Pages

Jan 27, 2013

Hari yang sibuk.maybe.

Assalammualaikum.

hari ni sibuk.

asalnya pagi hari ini.aku faja katak dan ilyas dan kawan kawan mereka plan untuk menaiki bukit broga atau brogak.haha.so malam tadi dah mesej bertalu talu kat katak.macam mana plan untuk hari ini semua kan.malang sekali.satu mesej aku pun katak tak reply.so aku dan faja plan sendiri.kata kul 6 setengah.kita gerak.nanti suruh katak tunggu memana.

ok set!

pukul 5 setengah.henpon bunyik.berlagukan 'missing you' suara GD berkumandang.bising.tak ingat volume berapa aku letak.sengaja.untuk kejutkan aku lah kononnya.henpon berbunyi sebab mesej masuk.ditengah lalok dan mamai.aku gagahkan diri untuk diamkan henpon ittew.tengok mesej.katak suruh jumpa pukul 6.blerghh.setengah jam lagi ke? arghh.tiba tiba badan rasa sejuk sejuk.tiba tiba badan rasa tak larat.tiba tiba terus rasa sakit tekak.tiba tiba terus rasa nak demam.semua itu berlaku secara tiba tiba.pelik kan? aku pun pelik.

terkejut dengan mesej katak agaknya.

bhahaha.over.so aku terus celik mata.terus mesej faja cepat cepat.dan faja balas.woah.dah bangun jugak! aku cakap.so macam mana plan kita.nak follow katak atau sambung tido? sambung tido pun boleyy.aku cakap.

kahkahkah.

so faja cakap.tak ape.relaks dulu.pukul 6.15 dia akan mesej balik.so aku pun sambung tido tido ayam.

tepat pada masanya.faja mesej.kata sambung tido je la.ngantuk.dan aku balas.

ok cun.

bhahahaha.teruk gilaaaa kan.

so pukul 7 katak mesej.bising lagi.aish.sungguh mengacau.dia telefon mulanya.maaf la.aku bukan jenis mengangkat telefon.aku tak gemar.tak suka.haha.bila dah aku tak angkat.dia mesej.kata kat mana? 

dan aku balas.kami tak jadi pergi.nite uolls~

terus katak balas.

siuttttr.

jahat tak? jahat kan.sebab katak tak nak tolerate dengan kami.kami memula nak gerak jam 6 setengah.dia sibuk suh kul 6.so tak nak pergilah.minda tak set lagi untuk siap jam 6.so tak nak pergi.

sambung tido.bangun pukul berapa.adalah rahsia. =P

kemudian.ain hamdan call.ain belajar dekat kuantan.hari jumaat hari tu aku mesej tanya bila mau pulang kajang? dan dia sudah pun dikajang rupanya.cuti hujung minggu.jadi dia call aku pagi tadi untuk ajak lepak rumah dia.chit chat sebentar sebelum dia kembali pulang ke kuantan.

dan eksited.terus aku vroom ke rumah ain.rumah ain depan taman aku je.dekat.10 minit drive sudah sampai ma.

so borak sakan dengan emak dia.ain aku tinggalkan aje.haha.ain busy.dia masak ikan la sayur la ape la.buat santapan diraja untuk aku.weweitt.so borak la dengan emak dia.macam macam cerita.yang bestnya pasal intern.mak dia tumpang gembira aku dapat intern dekat semenyih.senang.dekat.bla bla bla.alhamdulillah.

mak ain pesan.dapat elaun jangan lupa bagi mak ayah duit.tak kisah bagi sikit pun tak ape.janji kita bagi.sejuk sikit hati mak ayah kita.kalau tak cukup duit lepas tu pun tak ape.at least kita dah bagi duit kat mak ayah kita.keberkatan.

aku angguk.tanda setuju.

kemudian sambung borak borak lagi.lama betul borak dengan mak ain.best.macam macam cerita boleh cerita.hehe.sampailah ain sudah masak.cerita belum habis.mak ain cakap jugak tentang ujian.aku tak ingat cemana cerita ini boleh termasuk dalam silibus.tapi nasihat mak ain.ujian akan sentiasa datang.so kalau kita teruskan berdoa, terima dengan tabah.so maksudnya kita berjaya.ujian lain lain.lain masa susah.lain masa senang.dan lebih berat selalunya waktu senang.sebab kita selalu leka masa senang.masa senang tu pun ujian.mak ain cakap jugak.jangan tanya 'kenapa kenapa kenapa' jadi macam ni.tak baik tu.

haa betul betul betul.

actually aku pernah jugak pertikaikan kenapa kenapa kenapa.jadi macam ni semua.teruk kan.nampak macam orang tak ada akidah je.so istighfar jugak la aku.

lepas tu kami dijemput makan oleh chef ain.kekeke.so kemudian sambung kisah cerita dengan ain pulak.macam macam.tapi tak dapat borak lama lama.sebab aku ada kenduri jam 1.kami berjanji untuk berjumpa lagi ketika cuti raya cina nanti.so peluk cium salam sayang ketat ketat.ok geli ayat ni.

petang tu pulak.main badminton dengan hani.janji nak pergi joging.tiba tiba hati terus rasa berdebar debar bila dengar ayat joging.takut badan jadi melarat.eh over.terus tak jadi joging.haha.

so kami decided nak main badminton.jam 5 setengah aku pin pin depan rumah dia.actually tak punctual pun.lewat beberapa minit.sebab teman mak pegi speedmart.kerjaya driver sungguh cool.i love this job.

so dah amik hani.kami menuju ke...tak tau nak ke mana.so pergi taman kajang prima.taman permainan dia.tapi masalahnya.kami tak tau taman dia kat mana.macam mana nak ke sana.

so jalan je la.

pelik kan.dua manusia ni.tak tau nak ke taman permainan yang terletak dalam kawasan operasi mereka.hampir nak tanya orang.haha.teruk gila.tapi malu la.jatuh la saham we oulls  kan.haha.

so jumpa.parking dan...jalan jalan.tak jadi main badminton.dengan alasan.kawasan berangin.weq.

macam macam cerita.masing masing nak lepaskan tension.perempuan biasalah.kalau tension.mulut nak bercerita.berborak bagai nak rak.tak putus putus patah kata keluar dari mulut.macam peluru.dari jalan jalan kat taman permainan tu.dari main buaian.dari duduk kat kerusi.sampailah kena kacau dengan seorang india.ok part ni scary.

kitaorang duduk dekat kerusi.sekali ada seorang india datang.dia berdiri kat pokok belakang kami.aku perasan.tapi buat buat tak perasan.sampailah hani yang perasan.yang india tu seolah olah nak membuang air.geli.takut.geram.eishhh!! bodoh tak? bodoh kan? lelaki india itu.

rasa tak selesa.kami bergerak menuju ke kerusi yang ada orang.ada budak budak.dan duduk.lelaki india tadi duduk kat kerusi kami duduk tadi.tak lama kemudian.dia jalan menuju ke tempat kami duduk sekarang.so dia berhenti dan cakap ape ntah.so aku fikir ada pulak gangguan seksual kat tengah padang tu nanti.so aku cha alip bot.cabot.bodoh betul india ni.kuang ajo betul.terus naik kete.vroom blah dari padang tu.sepoil aaaa.nak berkongsi kasih.cerita cerita.ish.tapi risau dowh.

sebab tu la aku sanggup joging kat bangi jauh sana tu,sebab ramai orang.tapi sini ada 3 orang budak budak pun dia berani datang kat kami.aish.takut! bodo betul.bengang sungguh aku.kurang ajar.

so sampai depan rumah hani.kami tak patah semangat.baru mulakan langkah untuk main badminton.semangat woi.baru beli raket dengan bulu tangkis tengah hari tadi.tu yang beria ajak hani main.hahaha.

best.puas hati.kita smash kuat kuat.mula mula takut.sebab yelah.lama pulak tak main badminton.so nampak bola dia melantun ke arah kita.so jadi..wowowow.what is this! takutnya.ada lah scene elak elak bola.entah hape hape.tapi serius puas hati.pukul kuat kuat.fuh.sungguh puas! tengah stress lagi puas.rasa pukul kepala orang je.haha.jahat.

aku puas hati.hani puas hati.

hani ajak masuk rumah dulu.ada air oren katanya.kelakar tak.tak tau kenapa aku rasa nak gelak bila dia sebut. "ada air oren".haha.so sambung story.pergh.sampai jam 9 setengah borak.teruk tak? teruk kan? hahaha.anak dara ape ni? 

macam macam kami bercerita.dari kisah dia pergi interview.dari kisah kerja dia kat cerdik.dari kisah dia dengan manager dia.dari kisah perjalanan dia ke shah alam.masing masing cerita perihal masing masing.sampai lah hani kata aku naif.lepas dengar cerita aku.sebab..aku terlalu cepat kagum pada orang.walhal.tak ada lah nak kagumkan sangat sebenarnya.aku pun tak tau kenapa aku macam tu.positif.optimis.naif.selalu pandang orang positif.hani suruh titipkan sikit perasaan negatif.sebab semua orang pasti ada liku masing masing.cuma tak tunjuk.sebab takut bila naif sangat.bila optimis sangat.bila positif pada seseorang sangat.kita akan jadi lemah dan rasa rendah diri dan rasa down pada diri.

ok noted! thanks hani! hehehe. after this ai will not menjadi too naive.hahaha.terlalu positif pun tak boleh jugak.betul betul.sibuk kan hari ni.hari ini aktiviti berakhir jam 9 setengah tadi.hahaha.aku ibarat YB hari ini.busy jumpa rakyat.ewah! 

ok nak tido.esok cuti.esok nak pergi joging.main badmintion lagi.weehuuu!!

xoxo.nite! =D

No comments:

Post a Comment