Pages

Jan 26, 2013

Perihal kelmarin

Assalammualaikum.

entri ini entri bodoh sikit.maybe akan ada orang yang kata aku perempuan meroyan lagi selain haris.maybe.

so kelmarin.macam pelik je kan ayat ni? hurm.semalam punya semalam.kelmarin la kan?aku beranikan diri cekidaut twitter beliau.first time seumur hidup aku weyhh.selama ini tak pernah.dan betul.beliau hapili move on.

actually tak sedih pun.tak rasa ape pun.rasa plain je.aku rasa ini petanda baik.maybe.

so boleh la nyanyi lagu somebody that I used to know.

"Now you just somebody that I used to know.somebody...I used to know."

ehem.ok back to our topic.so kelmarin hari itu.lepas beranikan diri.mulah lah aku mengganggu malam orang.orang pertama aku ganggu.hidayu zailan.sebab dia tengah online.beberapa hari dah.aku ganggu dia.dengan topik yang sama.

actually.aku tak nangis dah.sedih apentah lagi.that's good.tapi aku cuma teringat.

"teringatt ku teringatt.."

ewah.lagu sandaran hati jadi background music.so kita carik orang untuk berborak.

ayu kata teringat it's normal.yang aku perasan disini.perbezaan pendapat dari orang yang dah berpengalaman melalui apa aku rasa dan mereka yang belum.mereka yang berpengalaman takkan bash orang sesukahati.mereka akan bagi pendapat dengan tenang dan mengakui apa yang aku lalui adalah salah satu phase dalam pemulihan.healing proses.it's normal bila ada ketika yang aku sendiri tak boleh hold sedih tu.dan ada ketika dimana aku tak percaya dengan apa yang berlaku.ada ketika dimana aku tak boleh move on.ada ketika dimana aku akan teringatkan dia.

it's normal.

bukan senang nak hapuskan ingatan kepada seseorang yang kita pernah kenal.kita pernah paku dia dalam kepala.tapi..tidak mustahil.

ayu kata suruh carik lain.hahaha.nice one.tapi not now.somedays maybe.pastu ayu kata kalau dah tak ingat 24hrs tapi hanya 2 hrs dalam 24 hrs.dah ok dah..boleh cuba lagi.insyaallah lama lama ok.kena doa selalu untuk lupakan.and! carik lain! jangan takut untuk carik lain! bagi peluang untuk kenal orang lain.salah satu cara untuk lupa dengan cepat jugak! so kita tak fokus sangat dekat dia dah!

ok noted! hehe

dalam aku berborak dengan ayu.aku borak dengan ina risma hasmie.mula mula borak kosong.gosip gosip.lepastu mula dia sebarkan rumors.ok dia tengah ligat dengan aktiviti membina rumors untuk aku.dan bila nak hentikan rumors.aku tanya soalan pening yang buat dia nak hentak berlipat aku.

"eh betul ke %^^*; dah lupa kat aku?"

bodoh tak soalan? bodoh kan? tapi saje carik pasal.

so ina jawab.dia tak tau.aku kena tanya kawan lelaki.so aku cakap.aku tak ada kawan lelaki.suruh dia tanyakan.hahaha

tak sangka ina gigih tanya.dan ape jawapan kawan lelaki dia? yang nama aku sendiri tak tau.so tak boleh nak credit kepada orang ittew.lelaki itu jawab begini.

"erm..kalau dah ada gelpren baru memang sah lah dia tak nak dengan ex dia tu..kalau masa kapel ni pun dah break.apentah lagi jika berkahwin.better putus sekarang dari putus gantung tak bertali bila dah nikah atau berkahwin..jangan dikenang sangat kot..badan kita punya tapi hati orang lain ambil..nak lupakan memang ambik masa..so fikir dan berusaha untuk lupakan..belajar untuk lupakan yang lepas.lupakan segala galanya..dan jangan compare dengan yang dulu dan akan datang.manusia berubah ubah..even sekelip mata pun boleh berubah.."

idok le kita tau sape lelaki ittew.rahsia katanya.amboih ko ina.aku kata susah nak lupa.ina cakap mana ada benda senang kat dunia..aku cakap tipu! tipu! makan senang je kot! ina kata makan kena kunyah.kena masak.kena suap. aku cakap tipu! makan bubur senang! hirup je! minum air senang! teguk je! ko tipu! terus ina cakap

"aku serius ni!!! kang aku hentak belipat ko kang..hahahaha"

garang gilaaa! ina sibuk nak hentak berlipat aku.apekah secret akan jadi peti suaranya? pelik pasangan ini.yang menghentaknya adalah seorang wanita.nampak tak kegagahan ina disitu? aku berimaginasi bahawa secret mempunyai suara yang haluih.hahaha. =P

lepas ina selesai.aku carik solusi lagi.sape next penceramah tegar aku.dan aku jumpa sharifah nurainul basirah.amboih,panjang nama.semput nak taip.atau nama samaran pah.aku dengan pah ni gedik sikit.hahaha.ke ai memang gedik.hahaha.terus pura pura sedih meroyan.kasi pah cuak.

aku: pahhhhhhhh
pah: yeeppp
aku: sedihhhhh

gedik tak? gedik kan.tak payah nak sedih sedih sangat la weyhhhh.haha.saje je sebenarnya.atau aku dengan pah memang macam ni actually.pah macam kakak kakak sikit.tu yang suka gedik gedik lebih dengan pah.bhahaha!

so pah pun bagi nasihat.pah seorang yang matured.dia pendengar yang baik.cadangan atau pendapat yang keluar pun yang releven.cara dia handle masalah kau pun.bagus.macam macam pah bagitau.kata pah.lelaki ego.lelaki suka tengok ex dia lemah.dia akan rasa bangga diri bila nampak seseorang tak boleh move on sebab dia.

oh betul ke pah! aku baru tau! ok noted!

lepas tu pah cakap.hidup ini macam roda.satu hari nanti bila rasa bersalah itu timbul,dia mungkin akan datang untuk mintak maaf.dan selalunya rasa bersalah timbul setelah dia dah terima balik ape yang dia dah buat.pah jugak pesan kat aku.jangan salahkan diri pasal hal ni.merana ko nanti katanya.tambah pah lagi..biar orang sayang kita..kalau sayang.dia boleh terima kita seadanya.tak perlu kita berubah untuk memenuhi kehendak dia.

oh betul.


dan part yang aku suka dan berfikir sejenak ialah.kifarah.pah bercakap soal kifarah.maybe ini adalah kifarah untuk aku.kifarah adalah balasan Allah di dunia akibat dosa yang dilakukan oleh seorang hambaNya dan balasan itu dalam pelbagai bentuk.ok ayat copy paste dari mana entah.

so aku terima.betul jugak kan.kenapa aku tak terfikir langsung hal ini.teruk kan.

lepas tu aku ngadu jugak ada orang bash aku la.kata aku macam gila talak la ape la.siap kata ni baru 6 tahun kot.orang kawin 50 tahun pun boleh cerai.ko 6 tahun je kottt.aku tak suka orang bagi nasihat macam tu.tak suka.sangat tak suka.so baik aku tanya orang lain.maybe salah aku la.rujuk pada orang yang salah.

pah dan ayu pun cakap.jangan peduli cakap orang.selalunya orang tak rasa ape yang orang tanggung.so just relaks and take time.

kata pah.mula mula memang susah untuk lupakan.tapi keep on try and berusaha.pasti akan berjaya.mula mula memang akan menangis hari hari.lama lama aku akan jadi orang yang tabah.orang yang tabah ni biasanya permulaan sebelum menjadi tabah adalah tangisan.

actually aku banyak mintak pendapat orang dalam hal ni.tu ada yang bash balik.ada yang tenang jawab even berulang kali isu yang sama.dan aku appreciate that.yang paling tak jemu.ina,faja,ayu,hani,ain hamdan,amir.haris.oh ramai lagi kot.yang bash balik malas nak sebut.cakap aku gila talak la.ape laaa.it's ok then.ai terima je.tapi for me.kalau orang dah lunaskan kepercayaan terhadap kau untuk mintak pendapat.so bagi la pendapat baik baik.tak payah la nak bash balik.rasa macam.buang masa je aku tanya ko la weh.. =.=

sebab manusia lain lain.cara penerimaan pendapat pun lain lain.kalau ko rasa bash aku balik tu merupakan jalan terbaik untuk aku terima pendapat kau.ko salah.aku bukan seorang yang  menerima pendapat orang dengan cara begitu.cara aku halus.sebab jiwa aku halus.ewah.so aku akan.malas nak tanya lagi.malas nak amik tau pasal ko lagi.merajuk terus.

sebelum sebelum tu lagi.aku dah mesej susu.haha.semua orang aku kacau.maaflah semua orang.terima kasih la sudi melayan diri ini.hehe.

nasihat su..actually aku dah ringkaskan sikit.

"pilih lelaki yang serius jadikan yu *amboih ber yu yu* sebagai isteri..but jangan setuju pulak..siasat agama dan akhlak dia..biala ^&^* nak berkawan dengan siapa je..kalau jodoh korang memang dah tertulis..dia akan datang jugak nanti..so tugas ko sekarang persiapkan diri dengan ilmu..kadang kadang dengan membaca or dengar, kita jumpa jalan penyelesaian atas masalah yang berlegar di kepala..fuhho =) "

fuhho.thanks susu.hehe.semalam aku tengok citer ape eh.kat tv3.aku mahu terbang ke apentah.bagus cerita tu.pasal nak jadi pilot.pastu banyak lah dugaan dia.semua orang yang dia sayang tinggalkan dia.cikgu dia nasihat.cikgu dia adalah beto hushairi.aish.ensem cikgu nye ye.

"kenapa ada malam ada siang? malam untuk kita tidur.siang untuk kita bekerja.jadi..maksudnya.sesuatu tu terjadi ada sebab.sebagaimana terjadinya siang dan malam."

setiap masalah yang datang.dia datang berserta penyelesaian.tak ada masalah yang tak ada penyelesaian.dalam dunia ni mesti ada ujian.laut mana yang tak bergelora. bumi mana yang tak ditimpa hujan.so setiap manusia pasti akan diuji.so just faced it je la.dengan penuh keredha-an.

thanks la kawan kawan yang sudi habiskan masa untuk nasihat dan pesanan.macam ina.tengah syiok sebarkan rumors.kenenkan aku dengan sape entah.actually tak amik hati pun.haha.sebab aku tau tu cara dia nak aku tak fikir sangat pasal hal dulu.tak nak sedih kan?  tapi tak suka laaaa.oh ina.pelis la hentikan rumors awok ni.aku rasa diri ini dah macam artis dah.bhahaha!

alhamdulillah la.dalam keadaan macam ni pun aku boleh je duduk rumah.tido.makan.tengok tv.actually tak ada la meroyan sangat kan? masih buat aktiviti normal.tu petanda aku boleh kawal emosi aku kan? tak ada la aku lepak berjam jam kat luar.habiskan duit.lepak tengah malam.post aktiviti sana aktiviti sini kat fesbuk.bla bla bla.tak buat aktiviti.tak nampak kita hepi kat facebook.twitter.bla bla bla.tak maksud yang kita tak happy right? kadang kadang tu hepi sangat kat laman sosial tu just untuk cover perasaan je.so ini boleh dibanggakan.bukan tak ada kawan.malas je.baik duduk rumah.tengok running man.pastu gelak kuat kuat macam hantu sampai bergegar pagar rumah.puas hati.ok tu over.macam gergasi pulak gelaknya.hahaha.

so bermula dari kelmarin.aku niatkan dalam hati.untuk lupakan beliau.muktamad.kisah dia dalam hidup ai sudah tamat.so untuk next chapter ai tengah tunggu hero baru pulak.kahkah.harap harap ensem macam suami ina risma hasmie.jay chou ke.afgan ke.lagi sape? macam ustaz don pun boleyyy.hahaha demand betei. =P

"Now you just somebody that I used to know.."

ok semua.hari ini busy menjadi driver.petang nanti busy berjalan dengan syira.oh syira.adik aku.tapi orang ingat syira anak akuuuuuu.homaigoddd homaigoddd.jatuh saham akakkk. T-T

3 comments:

  1. everything will goes well. kau kena ingat tu. tak kisahlah, kau nak stalk dia ke, kau nak follow up citer dia ke, yg penting kau tuuu. ok ke tak ok dgn kehidupan kau sendiri? kau kena belajar untuk terima segalanya. sebab takkanlah Allah bagi kau peluang untuk jumpa dia semata-mata tanpa hikmah berselindung disebaliknya? setiap perkara ada sebabnya. kuat tak kuat bukan perkara utama. bahagia kita tanggungjawab kita. menangislah puas-puas. sebab kita perempuan. bila dah puas menangis, kita jadi lebih hebat dari mereka yg cakap lebat. :)

    love you dear.

    ReplyDelete
  2. maybe sebab aku dah puas menangis kot.so dah tak ada rasa ape dah.nak menangis pun fikir balik.kenapa nak menangis? haha.thanks enab! really appreciate it.betul.maybe kita akan jadi hebat dari mereka yang cakap lebat.hehehehe =)

    ReplyDelete
  3. yeay! nanti aku belanja kau makan aiskrim. hikhik

    ReplyDelete