 5 tahun lagi.

dalam hati aku terus jerit.wuiyoooo.

aku: oh 5 tahun lagi.so umur kita 29 lah ye?
katak: ha yelah, tapi kalau jodoh dah sampai.tak apa je.ko bila nak kawin? hahaha
aku: kawin menda..pakwe ai dah runaway.
katak: runaway? hahahahah! lawak gila.
aku: kuang ajo ko katak.bodoh aaa ko.haah la.runaway dah.sian en aku.
katak: hahahaha.cemana leh runaway weh?

so bermula lah episod duka.tak ada lah aku cerita dari A ke Z.malas nak citer.so aku gelak gelak je la.malas nak tacing tacing sangatt.haha.sekali katak tanya aku.

katak: oh patutla ko post tacing tacing kat twitter?
aku: menda nyaaaa.tu lirik lagu laa.GD punya.big bang maaa.kenal tak?
katak: kenal la.
aku: huiyo.katak kenal bigbang siud! hahaha!

aku memandang rendah pada katak.teruk lagi.

katak: ko kalau tak ada faja.ko lepak ngan sape je?
aku: duk umah je la.tengok tv.
katak: hahahaha.sian gila ko.ko lagi sombong dari aku kot.
aku: hahaha.tak ada lah.semua keje la.ada sorang kawan taman jasmin.tapi dia keje kat shah alam.weekend je dia ada.so weekend je la lepak dengan dia.(merujuk kepada hani)
katak: next time kalau nak lepak.bagitau je la.nanti faja dah kawin.ko dengan sape je?
aku: haaa.tu la.aku pun tak tau.tengah fikir gak.haha.
katak: lepak la dengan kitaorang.memula tak kenal sangat.lama lama ok la.
aku: ok gak.tengok lah.

tengok lah katak.terima kasih atas keprihatinan.tapi selalunya aku malas sikit nak keluar.even mamak depan rumah.hahaha.tak sangka baik pulak si katak ni.terharu aku.*konon* maybe hari tu dia kena hantuk dengan dinding kot.eh kena hantuk? eh bukan! terhantuk.see.sejak tinggalkan alam persekolahan ni.tatabahasa sungguh teruk! penggunaan ayat apentah lagi.menangis puan mumtaz tengok anak murid kesayangan dia jadi macam ni.hahaha.ok syok sendiri.

katak terhantuk kepala kat dinding kot.sebab tu dia baik je ni.hahaha.so sambung macam macam cerita.katak pelik.sebab semua kawan kawan kitaorang tak angkat call dia hari ni.so dia syak semua orang benci dia.aku cakap kat dia yang mungkin sebab balasan dia menipu kawan kawan dia.yelah.dia sombong kot busy semacam.dia kata.agak jugak la.selalu jugak aku tipu dorang.hah kannn! now serve you right la bro! tapi masalahnya.aku jugak kena tempiasnya.sebab kalau ramai lepak lagi syiok ma.the more the merrier kan.ehehe.sampai aku marah dia.

"ko ni katak, buat malu hidupan dua alam la! ape suma tak angkat call ko ni."

katak gelak besar.mengaku la tu dia hidupan dua alam.macam macam hal la kami citer.perihal keje.kawan kawan.pasal faja tunang and nak kawin this year.beria aku ajak semua orang.padahal tuan punya badan tak print kad lagi.hahaha.oh well.selalunya kawan baik yang eksited lebeih.hehehe.dan kami bercerita pasal bola.huiyo.ai don bilivit aku berborak pasal bola dengan katak.bhahaha.sepanjang lepak.macam macam orang katak call.tumpang ajak lepak sekali.bab call ramai orang ni aku nak pukul si katak tu.kenapa? sebab dia buat cerita.semua orang yang dia call.dia akan kata.

"ni ecah ada.dia teringin sangat nak jumpa ko weh"

kuang ajo ko katak.sejak bila ayat tu keluar dari mulut aku.aku dah terbeliak beliak kan mata dah.dah tunjuk tunjuk muka dia dengan jari telunjuk dah.kena ko nanti katak.dah habis makan.faja mesej.dia kata kul 9 setengah ok? ok ja.tapi masalahnya kami dah kenyang.dah segala macam dah makan.haha.so hari ni sesi latihan vokal dekat music box pulak.dengan faja.walaupun nama duduk satu kajang.taman bersebelahan.tapi dah lama jugak aku tak jumpa faja.hahaha

ok katak separa single katanya.bhaha.hubungan relationship 50:50.so bila dia dah totally single.aku bagitau.sape sape berkenan.sila roger ai.sudah kerja.punya kereta.oh ya.dia merokok.

ok aku akan dibunuh kalau entri ni dapat dikesan oleh katak bukan nama sebenar.bhahaha!

xoxo! 

No comments:

Post a Comment