Pages

Mar 12, 2013

#7 Cendol

Tidakkah kau tahu hidupku nyawaku...

ERK? 

ok salah.tu lirik syadu buatan haris.tu bukan syahdu wahai hariS the spoiler.tu selfish!! 

Tidakkah kau tahu hidup punya waktu...

ok ni betul.lirik asal ciptaan budi hikayat.lebih bermakna ai guess.no jual ikan jual ikan ye.haha

yada yada.radio kereta aku rosak.yaya.masih rosak.no time to fix it.eceh.and i'm comfortable with it.no radio.just listening music through my cikai henpon.haha.so style aku.pasang lagu ulang tayang.bernanah telinga penumpang penumpang lain.lately mood nak feeling feeling.so dengar lah lagu misha omar angin syurga.but then.haris the spoiler telah spoil kan mood syahdu aku.so lepas dapat tau lirik konon syahdu dia yang super selfish dan lawak gilaa.aku end up dengan gelak je sepanjang masa bila dengar lagu tu.esspecially part yang sepatutnya jadi syahdu tapi jadi..? no feeling.haha yang aku marah dan hairan.dia siap retweet kata lirik yang aku post salah! tak maluuu! booooo!

dua hari ni tak banyak keje.mr S habiskan semuaa pending keje dia.kachang je semua tu.aku nak buat.tapi don have kuasa to do that.blergh.so aku end up dengan baca fail fail yang konon menarik dan..ya.untuk report aku of kos.

final year project apa kabar? 

huhuhu.die die die.dah lama aku tak bukak gis software tu.arghhh.mental aku.aku sekarang kena kutip koordinat dan pergi jumpa encik Adun untuk convertkan itu koordinat.sangat berharap ini semua semudah aee bee see je.hahaha.tu memang TAK la kan!!

so kita akan set kan pertemuan lah dengan Mr Adun.

hari jumaat ni aku berniat jahat untuk ponteng keje.amboih.mentang mentang elaun dah dapatt.haha.kenapa nak ponteng? sebab nak lepak sesaje sambil ganti tidoq.hahaha tapi! tapi..cannot lah.tak reti tak sanggup.haha.ini masalah aku.aku tak pasti ini kita gelarkan workaholic ke ape.eceh.sebab..yelah.tak sanggup nak cuti.malas.penat atau sebagainya.aku tetap gagahkan diri untuk bekerja jugak.eceh lagi sekali.lagipun akak akak syarikat Y ajak aku pi men boling.dan kalau lah aku tak bekerja.contoh buat alasan cirit birit ka apa ka.so cannot join depa lah.nonono.tak best kalau tak join.hari bahagia tu.=P oh godd.for sure aku menduduki tangga tercorot dalam aktiviti itu.aku berdoa aku tak end up dengan menangis kesedihan atau muka toya atau muka give up atau merajuk tak nak main disebabkan kekalahan teruk aku.eh aku memang gemar nangis nangis ni la.if tak dikawal.hahahaha.hati saya sungguh lembut like tisu.hahaha. =P

ok kejap.

masih nak cerita perihal keje.tapi ni nak share masalah la.kitew kitew jew.haha.tagline ape ni eh? macam pernah dengar.ehem.okay okay.sambung.

aku ada masalah.masalah bangun pagi.ini kritikal punya masalah.memula aku bangun jam 5 setengah.pastu jam enam  dan sekarang enam setengah.ok nampak tak malu kan tulis kat sini bangun jam 6 setengah.tapi tak pe.tu bukan pointnya.sindrom susah bangun pagi ni dah menjelma kembali.last dia menjelma masa...ah tak leh bagitau.rahsia. =P

sampaikan satu hari tu aku tanya mak aku.apekah pekerjaan yang tidak perlu bangun awal pagi? 

gilo.ini memang gilo.mak aku pandang slek je..

yela! selama ni pegi kelas bangun 6 setengah jugak.pastu kalau bangun pun leh tido balik.5 minit pun jadilah.tapi! tapi sekarang tidak lagi.mungkin aku perlu sedar yang aku kini sudah membesar.wat? tak ada kaitan okay ecah.sampaikan aku pernah berfikir untuk tidak mahu bekerja! nak jadi suri rumah! tu memang totally teori yang salah la kan.mana ada suri rumah bangun lambat!! so apa pekerjaan yang tak bangun awal? bangun dan tido balik la maksudnya.macam hari hujung minggu tuuu.rasa rasa ada tak? 

aku bukan tido lambat.10 setengah dah tido.maybe overdose tido kot.maybe lah. =P

hari ni hari kedua aku baca buku 'love rosie'.maaf follower follower di tweet tweet.aku rasa macam aku banyak buat rayuan gombal untuk sesiapa belikan buku ini.desperado sungguh bukan.ini kedekut ke? tak nak beli sendiri.tapi nak suh orang belikan.hahaha.citer ni bagus! best gila kot.tak nak cerita.cukuplah aku cakap buku ni best.aku asik sebut buku ke? tapi jangan salah faham.aku tak baca citer ni secara langsung melalui buku.tapi aku baca online jew.hahaha.gigih nak baca.buku ni best.serius best.lain dari yang lain jugak.banyak pengajaran jugak.ah memacam lagilah.do read this book ya!

aku teringinnn sangat nak citer kehidupan aku disyarikat Y.mungkin satu hari nanti lah.

hari tu call wak tipah.tanya dia pasal kenduri 100 hari arwah mbah anang.and guess what? wak tipah ask me back. 'kenduri siapa 100 hari tu?' aku pun mention 'oh yang bulan empat niii..mbah anang punya kenduri..' untuk orang yang confident level konon tinggi tak bertempat.always tak bertempat sebenarnya.aku cakap dengan super yakin! dan wak tipah membalas dengan nada suara yang...oh mai goddd.what happeng to u haa? 

'itu bukan kenduri 100 hari..tu kenduri setahun!!'  

gulp.oh setahun eh? malu.maluuuu dol.anak buah apekah aku ini? teruk! teruk! dan aku cover dengan cakap. 'sori! wak soriii! blur blur.hahaha' tak malukan.boleh lagi gelak.dan wak suh aku datang.aku cakap boley boley tade hal.hari minggu.cuti cuti.pastu wak cakap. 'eleh,nanti last minit tak datang..' dan dengan naifnya aku jawab..'itu dinamakan ketentuan tuhan wak..huhuhuh' dan wak gelak sambil cakap 'kau ni kan..hahaha' no komen lah kat anak buah dia kan? haih.salah aku tak tanya mak aku dulu.men redahhh dengan penuh yakin je.sekarang sape malu! aku la malu! haish!

so sekarang nak sambung bacaan online 'love rosie' aku dah carik buku ni kat mph.nape tak ada eyh? sebab novel lama kot.aish.stress mak.buku ni best.wajib ada simpanan untuk aku.

till then.xoxo! 
nite! =D

No comments:

Post a Comment